آموزشتجارت الکترونیک

آموزش راه اندازی وب سایت وردپرسی – بخش اول

راه اندازی وب سایت

در این مقاله قصد داریم به آموزش راه اندازی وب سایت وردپرسی بپردازیم. اگر می خواهید یک سایت وردپرسی راه اندازی کنید، در این مقاله همراه ما باشید. با یادگیری راه اندازی وب سایت وردپرسی در کم ترین زمان ممکن و بدون این که از دیگران کمکی بخواهید می توانید سایت خود را فعال کنید.

راه اندازی وب سایت وردپرسی

وردپرس این امکان را به شما می دهد که به صورت رایگان و بدون داشتن دانش برنامه نویسی، وب سایت خود را راه اندازی کنید. راه اندازی وب سایت وردپرس بسیار آسان است و کافیست که شما با دقت موارد آموزش داده شده را انجام دهید تا راه اندازی وب سایت با موفقیت به اتمام برسد.

ثبت یک نام دامنه و خرید یک هاست

اولین اقدامی که پیش از راه اندازی وب سایت وردپرسی باید انجام دهید این است که یک دامنه برای خود ثبت کنید. نام دامنه براساس نام سایت شما یا حوزه ی فعالیت شما خواهد بود، بسیاری از کسانی که خدمات میزبانی وب سایت را ارائه می دهند، خدمات فروش دامنه های اینترنتی را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند. بنابراین می توانید دامنه را به راحتی تهیه کنید.

اقدام دیگری که در کنار خرید دامنه باید انجام دهید، یک هاست یا همان فضای میزبانی وب سایت شماست که از شرکت هایی که در زمینه ی خدمات میزبانی فعال هستند، می توانید هاست مورد نظر خود را تهیه کنید. در واقع هاست فضایی است که وب سایت شما در آن جا نگه داری می شود، بسیاری از سایت های وردپرسی از سرورهای اشتراکی لینوکس استفاده می کنند.

پس از این که هاست را خریداری کردید، یک داشبورد مدیریتی که معمولاً cPanel است به شما داده می شود و می توانید وب سایت خود را مدیریت کنید.

راه اندازی وب سایت

نصب وردپرس در cPanel

پس از خرید هاست و دامنه، نوبت به راه اندازی سایت وردپرسی می رسد. در این مرحله باید نرم افزار وردپرس بر روی سایت شما نصب شود. در حال حاضر بسیاری از شرکت هایی که خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند، این امکان را فراهم کرده اند که شما به راحتی و خودکار بتوانید وردپرس را نصب کنید. برای همین منظور نصب کننده ی خودکار وردپرس را اجرا کنید. در صورتی که نمی خواهید به صورت خودکار نصب کنید، می توانید به صورت دستی نیز این کار را انجام دهید که از طریق اپلیکیشن Softaculous امکان پذیر خواهد بود.

راه اندازی وب سایت

تنظیم یک اتصال FTP

در راه اندازی وب سایت وردپرسی دسترسی به فایل هایی که در سرور موجود هستند، ضروری است؛ به همین منظور تنظیم اتصال FTP لازم است. هر چند با استفاده از کنترل پنل پیشرفته وردپرس می توانید به بسیاری از کارکردها دسترسی داشته باشید ولی در برخی موارد به منظور اینکه بتوانید فایل هایی را از پوشه ی سرور دانلود یا به آن آپلود کنید، نیازمند سرویس مجزایی هستید که یکی از مراحل مهم در راه اندازی وب سایت وردپرسی می باشد.

برای این که به FTP دسترسی داشته باشید، لازم است که یک حساب FTP ایجاد کنید. البته در اکانت های میزبانی از پیش، این حساب ها وجود داشته و نصب شده اند که از طریق یکی می توان به ریشه ی حساب دسترسی پیدا کرد و از طریق دیگری نیز به لاگ ها. در cPanel از مسیر منوی Filesاکانت FTP قابل دسترسی است. به منظور امنیت بیشتر، بهتر است که خودتان یک حساب FTP جداگانه بسازید و از طریق آن به فایل های مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

راه اندازی وب سایت

گفتگو ها