اخبار

قابلیت جدید اینستاگرام، انتشار تصاویر با ابعاد اصلی در اینستاگرام

اینستاگرام

همیشه برای بیشتر کاربران اینستاگرام این دغدغه وجود داشت که امکان ارسال تصاویر با سایز پیشفرض خود وجود نداشت و کاربران مجبور بودند از تصاویر خود بخش هایی را جدا کنند و در همین راستا اپلیکیشن هایی هم بوجود آمده بود که به کاربران این امکان داده می شد که تصاویر خود را به صورت کامل در اینستاگرام منتشر کنند اما تصویر را کوچک میکرد و در فضای باقی مانده رنگی نمایش داده میشد و یا تصویر را بصورت محو در پس زمینه نمایش می داد. امروز کاربران اینستاگرام احتیاجی به اپلیکیشن های اضافه برای انجام این کار ندارند. با آی تی پورت همراه باشید. قابلیت جدیدی که به اینستاگرام افزوده شده این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند تصاویر و فیلم های خود را به صورت پرتره (portrait) یا چشم انداز (landscape) منتشر کنند، پیشتر شما قادر به ارسال تصاویر به این صورت نبودید و تنها می توانستید تصاویر را به صورت کاشی های مربعی منتشر کنید که این قابلیت از اکتبر ۲۰۱۰ وجود داشت.

تصویر به صورت پرتره

تصویر به صورت پرتره

برگردیم به وقتی که اینستاگرام برای اولین بار در اپ استور اپل نمایان شد، مربع و برش های مربعی در صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی آیفون آن موقع به نظر خوب می رسید، اما پنج سال بعد این اپلیکیشن در پلتفورم های دیگری نیز پشتیبانی می شد، در گوشی های هوشمندی که صفحه نمایش بزرگ و رزولوشن بیشتر چیزی معمولی است، قابلیت های ویدیو ها بهبود یافته، و کاربران اینستاگرام راحتی و سهولت بیشتری برای ارسال ویدیو و ویرایش آن می خواهند.

تصویر به صورت چشم انداز

تصویر به صورت چشم انداز

اینستاگرام می گوید ۲۰٪ از تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند در حالت مربعی نیستند. اما تا به امروز اینستاگرام به کاربرانش اجازه ارسال تصاویر در حالت های دیگر بجز مربعی را نمی داد. حالا، وقتی که میخواهید تصویر یا فیلمی را در اینستاگرام منتشر کنید میتوانید روی آیکون فرمت ضربه بزنید تا بین حالت پرتره و چشم انداز جابجا شوید. این بدان معناست که ویدیوهای شما میتوانند در حالت پهن (wide) نیز نمایان شوند.

انتخاب شیوه تصویر

انتخاب شیوه تصویر

و اگر شما عاشق استفاده از افکت های اینستاگرام برای تصاویرتان هستید، یک تغییر بزرگ رخ داده. بجای استفاده از افکت های جداگانه برای ویدیوها و تصاویر شما می توانید از تمامی افکت ها برای هر دوی آنها استفاده کنید یعنی از افکتهای تصاویر برای ویدیوها و از افکت های ویدیوها برای تصاویر.

نسخه ۷٫۵ اینستاگرام هم اکنون در اپ استور اپل و گوگل پلی برای پلتفورم های ios و android محیا است.

 

گفتگو ها

    این قابلیت جدید اینستاگرام عالیه

    علی

    غلط املایی در تیتر. انستاگرام ؟؟ اپلیکیشن جدیده؟