استراتژی محتوا

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ (قسمت دوم)

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مسئله مهم در بیزینس هاست اگر یادتان باشد ذکر کردیم بازاریابی محتوا به بیزینس ها کمک می کند تا یک منبع مورد اطمینان و کم هزینه برای دریافت ترافیک وبسایت‌های اینترنتی داشته باشند. در مطلب قبلی آموزش استراتژی بازاریابی محتوا آی تی پورت به این موضوع پرداختیم که چرا بیزینس شما به یک برنامه‌ی خوب برای بازاریابی محتوا نیاز دارد و در ادامه به ۵ مرحله ابتدایی لازم که برای دست یافتن به آن نیاز است پرداختیم در قسمت دوم استراتژی بازاریابی محتوا به دو مورد تعیین نوع محتوا که می توانید در دسترس مخاطبین خود قرار دهید و در بخش دوم به مدیریت صحیح محتوا خواهیم پرداخت. یادتان نرود برای پیشی گرفتن از سایرین داشتن یک برنامه ی کامل برای بازاریابی محتوا می‌باشد.

۶) مشخص کردن نوع محتوایی که قصد انتشارش را دارید

روش‌هایی که برای ارائه‌ی محتوا وجود دارند زیاد می‌باشد. در این بخش چند روش معروف برای انتشار محتوای شما قرا ر داده شده است.

وبلاگ:

اگر تا کنون به این نکته دقت نکرده‌اید، شما هم اکنون در حال مطالعه‌ی یک پست وبلاگ می‌باشید. پست های یک وبلاگ به صورت دائمی در دسترس می‌باشند و برای جذب افراد جدید باید به صورت مداوم پست‌های جدید قرار داد. پست‌های شما باید حاوی محتوایی ارزشمند باشند تا کاربران پست‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی خود انتشار بدهند. پیشنهاد ما این است که پست های شما بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشند. اما به هر جال شما باید با آزمایش کردن به این نکته پی ببرید که مخاطبان شما به دنبال پست‌هایی بلند و یا کوتاه هستند.

کتاب‌های الکترونیکی:

این نوع از کتاب‌ها می‌توانند مشتری‌های احتمالی را به خود جذب کنند. برای مثال افرادی که اطلاعات تماس خود را در یک فیلد ذخیره کرده‌اند می‌توانند این فایل‌ها را دانلود کنند. این کتاب‌ها معمولا طولانی تر و با جزییات بیشتر هستند و در بازه های زمانی طولانی‌تری به نسبت پست‌های وبلاگ منتشر می‌شوند و هدفشان جذب افراد به وبلاگ می‌باشد. کتاب‌های الکترونیکی مرحله‌ی بعد از پست‌های وبلاگ می‌باشند به این شکل که کاربران با خواندن یک پست همانند همین پست،‌ تمایل داشته باشند ادامه‌ی مطلب را بعد از ثبت اطلاعات خود و دریافت کتاب ببینند. با این کار تیم شما به اطلاعات تماس افراد بیشتری برای تماس برقرار کردن دست پیدا می‌کند.

تمپلیت‌ها:

تمپلیت‌ها معمولا یک نوع محتوای کارآمد هستند که منتهی به تولید مخاطبان جدید برای شما می‌شوند. به این شکل که اطلاعات را در بهترین شکل ممکن برای مخاطبان شما تولید می‌کنند. هنگامی که شما برای مخاطبان خود این گونه اطلاعات را فراهم می کنید و آن‌ها با استفاده از این اطلاعات می‌توانند در وقت خود صرفه جویی کنند و به موفقیت بیشتری دست یابند، احتمال بازدید دوباره‌ی آن‌ها از شما بیشتر خواهد شد.

بازاریابی محتوا

اینفوگرافی:

شما با استفاده از اینفوگرافی‌ها می‌توانید اطلاعات خود را به شکل بهتر و قابل درک‌تری ارائه کنید. این مورد برای زمانی که شما سعی دارید از حجم زیادی از اطلاعات استفاده کنید اما می خواهید این اطلاعات را به بهترین و سریعترین شکل ممکن به مخاطب برسانید بهترین روش است.

ویدیو:

ویدیوها یکی از انواع محتوا هستند که به شکل بهتری می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های مشابه پخش شوند. ویدیوها به انرژی و وقت بیشتری برای تولید شدن نسبت به محتوای نوشته شده دارند. اما به این دلیل که بازاریابی ویدیویی در حال گسترش می‌باشد،‌ امتحان این روش ارزشمند است.

پادکست:

شروع به ضبظ پادکست به مخاطبانی که فرصت مطالعه‌ی روزانه‌ی مطالب شما را ندارند این امکان را می‌دهد که از مطالب شما استفاده کنند. آمار گرفته شده نیز این مطلب را نشان می‌دهد که تعداد افرادی که به پادکست گوش می‌دهند در حال افزایش است به طوری که در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۷ میلیون شخص به صورت ماهانه به پادکست گوش داده‌اند. اگر شما افرادی را می‌شناسید که مصاحبه با آن‌ها می تواند جذاب باشد و یا مکالماتی دارید که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد می توانید به پادکست به عنوان یک روش دیگر برای ارائه‌ی محتوا نگاه کنید.

محتوای خارجی:

وقتی شما به صورت مداوم برای مدتی در وبسایت خود پست قرار می‌دهید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شما به انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی فکر کنید. این مورد می‌تواند به چند شکل باشد:

  • انتشار مطالب وبسایت در شبکه‌های اجتماعی همچون لینکداین.
  • تغییر دادن محتوا به شکلی جدید و انتشار آن‌ها بر روی وبسایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود.
  • تولید مطالب اختصاصی برای وبسایت‌های دیگر همچون Medium

وقتی شما برای ایده‌های بیشتر آماده باشید،‌ روش‌های خیلی بیشتری برای انتشار محتوا وجود دارند که می توانید برخی از آن‌ها را در تصویر زیر مشاهده کنید.

بازاریابی محتوا

۷) انتشار و مدیریت محتوا

برنامه‌ی بازاریابی شما باید چیزی بیشتر از مشخص کردن نوع محتوا باشد. در آن شما باید به زمانبندی مدیریت محتوای خود نیز دقت کنید. با کمک گرفتن از یک تقویم شما می‌توانید در مسیر مشخص و درستی برای انتشار محتوای خود قرار بگیرید. پس از آن نیاز است که شما یک تقویم برای انتشار پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده و بر اساس آن پیش بروید.

بسیاری از ایده‌هایی که به ذهن شما می‌رسند ممکن است برای هم اکنون به کار نیایند. اما این به این معنی نیست که بعدا نیز ناکارآمد خواهند بود. در کمترین حالت ممکن این ایده‌ها می توانند به شما در دست‌یابی به ایده‌های جدید کمک کنند.

بسیاری از مردم بازاریابی خود را بر روی روز‌های مهمی مثل عید‌ها و یا شروع سال نو متمرکز می کنند. اما این اصلا به این معنی نیست که شما باید خود را به این زمان‌ها محدود کنید. اگر روز مهمی وجود دارد که برای کاربران شما مهم است، می‌توانید در آن روزها متن‌هایی را برای کاربران خود منتشر کنید. اگر این کار برای شما مهم است،‌می‌توانید یک تقویم تهییه کرده و با توجه به آن عمل کنید.

درست است که اطلاعاتی که شما باید بدانید سیار زیاد است اما کار شما به تازگی شروع شده است. در حالت کلی زمان زیادی باید صرف شود تا شما به یک برنامه‌ی کامل دست پیدا کنید. از ساخت یک برنامه‌ی اولیه گرفته تا استفاده از ابزار مختلف برای بالا بردن کارایی. تهییه‌ی یک برنامه‌ی بازاریابی جدید کار سختی نخواهد بود اگر شما از ابزاری که در این پست آمده است به درستی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم قسمت اول چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ را مطالعه بفرمایید!

[aio_button align=”none” animation=”pulse” color=”pink” size=”small” icon=”share” text=”چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا تهیه کنیم؟ (قسمت اول)” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://www.itport.ir/1396/02/10/content-marketing-plan-part-one/”]

گفتگو ها
    رها

    واقعا یکی از جامع ترین مقالاتی در خصوص استراتژی محتوا بود

    ممنون از مطالب تاپ تون

    مرسی از اطلاعات مفیدتون .