آموزشاستراتژی محتوا

استراتژی محتوا و روش های بازاریابی محتوا

آیا می دانید استراتژی محتوا به چه معناست؟ آیا می دانید که به کمک بازاریابی محتوا قادر به چند برابر کردن فروش محصولات خود خواهید بود؟ در دنیای امروزه با پیشرفت روزافزون استفاده از اسمارت فون ها و شبکه‌های اجتماعی، راه‌های متفاوت و بسیاری برای فروش محصولات و معرفی برندها در بازار وجود دارد و مفاهیم بازاریابی دچار تغییراتی اساسی شده است. در این مطلب با آی تی پورت همراه شوید تا راه‌های استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را برای شما شرح بدهیم و هر آنچه را که در این زمینه نیاز دارید به شما بگوییم.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا بدین معنی است که روش و چگونگی استفاده از محتوا را در داخل و خارج از سایت با تمامی جزئیات مشخص کرده و برای دستیابی به هدفتان شما را یاری می‌کند. به طور کلی استراتژی محتوا به روشی گفته می‌شود که با استفاده از محتوایی خاص و متمایز، پیام‌ها و خبرهای مهمی را به مشتریان و مخاطبان جدید و قدیم خود انتقال می‌دهد. شما به کمک استراتژی های موجود در تولید محتوا می‌توانید روابطی عمیق را با مخاطبان خود برقرار کرده و اعتماد آنان را جلب کنید. باید توجه داشته باشید که تنها در صورت داشتن محتوایی متفاوت با سایر مطالب موجود در صفحات وب، می‌توانید در زمینه ی تولید محتوا موفق شوید و با کپی کردن و نوشتن مطالبی که نیازهای مخاطبان را برطرف نمی‌کند، کاری به پیش نخواهید برد.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا و نکات مهم در رابطه با آن

در استراتژی تولید محتوا سؤالاتی هست که اگر شما بتوانید به آن‌ها پاسخ صحیح بدهید، قطعاً در مسیر صحیحی برای تولید محتوا قرار دارید؛ سؤالاتی مانند: “برای چه باید محتوا تولید کنیم؟”، “چه انتظاری از بازخوردهای محتوای تولید شده داریم؟”، “مخاطبان ما چه کسانی هستند؟”، “محتوا در کجا و توسط چه کسانی تولید خواهد شد؟”

برای آنکه محتوایی مفید تولید کنید نیاز به پاسخ دادن به سؤالات بالا دارید. چرا که اگر استراتژی محتوا نداشته باشید، مطالب شما از خط مد نظرتان خارج خواهند شد و نمی‌توانید در صفحه ی خود آن طور که لازم است، فعالیت کرده و مطالب مورد نظرتان را به مخاطبان انتقال دهید.

استراتژی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

در یک دهه ی گذشته، بازاریابی محتوا بسیار رونق پیدا کرده و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. بازاریابی محتوا  یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که در آن بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها تأکید شده است. هدف بازاریابی محتوا، جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به روشنی تعریف و شناخته شده هستند. هدف از این شیوه ی کار، هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده می‌باشد. مهم‌ترین اصل در بازاریابی محتوا، ارتباط صحیح و درست با مخاطبان و تلاش برای برطرف کردن نیازهای آن‌ها می‌باشد .

استراتژی محتوا

معیارهای مهم در بازاریابی محتوا

برای آنکه در بازاریابی محتوا موفق باشید، موارد بسیاری هستند که باید به آن‌ها دقت کنید. اصول استراتژی محتوا نیز در همین زمینه تدوین شده‌ و شما به عنوان مدیر یک مجموعه یا تولیدکننده ی محتوا باید تمامی موارد موجود در استراتژی محتوا را فرا بگیرید تا در بازاریابی خود موفق باشید. در ادامه به چند معیار مهم در رابطه با بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد:

  • تعداد بازدیدکنندگان ثابت از صفحه و محتواهای تولید شده توسط شما
  • تعداد کلیک ها در سایت
  • آمار دانلودها در صفحه شما
  • آمار نظرات و بازخوردهای کاربران سایت
  • مشترکین ثابت سایت
  • زمانی که هر کاربر مجازی در صفحات شما می‌گذارند.

بسیاری از موارد گفته شده در بالا از معیارهای مناسب بازاریابی را می‌توانید در اپلیکیشن ها و برنامه‌های موجود در اینترنت تخمین زده و محاسبه کنید. گوگل یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه آنالیز بازدیدهای سایت می‌باشد.

در انتها باید بدانید که بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا هر دو از مواردی کلیدی برای موفقیت بیشتر در کار تبلیغات و فروش شما می باشند. دقت داشته باشید که در هر زمینه ای، باید کار را به متخصصین سپرد تا بهترین نتیجه را دریافت کرد.

گفتگو ها