آموزشتجارت الکترونیک

نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت – بخش سوم

راه اندازی وب سایت

در این مقاله آی تی پورت قصد داریم به رعایت نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی بپردازیم. اگر سایت وردپرسی خود را روی سی پنل نصب کرده اید و مراحل تکمیلی راه اندازی وب سایت وردپرسی را نیز انجام داده اید، با رعایت نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی، می توانید وب سایت خود را بهینه سازی کرده و ترافیک آن را افزایش دهید.

نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی

این مقاله در واقع بخش سوم مقاله ی راه اندازی وب سایت وردپرسی است که در مقاله ی اول آموزش راه اندازی وب سایت وردپرسی را قرار دادیم، در بخش دوم به نکات تکمیلی در زمینه راه اندازی وب سایت وردپرسی پرداختیم. در این بخش نیز که بخش آخر است به نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی خواهیم پرداخت. با رعایت این نکات عملکرد سایت شما ارتقا خواهد یافت و همچنین شاهد افزایش ترافیک آن خواهید بود.

به روزرسانی دائم قالب و افزونه های وردپرسی

یکی از نکات کلیدی پس از راه اندازی وب سایت وردپرس این است که همیشه قالب و افزونه‌های وب سایت خود را به روز نگه دارید. با به‌روزرسانی، همچنان که می‌توانید به بسیاری از امکانات جدید دسترسی پیدا کنید، این امکان هم وجود دارد که بر امنیت وب سایت و سلامتی آن افزوده شود. همیشه نرم‌افزار ورد پرس، قالب‌ها و افزونه‌های ورژن جدیدی را برای استفاده ی کاربران عرضه می‌کند. بنابراین شما نیز بدون فوت وقت و در هر زمانی که اعلان ورژن های جدید را مشاهده کردید،برای به‌روزرسانی سایت خود اقدام کنید.

راه اندازی وب سایت

بکاپ گیری از وب سایت خود

یکی دیگر از نکات کلیدی که پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی باید آن را انجام دهید، تهیه بکاپ از وب سایت وردپرسی است. عوامل گوناگونی ممکن است که باعث شود اطلاعات شما از بین برود، عواملی مانند حمله ی هکرها، بد افزارها، حذف اتفاقی فایل، نقص سرور و… از این قبیل عوامل هستند.

بکاپ گیری از وب‌سایت وردپرسی به شما کمک خواهد کرد که زمانی که وب سایتتان دچار مشکل می‌شود، در کم‌ترین زمان ممکن بتوانید آن را ریکاوری کنید. در این زمینه نرم‌افزارهایی وجود دارد که می‌تواند به شما در بکاپ گیری کمک کند.

هنگامی که بک آپ گیری را انجام می‌دهید، دقت داشته باشید که از همه ی فایل‌های نصب شده و دیتابیس، بک آپ تهیه کرده و بکاپ را در جایی جدا از سرور ذخیره کنید. همچنین بکاپ گیری باید به صورت خودکار انجام پذیرد و در بازه‌های زمانی معینی بوده و طبق برنامه پیش رود.

راه اندازی وب سایت

ثبت سایت در موتورهای جستجو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که پس از راه اندازی وب سایت وردپرسی باید به آن توجه داشته باشید، ثبت وب سایت وردپرسی در موتورهای جست‌وجو است. ثبت سایت در این موتورها ضروری است چرا که موجب شناسایی سایت شما می‌شود و همچنین ترافیک آن نیز به دلیل ظاهر شدن در نتایج جست و جو بیشتر می‌شود. پیشنهاد ما این است که سایت خود را هم در گوگل، هم بینگ و هم یاهو به ثبت برسانید. از گوگل وبمستر برای ثبت سایت خود در گوگل و از بینگ وبمستر تولز نیز برای ثبت سایت خود در یاهو می‌توانید استفاده کنید. برای ثبت سایت خود در Google Webmaster Tools داشتن اکانت گوگل الزامی است و پس از آن می‌توانید وارد قسمت وب مستر شوید و با استفاده از ،Add a property سایت خود را ثبت کنید.

راه اندازی وب سایت

گفتگو ها