بازاریابی

اهمیت استفاده از صفحه تشکر در بازاریابی اینترنتی

صفحه تشکر thank you page

استفاده از صفحات فرود امروزه به یکی از عناصر اصلی بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. فروش کالا ، صحبت در مورد خدمات و حتی ثبت ایمیل کاربران ،  با یک صفحه فرود بسیار کارآمدتر و ساده‌تر انجام می‌شود.

چرا صفحه فرود برای بازاریابی اینترنتی مهم است:

  1. یک صفحه فرود استاندارد تا ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
  2. صفحات فرود باعث اثر بخشی مستقیم در تبلیغات آنلاین می‌شود
  3. صفحات فرود باعث جلب توجه کاربران و تشویق آنها به بازدید از دیگر صفحات سایت می‌شود
  4. یک صفحه فرود قادر به نمایش و معرفی چندین محصول مختلف است که این مورد در استراتژی بازاریابی اینترنتی حایز اهمیت است.

اکنون که متوجه ارزش یک صفحه فرود در کمپین‌های تبلیغات اینترنتی شدید می‌خواهیم در مورد بخش بعدی و تاثیرگذار صحبت کنیم که بعد از خرید و یا ثبت ایمیل کاربران به آن هدایت می‌شوند.

صفحه تشکر thank you page  چیست ؟

صفحه‌ی که اغلب بعد از ثبت ایمیل یا تکمیل فرم ثبت نام به کاربران نمایش داده می‌شود و ضمن تایید ثبت نام می‌تواند شامل اطلاعاتی برای معرفی کسب و کار باشد. بررسی‌ها نشان داد این صفحه در بهبود نرخ تبدیل نقش دارد و به عنوان یک  micro-conversionsشناخته می‌شود. از طرفی این بهترین فرصت برای ایجاد انگیزه جهت اشتراک گذاری صفحه توسط کاربران است و شانس ویروسی شدن کمپین (viral) را بالا می‌برد.

اهمیت استفاده از صفحه تشکر در بازاریابی اینترنتی در روش‌های بهینه سازی نرخ تبدیل در یک صفحه فرود (Landing page)  استفاده از صفحه تشکر یا به اصطلاح thank you page است.

یک صفحه تشکر خوب باعث دریافت بیشتر لید و ایجاد ارتباط عمیق بعد از ثبت نام کاربران می‌شود.

نکاتی جهت بهبود صفحه تشکر :

پس از اینکه کاربر فرم را تکمیل کرد یا ایمیل خود را در لیست ثبت کرد، شما می توانید:

  • درخواست شرکت در نظرسنجی را ارایه دهید.
  • چند لینک جهت نمایش دیگر پیشنهادات خود ارایه دهید.
  • از آنها بخواهید دیگر صفحات سایت شما را مشاهده کنند.
  • از کاربران بخواهید صفحه شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • پاداش و یا کد تخفیف ویژه‌ی برای کاربران خود در نظر بگیرید.

برای مثال در صفحه فرود کمپین شب یلدای ای‌نتورک کاربران بعد از ثبت ایمیل به صفحه  thank you pageمنقل می‌شدند که در مورد یک مسابقه و اهدای جایزه  در ازای اشتراک گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به آنها اطلاع رسانی می‌کرد.

کمپین شب یلدای

همچنین دکمه‌های اشتراک گذاری را به صورت مستقیم در صفحه قرار داده‌اند که این کار علاوه بر ترغیب کاربران جهت انجام عمل خواسته شده ، دسترسی مستقیم وسهولت انجام آن را برای آنها به وجود می آورد.

کمپین شب یلدای

به یاد داشته باشید thank you page نباید به صورت مستقیم در مورد فروش و یا تلاش برای افزایش نرخ تبدیل طراحی شود، بلکه همینطور که عنوان شد باید یک micro-conversions و راه حل برای ایجاد مسیر فروش شناخته شود.

طرح های نمونه برای صفحه تشکر

 

نویسنده مهمان آی تی پورت : علیرضا مختاری

از دوران نوجوانی به عکاسی علاقمند بودم و به همین علت تصمیم گرفتم که در این زمینه فعالیت کنم. از طرفی کار مدیریت رویدادها رو تجربه کردم و مدتی در کشور امارت متحده عربی تحت همین عنوان فعالیت کردم. از اونجایی به محتوا علاقمندم که خیلی به عکاسی مرتبط هست و الان به یکی از مهمترین بخش بازاریابی تبدیل شده.

گفتگو ها

    عالی بود حتما استفاده می کنم.

    به نظر من باعث میشود در ذهن مشتری تاثیر گذار باشد و با رضایت بیشتر بخرد ضمناینکه مشتریانی زیاد یرا نیز به سمت ما هدایت کند

    سایت بسیار خوبی دارید موفق باشید

    موفق باشید متن خوبی بود .

    عالی بود استفاده کردم سپاس