آموزشاستراتژی محتوا

با ۱۵ روش برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام آشنا شوید

پروفایل اینستاگرام

با رشد شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر افراد بسیاری هستند که از این شبکه ها و به ویژه اینستاگرام استفاده می کنند. بسیاری تنها به عنوان یک سرگرمی و تعدادی نیز برای توسعه تجارت و تبلیغات خود از اینستاگرام بهره می گیرند. پروفایل اینستاگرام تان می تواند اولین چیزی باشد که مخاطب را به سوی کارتان جذب می کند. ما در این مقاله آی تی پورت می خواهیم به معرفی روش هایی بپردازیم که به شما در طراحی پروفایل اینستاگرام کمک فراوانی می کنند.

بهترین روش های بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

راهکار های بسیاری برای جذاب کردن پروفایل اینستاگرام وجود دارد که ما در این جا ۱۵ روش برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام را به شما معرفی کرده و به بررسی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

  1. استفاده از لینک وب سایت یا صفحه ای که محصولات تان را برای نمایش قرار داده اید.
  2. هدف گذاری روی دنبال کنندگان و انتخاب دنبال کنندگانی که به کار شما علاقه مند هستند.
  3. روشن کردن اعلان های اینستاگرام و پاسخ گویی به مخاطبان
  4. انتخاب عنوان مناسب برای پروفایل اینستاگرام
  5. انتخاب ادمین مناسب برای پروفایل اینستاگرام
  6. استفاده از استیکر های جذاب برای پروفایل اینستاگرام
  7. انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام
  8. به دست آوردن تیک آبی و اعتبار اینستاگرام
  9. استفاده از تحلیل اطلاعات پروفایل اینستاگرام
  10. استفاده از تصاویر مناسب برای محتوا
  11. ایجاد حساب تجاری در اینستاگرام
  12. آزمون A/B برای تحلیل بیوگرافی پروفایل اینستاگرام
  13. استفاده از تقویم محتوا در زمان های مختلف
  14. پروفایل اینستاگرام را روی انواع گوشی ها چک کنید.
  15. سعی کنید از محتوای سئو شده در وب سایت تان استفاده کنید.

 پروفایل اینستاگرام

استفاده از لینک وب سایت در پروفایل اینستاگرام

یکی از راه هایی که می توانید بازاریابی خوبی از طریق پروفایل تان انجام دهید، استفاده از لینک های خارجی است. برای مثال شما می توانید لینک وب سایتی که محصولات تان را در آن قرار داده اید را برای کاربران تان در قسمت بیوگرافی اینستاگرام درج کنید. کاری که اکثر افراد برای لینک کانال تلگرامی شان انجام می دهند. با این کار شما می توانید علاوه بر افزایش ترافیک وب سایت تان، به فروش محصولات خود نیز کمک کنید و مخاطبین واقعی تان را شناسایی نمایید. البته در این مورد در بخش بعدی بیش تر صحبت خواهیم کرد.

هدف گذاری روی دنبال کنندگان

هدف گذاری روی دنبال کنندگان یک ایده بسیار بهینه و منطقی می باشد. این را هرگز فراموش نکنید شما با داشتن تعداد دنبال کنندگان زیاد که البته بیش تر آن ها ممکن است فیک نیز باشند نمی توانید موفقیت آن چنانی به دست بیاورید. در این جا باید بگوییم که کیفیت انتخاب مخاطب بر تعداد مخاطبان و کمیت آن ها ارجحیت دارد. پس سعی کنید افرادی را به سوی خود جذب کنید که می دانید مشتری واقعی شما هستند. با این کار آن ها خود به تنهایی نیز می تواند صفحه شما را به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنند. این درحالی است که اگر از مخاطبین فیک استفاده کنید، علاوه بر این که هیچ پیشرفتی در فروش ندارید، هیچ پیشرفتی در شناساندن کار تان نیز نخواهید داشت.

 پروفایل اینستاگرام

مدیریت مناسب صفحه اینستاگرام

پاسخ گویی به کاربران و جواب گو بودن به نیاز های آن ها می تواند اعتماد آنها را نسبت به شما تشدید کند. برای این کار شما می توانید از یک فرد مناسب برای ادمین صفحه اینستاگرام تان استفاده نمایید. این فرد با پاسخ گویی به سؤالات کاربران و ایجاد محتوای مناسب و بروزرسانی به موقع صفحه اینستاگرام می تواند به ماندگاری و حفظ کاربران پیشین کمک فراوانی کند و نقش مفیدی را در جهت توسعه کارتان ایفا نماید. روشن کردن اعلان های اینستاگرام و دیگر کارهای ابتدایی نظیر انتخاب تصاویر مناسب برای صفحه و درج محتوا و بروزرسانی پروفایل اینستاگرام می تواند از دیگر کار های مربوط به یک مدیریت قوی برای صفحه اینستاگرام تان باشد.

 پروفایل اینستاگرام

با همه این موارد سعی کنید هر چند وقت یک بار تحلیل های مناسبی روی تعداد بازدید کنندگان، خریداران، محتوا ها و کیفیت آن ها و … داشته باشید.

گفتگو ها
    تونر کونیکا

    جالب بود. با چیزهایی که توضیح دادی فکر کنم پروفایلم زیاد کار داره!

    لگال ملک پور

    ممنون از انتشار این مطلب عالی