اینترنتشبکه

حجم مصرفی اینترنت خود را مدیریت کنید!

آی تی پورت - درگاهی به سوی فناوری اطلاعات

یکی از بزرگترین دغدغه های مشترک کاربران اینترنتی حجم مصرفی اینترنت آنها می باشد، که چگونه آنها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. برای حل این معضل باید ابتدا آن دسته از عواملی که باعث کاهش حجم اینترنت می شود مشخص شوند و سپس راهکار مقابله با هر کدام را معرفی کرد. شاید در ظاهر شما تنها کسی هستید که حجم اینترنت خود را مصرف می کنید ولی اگر به خوبی دقت کنید عواملی همچون مصرف اینترنت توسط برنامه ای از برنامه های نصب شده بر روی ویندوز شما، استفاده غیر قانونی از اینترنت وایرلس شما (با هک کردن Wi-Fi)، اشغال بخشی از پهنای باند اینترنت شما توسط ویندوز تان و در نهایت استفاده خودتان از اینترنت.

آی تی پورت

جلوگیری از اشغال پهنای باند توسط ویندوز

در چندی قبل در مطلب آموزشی “چگونه از ویندوز مانند یک حرفه ای استفاده کنیم – بخش سوم” به این موضوع در ویندوز پرداخیتم و آموزش تصویری کامل آن را قرار دادیم که می توانید آن را اینجا مطالعه فرمایید.

همچنین شما با استفاده از برخی نرم افزار ها می توانید میزان حجم مصرفی اینترنت توسط هر نرم افزار مشاهده کنید. و در صورت نیاز می توانید از طریق فایروال ویندوز ارتباط آن را با اینترنت قطع کنید. برای آشنایی با نحوه کار فایروال ویندوز ما در دو مطلب آموزشی “چگونه از ویندوز مانند یک حرفه ای استفاده کنیم؟ – بخش اول” و “چگونه از ویندوز مانند یک حرفه ای استفاده کنیم – بخش دوم” به این موضوع پرداختیم.

 

تامین امنیت Wi-Fi و جلوگیری از هک شدن آن

یک موضوع مشترک مسائل امنیت این است که مکانیسم های تکنولوژیکی برای بسیاری از رخنه ها وجود دارد، اما باید به منظور محافظت از شبکه فعال شوند. در ادامه به این موارد می پردازیم و با نحوه فعال کردن آن آشنا می شوید.

البته علاوه بر اقدامات پایین شما می توانید از نرم افزار Who’s On My Wifi Online برای مدیریت دیوایس های متصل به وایرلس خود کمک بگیرید.

این نرم افزار با در اختیار گذاشتن آدرس MAC دیوایس ها به شما این کمک را به شما می کند تا در صورت مشاهده دستگاه های نا آشنا با استفاده از آدرس MAC آن از طریق مودم خود، اقدام به مسدود کردن آنها کنید. البته خود این نرم افزار این قابلیت ها را دارد ولی برای فعال کردن آن باید هزینه پرداخت کنید.

آی تی پورت

بخش اول مربوط به اسکن کردن مودم شما برای مشخص کردن کانکشن ها می باشد. بخش دوم برای ذخیره تنظیمات اعمال شده در بخش ۳ (انتخاب نام برای دیوایس) و بخش ۵ (مشخص کردن دیوایس های شناخته شده) می باشد. در بخش ۴ هم شما آدرس های MAC دیوایس ها را مشاهده می کنید.

دقت داشته باشید که این نرم افزار برای Wi-Fi و LAN مودم شما دو آدرس MAC جداگانه معرفی می کند.

 

کلمه عبور پیش‌فرض سرپرست را تغییر دهید

ITport-ADSL2

در هسته بیشتر شبکه های وای فای خانگی، یک روتر یا اکسس پوینت قرار گرفته است. برای‌ راه‌اندازی این تجهیزات، تولیدکنندگان صفحات وبی را تأمین می‌کنند که به کاربر امکان می‌دهند آدرس شبکه و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنند. این ابزارهای وب با یک صفحه Login (با نام کاربری و کلمه عبور) محافظت می‌شوند تا فقط دارندگان قانونی این اطلاعات بتوانند به این تنظیمات دسترسی داشته باشند.

با این‌حال، اطلاعات Login پیش‌فرض بیشتر تجهیزات شبکه سازی بسیار ساده بوده و هکرهای اینترنتی کاملاً از آن‌ها آگاهی دارند. بنابراین، بهتر است به محض راه‌اندازی شبکه خود، این تنظیمات را تغییر دهید.

 

رمزگذاری WPA/WEP را فعال کنید

آی تی پورت

تمام تجهیزات وای فای از قالب های مختلف رمزنگاری پشتیبانی می‌کنند. فناوری رمزنگاری، پیام‌های ارسال شده روی شبکه‌های بی سیم را طوری در‌هم می ریزد که به آسانی قابل دسترس نباشند. امروزه، فناوری های مختلفی برای رمزنگاری ارائه شده اند. به طور طبیعی شما می خواهید قوی ترین فرم رمزنگاری را انتخاب کنید که با شبکه بی سیم  شما کار می کند. با این‌حال، بر‌اساس نحوه کار این فناوری‌ها، تمام ابزارهای وای فای روی شبکه شما باید از تنظیمات رمزنگاری یکسانی استفاده کنند. بنابراین، شما باید یک «کوچک ترین مخرج مشترک» را به‌عنوان گزینه مورد استفاده خود پیدا کنید.

 

SSID پیش‌فرض را تغییر دهید

آی تی پورت

تمام روترها و اکسس پوینت ها از یک نام شبکه استفاده می‌کنند که تحت عنوان SSID شناخته می‌شود. تولیدکنندگان معمولاً محصولات خود را با مجموعه SSID مشابهی ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، SSID ابزارهای Linksys معمولاً «linksys» است. البته، آگاهی از SSID به همسایگان شما اجازه نمی‌دهد که به شبکه تان نفوذ کنند، اما این نخستین قدم در مسیر هک یک شبکه است. مهم‌تر این‌که وقتی هکر بتواند یک SSID پیش‌‌فرض را پیدا کند، متوجه می‌شود که شبکه مورد نظر از پیکربندی ضعیفی برخوردار است و به همین دلیل، انگیزه بیشتری برای حمله به آن خواهد داشت. در هنگام پیکربندی امنیت بی‌‌سیم روی شبکه خودتان، بلافاصله SSID پیش فرض را تغییر دهید.

 

فیلترگذاری آدرس MAC را فعال کنید

آی تی پورت

هر یک از تجهیزات وای فای یک شناسه منحصربه فرد را ارائه می کند که تحت عنوان آدرس فیزیکی یا آدرس MAC شناخته می شود. روترها و اکسس پوینت ها رد آدرس‌های MAC تمام ابزارهایی را که به آن ها متصل شده‌اند، حفظ می کنند. بسیاری از این محصولات، گزینه‌ای را در اختیار کاربر قرار می دهند تا آدرس های MAC تجهیزات خانگی خود را وارد کرده و اتصالات شبکه را تنها با این ابزارها برقرار کنند. حتماً از این ویژگی استفاده کنید. با استفاده از MAC آدرس های که با استفاده از نرم افزار Who’s On My Wifi Online بدست آوردید می توانید در این قسمت آن ها را فیلتر کنید.

اما باید بدانید آن‌ قدرها که به نظر می رسد قدرتمند نیست. هکرها و برنامه‌های مورد استفاده آن‌ها به آسانی می‌توانند آدرس های MAC را جعل کنند.

 

SSID Broadcast را غیرفعال کنید

در شبکه سازی وای فای، روتر یا نقطه دسترسی بی‌سیم معمولاً نام شبکه (SSID) را در فاصله‌های زمانی معینی Broadcast می‌کند. این ویژگی برای Hotspotهای موبایل و شرکت هایی طراحی شده بود که در آن‌ها امکان داشت کلاینت‌های وای فای به دفعات از برد شبکه خارج و دوباره به آن وارد شوند. با این حال، ویژگی مذکور در یک خانه غیرضروری است و از سوی دیگر احتمال نفوذ بیگانگان به شبکه شما را نیز افزایش می‌دهد. خوشبختانه بیشتر نقاط دسترسی وای فای به سرپرست شبکه اجازه می‌دهند که ویژگی SSID Broadcast را غیرفعال کند.

 

به طور خودکار به شبکه های وای فای باز متصل نشوید

آی تی پورت

اتصال به یک شبکه وای فای باز مانند یک Hotspot بی‌سیم رایگان یا روتر همسایه تان می تواند کامپیوتر شما را در معرض ریسک های امنیتی قرار دهد. با وجود آنکه این ویژگی معمولاً فعال نیست، اما بیشتر کامپیوترها دارای تنظیماتی هستند که امکان برقراری خودکار این نوع اتصالات را (بدون آگاه‌ کردن شما) فراهم می کند. این تنظیمات به استثنای شرایط موقتی نباید فعال باشند.

 

به ابزارهای خود آدرس‌های IP ثابت اختصاص دهید

بیشتر شبکه سازهای خانگی به سمت استفاده از آدرس‌های IP داینامیک گرایش دارند. راه‌اندازی فناوری DHCP فوق‌العاده آسان است. متأسفانه این راحتی در عین حال شامل مهاجمان شبکه نیز می‌شود و به آن‌ها امکان می‌دهد که به ‌آسانی آدرس‌های IP معتبری را از مجموعه DHCP شبکه شما به‌دست آورند. ویژگی DHCP را روی روتر یا نقطه‌دسترسی خود غیرفعال کرده و در مقابل یک دامنه ثابت از آدرس‌های IP را مشخص کنید. در مرحله بعد، هر یک از ابزارهای متصل به شبکه خود را برای انطباق با این دامنه پیکربندی کنید. برای جلوگیری از دسترسی مستقیم از اینترنت به کامپیوترهای خود، می‌توانید از یک دامنه آدرس IP خصوصی (مانند ۱۰٫۰٫۰٫x) استفاده کنید. (البته اگر اینترنت شما دارای قطعی زیادی می باشد و یا در برخی اوقات اتصال به اینترنت شما برقرار نمی شود می توانید از IP برای حل این مشکل کمک بگیرید.)

 

فایروال‌ها را روی هر کامپیوتر و روتر فعال کنید

آی تی پورت

روترهای مدرن شبکه از قابلیت فایروال توکار برخوردارند، اما گزینه‌ای برای غیرفعال کردن این قابلیت نیز وجود دارد. مطمئن شوید که فایروال روتر شما فعال است برای محافظت بیشتر، نصب و اجرای یک نرم‌افزار فایروال شخصی روی هر کامپیوتر متصل به روتر را جدی بگیرید.

 

روتر یا اکسس پوینت را در محل امنی قرار دهید

سیگنال‌های وای‌فای معمولاً به خارج از محیط یک خانه می‌رسند. مقدار کمی نشت سیگنال از یک شبکه وای فای چندان مهم نیست، اما هر چه این سیگنال به مسافت دورتری برسد، تشخیص و بهره‌برداری از آن برای دیگران آسان‌تر خواهد بود. در هنگام نصب یک شبکه خانگی بی‌سیم، موقعیت روتر یا نقطه دسترسی است که برد آن را مشخص می‌کند. برای آن‌که نشت سیگنال به حداقل برسد، سعی کنید این ابزارها را در نقطه مرکزی خانه خود قرار دهید نه نزدیک پنجره ها.

 

 اگر برای مدت زیادی از شبکه استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید

نقطه نهایی در معیارهای امنیتی بی‌سیم، خاموش کردن شبکه‌تان برای قطع کامل دسترسی هکرها به آن است. البته، خاموش نگه‌داشتن یک شبکه به‌طور مداوم کاملاً غیرعملی است، اما می‌توانید در مواقعی که به مسافرت می‌روید یا به هر دلیل برای مدت طولانی از شبکه خود استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید.

سوالات خود را در مورد نحوه انجام تنظیمات موارد بالا می توانید در بخش دیدگاه مطرح کنید. (لطفا نام مودم و مدل آن را ذکر کنید.)

گفتگو ها
    محمد

    سلام حسین جان

    من توی خونه یه مودم TP-Link مدل TD-8101G دارم که کانفیگش کردم و بصورت بی سیم با استفاده از لپ تاپ و موبایل ازش استفاده میکنم و به PC متصل نیست …

    بعضی مواقع یکی از اقوام میاد خونه ما و من مجبور میشم پسورد مودم رو بهش بدم تا استفاده کنه .. اما مشکلم اینجاست که برای استفاده محدودیتی نداره و میتونه هر چقدر خواست استفاده کنه .. این مسئله برای من که اینترنتم محدود هست یه معضل شده ..

    میخوام ببینم راهی هست که بتونم برای هر کانکشنی که به مودم وصل میشه محدودیت ترافیک بزارم که مثلا بیش از ۵۰ مگابایت نتونه مصرف کنه .. حالا محدودیت سرعت زیاد مهم نیست .. اما محدودیت ترافیک رو میخوام اعمال کنم …

    ممنون

      حسین جاهدی

      سلام
      نه متاسفانه مودم ها این امکان رو ندارند
      برای اینکار باید یک اکسس پوینت بگیری که هزینه داره 🙂

      برقرار باشی

        محمد

        خب کلا چقدری هزینه می بره ؟

        اکسس پوینت که میگی کارش چیه ؟

          حسین جاهدی

          برای نمونه این رو ببین
          http://www.digikala.com/Product/DKP-2673/TP-Link-TL-WA901ND-300Mbps-Wireless-N-Access-Point
          اینترنت رو میدی بهش بعد اون به صورت Wi-Fi شیر می کنه و در تنظیماتش کلی امکانات هست که می تونی کاربران رو دسته بندی کنی و تعیین کنی هر کدوم چه میزان حجم دانلود کنند و …
          خیلی امکانات مدیریتی داره، در شرکت ها یا سازمان ها ازش استفاده میشه
          تنظیمات امنیتی بالا هم داره

          حسام

          سلام حسین جان

          اگه نیشه در مورد تنظیمات اکسس پوینت بیشتر توضیح بدید. من manual این اکسس پوینتی رو که گفتید رو گرفتم

          http://www.tp-link.com/resources/software/200912243240113.pdf

          اما چیزی در مورد تنظیم و دسته بندی یوزرها که گفته بودید نداشت. اگه میشه در مورد تنظیمات اون و حل مشکل منو مجمد و سایر دوستان راهنمایی بکنین. این محدودیت و حداقل مشاهده ریزمصرف هر کامپیوتر در شبکه وایرلس برای من یه مسئله لاینحل شده…..

          مرتضی اعلم الهدی

          سلام
          اکسس پوینتی که شما گرفتید نمیتوانید باهاش یوزر و پسورد تعریف کنید جهت انجام این کار پیشنهاد میکنم از میکروتیک استفاده کنید که حداقل هزینه جهت این دستگاه ۱۶۰ به بالا می باشد.
          موفق باشید

    sajad

    سلام. من اکسس پوینت دارم اما چطوری میتونم این محدودیت حجم رو برای کاربرا قرار بدم؟

    ماشالله خونه ما هر کی میاد زورش به این زبون بسه میرسه و زودی وصل میشه بهش و هر چی حجم هست میکشه.

    چیکار کنم؟

    ممنون

      حسین جاهدی

      سلام
      پاسخ سوال شما خودش یک مطلب هست.
      سعی می کنیم در قالب یک مطلب آموزش این کار رو آماده کنید.
      اسم اکسس پوینت تون رو بگید لطفا 🙂

      درود دوست عزیز. مک فیلتر یا همون مک ادرسش کنید.

    sajad

    سلام. من این نرم افزار رو برای بلاک کردن کاربرایی که از اینترنت استفاده میکنند گرفتم اما وقتی ثبتش میکنم قسمت Blockش از بین میره. از کدای مختلف KeyGen هم استفاده کردم اما نشد.

    چیکار کنم؟

    ممنون

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      در اول انتی ویروس غیرفعال باشد اگر ویندوز شما از ۷ به بالا میباشد برروی کرک ها راست کلید و run را انتخاب کنید
      موفق باشید

    ابي

    با سلام. من بنا به ضرورت کد رمز وای فای خودم را در اختیار همسایه قراردادم. قراربود دونلود نداشته باشه ولی حجم مصرفی اش خیلی زیاد شده من تا یک حجم محدود در روز مثلا بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگ می تونم بهش بدم. جچوری می تونم حجم در اختیارش رو محدود کنم. مودم مخابراتARGnet: ARG-W4

    سجاد

    <>

    لطفا یکی اینو واسه من ترجمه کنه

    سجاد

    در شبکه سازی وای فای، روتر یا نقطه دسترسی بی‌سیم معمولاً نام شبکه (SSID) را در فاصله‌های زمانی معینی Broadcast می‌کند. این ویژگی برای Hotspotهای موبایل و شرکت هایی طراحی شده بود که در آن‌ها امکان داشت کلاینت‌های وای فای به دفعات از برد شبکه خارج و دوباره به آن وارد شوند.

    لطفا یکی اینو واسه من ترجمه کنه

    محسن

    سلام من تاکسی تلفنی دارم و در آنجا مودم وایرلس گرفتم که راننده ها وصل بشن واستفاده کنند.ولی متاسفانه بعضیا بیش از حد دانلود دارن .ممنون میشم اگر یک روشی یا نرم افزاری که با گوشی همرام بتونم مدیریت کنم میزان مصرف هر یک از راننده ها رو

    زرتشت

    با سلام،

    لطفا در خصوص محدود نمودن مدت زمان دسترسی به وای فای ( مثلا از ۸شب به بعد دسترسی تعدادی از کاربران قطع شود) و یا محدود نمودن حجم استفاده از ایترنت برای تعدادی از کاربران، راهنمایی کنید.

    با تشکر

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      برای محدود کردن حجم اینترنت برای کاربرانتون میتونید در شبکه تون از میکروتیک استفاده کنید! چون خیلی راحتر میتونید این سناریو رو اجرا کنید
      درباب پهنای باند محدود کردن برخی مودم این امکان رو دارند اما مودمی به خاطر ندارم که این امکان را داشته باشد که بتواند دسترسی کلاینت ها را قطع کند!
      در صورت راهنمایی بیشتر توضیحات بیشتری در باب کارتون ذکر کنید تا راهنمایی بیشتری خدمتتون عرض شود

    سپیده

    من یه مودم ASUS DSL-N10P که ازش استفاده خونگی میکنم و ویژگی مک فیلتر مودم رو فعال کردم تا فقط چهار تا دستگاه مورد نظرم که دو تا لپتاپ و دو تا گوشی هستند بتونن به مودم وصل بشن.

    هر ماه از پارس آنلاین اینترنت ۲۰۴۸ با ترافیک ۴ گیگ میخرم ولی هیچ وقت کافی نیست و مجبور میشم ۵ گیگ اضافه هم بخرم یعنی جمعا ۹ گیگ

    آیا راهی هست که من برنامه ای روی لپ تاپ خودم وصل کنم که آمار مصرف کلاینت های شبکه رو به صورت ساعتی – روزانه و ماهانه بهم بده ؟

    فقط آمار مصرف کافی هست (البته آمار دقیق حداکثر با خطای ۱۰۰ مگابایت در یک ماه و در صورت امکان نشون بده که چه پروسس هایی در حال مصرف اینترنت هستند ) و نیازی به امکانات مدیریتی دیگه مثل محدود کردن سرعت و …. نیست.

    قبلا روی لپتاپم bwmeter نصب کردم ولی فقط ترافیک مصرفی دانلود و آپلود لپ تاپ خودم رو میداد

    آیا این کار ممکنه یا حتما باید یک کامپیوتر رو به صورت سرور در شبکه قرار بدم و این نرم افزار رو روش نصب کنم و اون کامپیوتر هم همیشه روشن باشه؟

    البته یه فکر دیگه به ذهنم رسید و اون اینکه BWMETER رو روی هر دو تا لپ تاپ نصب کنم و همین طور یه نرم افزار آمار مصرف اینترنت برای موبایل ها پیدا کنم و این آمارها رو آخر ماه با هم جمع کنم ولی دو تا اشکال وجود داره

    ۱- موبایل خواهرم از مدل های پایین سامسونگ هست و رم بالایی نداره برنامه ای که روی اون موبایل نصب میکنم نباید چندان رم اشغال کنه

    ۲- توی این روش وقتی تو دانشگاه یا هر محیط دیگه با یه روتر دیگه به اینترنت وصل میشیم bwmeter یا برنامه ی نصب شده روی موبایل آمار ثبت میکنه

    در حالی که من میخوام برنامه طوری باشه که مک آدرس مودم رو بگیره و فقط وقتی آمار ثبت کنه که کامپیوتر یا گوشی به این مودم خاص وصل باشن چون من میخوام یه ماه از این برنامه ها استفاده کنم و میزان مصرف مودم خودم رو بدونم و با آمار پارس آنلاین مقایسه کنم و پروسس هایی رو که احتملن تو بک گراند بدون اطلاع من اینترنت مصرف می کنند غیر فعال کنم.

    Zahra

    سلام آقای حسین،من میخوام بدونم برادرم دقیقا حجم استفاده از وای فایش چقد هست؟چه برنامه ای باید نصب کنم ؟

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      با نرم افزار dumeter میزان پهنای باند مصرفی برروی سیستم مورد نظر میتوانید مشاهده کرد

    RKH

    سلام

    آقا من یک مودم روتر وایرلس خونه دارم . مهمون زیاد داریم

    همه هم وصل میشن به این مودم ما ! مام که نه نمیتونیم بگیم

    من میخوام برای تک تک مک آدرس های متصل ,سرعت و حجم و زمان معینی برای اتصال تعیین کنم

    اگر کسی اطلاعاتی داره در این مورد لطفا بگه شدیدا نیازه …

    با تشکر از دوستان

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      ترجیحا یک میکروتیک haplite قرار بدین راحت رارحت تمامی محدودیت ها را ایجاد نمائید

    سجاد

    ایا برنامه ای هست که مشخص کند گوشیهای متصل به مودم چه اندازه دانلود و استفاده داشته اند

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      ترجیحا سعی کنید از میکروتیک استفاده نمائید

    مینا

    سلام.ما یک مودم داریم که سه نفر باهم از اون استفاده میکنیم یک دستگاه pc یک دستگاه لب تاپ و دو گوشی موبایل. سی گیگا حجم ما توی چهل رو تمام شد!!میشه راهنماییم کنید که چطور میتونم مصرف هرشخص ببینم و مدیریت کنم و از مصرف اضافه هرکس جلوگیری کنم

    شهریار

    دوستان عزیز

    این مشکل مهمونی های وایر لسی را همه داریم اما با هیچ کدوم از مودم ها نمیشه شرط های انجمنی تعریف کرد بیشتر در این مواقع از روتر یا اکسس پوینت استفاده میشه یکی از گزینه های به صرفه هم MicroTik هست که قابلیت های زیادی داره البته باید در نظر داشته باشین که از میکروتک های بی سیم استفاده کنید. برای این کار شما یک مودم ADSL و یک میکروتک احتیاج دارین نه فقط میکرو تک.

    درضمن اگه کارتون با QoS راه نمی افته باید هزینه کنید به ناچار من این هزینه را قبلا پرداخت کردم و کلا با ۲۱۰ تومان مصرف پهنای باند من به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا کرد صرفا جهت اطلاع میگم من میانگین هر ماه مجبور بودم ۵۰ تا ۷۰ گیگ شارژ کنم و الان راحت با ۲۰ گیگ ۳ یا ۴ ماه را سپری میکنم.

    یک نکته کلی در مورد کانفیگ میکروتک هست شما باید همه DHCP IP ها را محدود کنید و در نهایت فقط ۱ یا ۲ IP یا MAC را اجازه دسترسی بدین باید White List درست کنید کانفیگ من به این شکل هست

    port=any همه پورت ها

    ip=192.168.1.2/254 همه آی پی های این رنج بین ۲ تا ۲۵۴

    محدود شدن به ۱۲۸kbps دانلود و ۶۴kbps برای آپلود تمامی نرم افزارهای چت و وبگردی به خوبی اجرا میشن اما برای دانلود فقط ۱۰ مگابیات میهمان عزیز ۲ یا ۳ ساعت باید صبر کنند :دی

    و روی ۲ تا مک محدودیتی وجود نداره اونم که من هستم.

      سلام به همه دوستان

      نظرات جالب بود

      بهترین راه باید میکروتیک باشه ولی قیمتش چقدره؟؟

    mahsajooon

    خیلی عالی یود ممنون ولی من وای فای مو ۸گیگ برای ۶ماه شارژ کرده بودم سر ۳هفته تموم شد اصلا هم دان نکرده بودم:'(

    saeid

    سلام لطفا بدون اطلاع نگید راهی نداره .برای این که بتونید مهمان هارو محدود کنید میتونید از برنامه های زیادی استفاده کنید ولی میتونید با برنامه netcut که هم برای راینه هس و هم برای گوشی (که نسخه گوشیش نیاز به روت داره ،که اینم روتم با برنامه های مختلف میشد این کارو کرد) این برنامه ها دیگه مثل یه سری از برنامه های مشابه این کارو انجام میدن ولی سرعت فرد استفاده کننده خیلی میاد پایین یا قطع میشه ولی فرد هنوز متصله به وای فای .ولی برنامه های دیگه اونارو پرت میکنن بیرونکه یه خوره تابلوهس که کارخودتونه. موفق باشید .

      مرتضی اعلم الهدی

      سلام
      اگر برای نرم افزاری بخواییم هزاران نرم افزار هست ولی هیچکدوم به قدرتمندی میکروتیک نیست!
      اگر به دنبال نرم افزار اینگونه میگردید خیلی میشه نام برد اما هرکدوم ی جا شما رو به مشکل می اندازند 😉
      با ارزوی بهترینها

    مصطفی

    سلام میتونید در همین مدل از مودم بهم بگید چطور میشه به کسانی که به وایرلس من وصل میشن سرعت دا حجم محدود داد؟

    لطفا بهم خبر بدین این هم ایمیل و شماره تماس من

    akradim@gmail.com

    ۰۹۳۸۰۰۷۲۰۱۹

    من میخوام بدونم چجوری باید برای اینترنتم حجم بخرم

    hasan

    سلام خدمت دوستان عزیز

    راستش من تمام کامنتها را خوندم ولی جواب درستی برای مشکلم پیدا نکردم

    من یک مودم tp link دارم که مجموعا حدود ۹ نفر بهش وصل میشن و ازش استفاده میکنند و من فقط میخوام از طریق لپ تاپم مقدار حجم مصرفی هر کسی که به مودم من وصل میشه رو ببینم و هیچ نیازی به محدود کردن حجم و پهنای باند ندارم

    لطفا راهنماییم بفرمایید که با چه نرم افزاری میتونم مقدار حجم مصرفی هر دستگاهی رو ببینم

    ممنون

    بهنام

    سلام خسته نباشید من وای فای دارم و ماهانه پنج گیگ استفادع میکنم و این وای فای رو برای سه نفر نصب کردم ک اونا هم استفادع میکنن جچوری میتونم برای هر کدام ماهانه یک گیگ بدم استفاده کنن

    سلامم.ممنونن از سایت عالیتوون و پست خوبو آموزشیتون

    اصغر

    سلام من یه مودم ای دی اس ال دارم که چهار نفر ازش استفاده میکننن میخوام یه کاری کنم که ماهیانه به هر نفر یک گیگ اینترنت داشته باشن نه بیشتر لطفا یه نرم افزار یا راهی بگید که بشه

    فاطمه

    سلام

    از طریق مودم میشه به عکسایی که به دیگران میدین یا چت که میکنیم دیده شه ؟

    علی

    آیا روشن ماندن مودم حجم مصرف میکند

    sajjaD

    با سلام و تشکر از دوستان.

    آیا امکانش هست که از وای فای خونه فهمید هر یوزر چه مقدار حجم رو مصرف کرده ؟

    با تشکر .

    Mahtab

    چجوری بفهمم چقدر از حجم وای فای مونده

    نگین

    سلام خسته نباشید تو رو خدا راهنماییم کنید . من وقتی بسته میخرم داداشم نقطه اتصالمو روشن میکنه. حالا دیروز از کسی شنیدم که میتونی میزان ت استفاده از داده رو تعیین میکنه . مثلا mobin ده مگابایت استفاده کنه … لطفا راهنمایی کنید