آموزشاستراتژی محتوابازاریابی

راه هایی برای متمایز کردن برند از رقبا

برند سازی

امروزه محصولات تکراری زیادی در بازار موجود است که عاملی که سبب متمایز کردن آن ها می شود، برندشان می باشد. اما این برند باید ویژگی هایی داشته باشد که در بین رقبا پیروز شود. متمایز کردن برند از رقبا سبب می شود مشتری همیشه به دنبال آن باشد و آن را بر دیگر برندها ترجیح دهد. در این مقاله به بررسی راه هایی برای متمایز کردن برند از رقبا خواهیم پرداخت.

متمایز کردن برند از رقبا

برای متمایز کردن برند از رقبا باید به دنبال مزیت عمده آن گشت و ویژگی های آن را برشمرد. این گونه مشتری همیشه از برند تان استفاه خواهد کرد و حتی حاضر نیست برندهای دیگر که با قیمت پایین تر عرضه می شوند را استفاده کند. بازاریان و کارآفرینان باید در جهت متمایز کردن برند از رقبا تلاش کنند تا به موفقیت دست پیدا کنند و برند خود را به فروش برسانند. در ادامه به بررسی راه هایی برای متمایز کردن برند از رقبا خواهیم پرداخت.

 متمایز کردن برند از رقبا

سادگی روشی برای متمایز کردن برند از رقبا

هرچه خدمات شرکتی ساده تر باشد در رقابت پیروزتر خواهد شد، مثلاً طراحی موتور جستجو در گوگل نسبت به یاهو ساده تر است و باعث شده است کاربران از آن بیشتر استفاده کنند و از آنجا که مفهوم هر چیز در صورت سادگی راحت تر منتقل می شود، در جذب مخاطب موفق تر عمل خواهد کرد.

ایمنی و اعتبار روش هایی برای متمایز کردن برند از رقبا

ارائه محصولات با کیفیت سبب می شود برند تان قابل اطمینان شود و مشتری همواره از آن رضایت داشته باشد. در این صورت آن برند می تواند چندین سال به فعالیت ادامه دهد و طعم موفقیت را بچشد. مشتری همواره برندی را انتخاب می کند که به آن اعتماد دارد و برای آنکه نشان دهید انتخاب اول آن ها هستید باید این اطمینان را با ارائه محصولات با کیفیت نشان دهید. هم چنین برندهایی که از زمان تأسیس آن ها سال های طولانی می گذرد با زنده کردن حس نوستالژی در انسان ها سبب می شوند اعتبار بیشتری پیدا کنند. اگر برندی با قدمت طولانی دارید باید روش های تبلیغی قدیمی و مدرن را ترکیب کنید و اعتبار خود را به مشتری نشان دهید و در محصولات خود از نوآوری استفاده کنید.

 متمایز کردن برند از رقبا

ارائه اطلاعات و مجموعه‌ای از خدمات

یک راه جهت متمایز کردن برند از رقبا امکان استفاده از خدمات برند توسط مشتری ها است تا هم مقایسه قیمت راحتی داشته باشند و هم بتوانند از اجناس با کیفیت استفاده کنند. با شناختن مشتری های خود، خدمات مورد نیازشان را در قالب یک مجموعه به آن ارائه دهید. راه دیگر این است که اطلاعات مربوط به مشتری را ذخیره سازی کنید و آن ها را تحلیل کنید تا بتوانید خدمات بهتری ارائه دهید. این گونه خواهید توانست برند خود را متفاوت تر به مشتری عرضه کنید و نیازهای او را برطرف کنید.

نشان دادن تمام ویژگی های یک برند برای متمایز سازی

برخی برندها ویژگی های بسیاری دارند اما تنها به یک یا دو مورد از آن ها بسنده می شود و اهمیتی به سایر ویژگی های آن ها داده نمی شود. باید بدانید سایر ویژگی های یک برند قابلیت منحصر به فرد شدن را دارند و با جدی گرفته شدن، می توانند برند تان را از سایر محصولات متمایز کنند.

 امضا و یا خدمات خاص برند و فعالیت های غیر منتظره

سعی کنید همراه با برندتان خدماتی را ارائه دهید که خاص برند شما باشد و مشتری انتظار داشته باشد با خرید برندتان از آن خدمات بهره مند شود، این گونه مشتری های وفادار بیشتری خواهید داشت و تعداد زیادی سعی به مراجعه به سمت برند شما خواهند کرد مثلاً ممکن است رستورانی به مشتری های خود نوشیدنی خاصی بدهد. گاهی خدمات غیر منتظره ارائه دهید زیرا مشتری شگفت زده خواهد شد و به برندتان علاقه بیشتری نشان خواهد داد.

سرعت و فناوری برای متمایز کردن برند از رقبا

 متمایز کردن برند از رقبا

هر چه برندتان خدمات خود را سریع تر ارائه دهد و پشتیبانی بهتری از مشتری به عمل آورد از سایر برندها متمایز تر خواهد شد. مشتری توجه زیادی به سرعت ارائه خدمات می کند و آن را در نظر می گیرد. استفاده از فناوری در برند سبب می شود خدمات بهتر، سریع تر و قابل اعتماد تری به مشتری ارائه دهید.

گفتگو ها

    سایت کامل و خوبی دارین.خوشحالم که پیداتون کردم

    مطلبتون خیلی جالب بود

    مرکز مشاوره حقوق ایران

    مرسی از مطالب خوبتون

    سایت جالب و عالی بود