آموزشتجارت الکترونیک

مراحل طراحی اپلیکیشن های تحت وب

طراحی اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن های تحت وب امروزه تاثیر بسیار زیادی در زندگی مردم دارند، در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره طراحی اپلیکیشن های تحت وب ارائه دهیم تا بیشتر با طراحی این نوع پلیکیشن ها آشنا شوید.  در ابتدای این مطلب به تعریف اپلیکیشن تحت وب خواهیم پرداخت و بعد از آن مراحل طراحی اپلیکیشن تحت وب را به صورت کامل توضیح خواهیم داد تا با مراحل ساخت این نوع اپلیکیشن ها آشنا شوید تا در صورت علاقه مسیر شما برای طراحی اپلیکیشن تحت وب مشخص شود.

اپلیکیشن تحت وب چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به توضیح مراحل طراحی اپلیکیشن تحت وب بپردازیم  بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که اصلا اپلیکیشن تحت وب چیست؟ بسیاری از مردم بر این باورند که تمامی سرویس های وب اپلیکیشن وب محسوب می شوند در حالی که چنین نیست به عنوان مثال تمامی وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارند جز اپلیکیشن های وب محسوب نمی شوند. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از اپلیکیشن تحت وب را ارائه دهیم می توان سخن جائل رمیک را در این زمینه بیان کرد که می گوید: هر بخش از یک وبسایت که عملکرد یا محاسبه ای را برای یک کاربر انجام دهد در دستهای اپلیکیشن های تحت وب قرار می گیرد. بنابراین سایر قسمت های وب سایتی که محاسباتی را برای کاربر انجام نمی‌دهند در دسته اپلیکیشن های تحت وب نیستند.

طراحی اپلیکیشن تحت وب

طراحی رابط گرافیکی اولین مرحله از طراحی اپلیکیشن تحت وب

به صورت کلی اولین مرحله از طراحی اپلیکیشن وب طراحی رابط گرافیکی اپلیکیشن می باشد، رابط گرافیکی اپلیکیشن تحت وب درباره قسمتی است که کاربر به صورت مداوم با آن در ارتباط است و از آن طریق اقدام به ارسال و یا دریافت اطلاعات از اپلیکیشن تحت وب شما می کند. با توجه به این توضیحات رابط گرافیکی یا همان رابط کاربری اپلیکیشن تحت وب شما باید یک رابط کاربری فوق العاده ساده و در عین حال زیبا باشد تا کاربر بتواند خیلی سریع با آن ارتباط برقرار کرده و اقدام به ارسال و یا دریافت اطلاعات از طریق این رابط گرافیکی کند. برای طراحی رابط گرافیکی یا همان رابط کاربری اپلیکیشن تحت وب چندین ابزار وجود دارند که در ادامه به بررسی هر یک از این ابزارها می پردازیم.

ابزارهای طراحی رابط گرافیکی

همانطور که گفته شد برای طراحی رابط گرافیکی یا رابط کاربری در طراحی اپلیکیشن تحت وب ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از هر یک از این ابزارها برای طراحی رابط گرافیکی در اپلیکیشن تحت وب خود استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارها برای طراحی رابط گرافیکی css و html می باشد که با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی اقدام به ساخت صفحه ای استاتیک در اپلیکیشن تحت وب خود کنید. یکی دیگر از ابزارهایی که می توانید برای ساخت صفحات داینامیک در طراحی اپلیکیشن تحت وب از آن استفاده کنید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می باشد که امکانات فوق‌العاده زیادی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید با استفاده از آن رابط کاربری اپلیکیشن تحت وب خود را طراحی کنید.

طراحی اپلیکیشن تحت وب

پایگاه داده مرحله ای مهم از طراحی اپلیکیشن تحت وب

یکی از مهمترین مراحل طراحی اپلیکیشن تحت وب طراحی پایگاه داده یا همان دیتابیس برای اپلیکیشن تحت وب می باشد، در این مرحله شما باید یک پایگاه داده طراحی کنید که اطلاعات را در خود ذخیره کند و کاربر بتواند با استفاده از رابط گرافیکی شما با آن در تعامل باشد و اطلاعات را به آن ارسال کند و همچنین اطلاعات مورد نیاز خود را نیز از آن دریافت کند. برای ساخت این دیتابیس می توانید از زبان برنامه نویسی php و همینطور ابزار MYSQL برای این کار استفاده کنید که به صورت تخصصی برای ساخت پایگاه داده یا دیتابیس در طراحی اپلیکیشن های تحت وب ساخته شده‌اند و تقریبا می‌توان گفت بهترین ابزار برای ساخت پایگاه داده می باشند.

طراحی اپلیکیشن تحت وب

استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون برای طراحی اپلیکیشن تحت وب

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که در زمینه طراحی اپلیکیشن های تحت وب فعالیت گسترده ای را دارا می‌باشد زبان برنامه نویسی پایتون است، این زبان برنامه نویسی دارای امکانات فوق العاده می باشد که با استفاده از آن می توانید اقدام به ساخت و طراحی اپلیکیشن تحت وب کنید. زبان برنامه نویسی پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که دارای سینتکس فوق العاده راحتی می باشد که یادگیری آن زمان کوتاهی نیاز دارد، به همین علت معمولا بسیاری از افرادی که به تازگی شروع کردن معمولا این زبان برنامه نویسی را برای ساخت و طراحی اپلیکیشن های تحت وب انتخاب می کنند.

پایتون

زبان برنامه نویسی Go

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که برای طراحی اپلیکیشن تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد زبان برنامه نویسی Go می باشد که توسط شرکت گوگل طراحی شده است.

طراحی اپلیکیشن تحت وب

برای اینکه بتوانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی اقدام به طراحی اپلیکیشن های تحت وب کنید باید مراحل زیر را بپیماید:

ایجاد یک سرور به وسیله زبان برنامه نویسیGo، آشنایی با اشیا HTTP عمومی در این زبان، استفاده از Handle Func در زبان برنامه نویسی Go،  مدیریت درخواست ها با استفاده از Handler در این زبان، بافر کردن خروجی ها، قالب های HTML در این زبان، استفاده از قالب های پویا در زبان برنامه نویسی Go، ارائه محتوای استاتیک با قالب ها، ساخت قالب های پویا با استفاده از رشته ها در این زبان برنامه نویسی، اضافه کردن منطق برنامه نویسی به قالب اپلیکیشن های تحت وب خود،  آشنایی کامل با مسیر های پارامتری شده و همینطور لایه کنترل، آشنایی با روش های دسترسی به پایگاه داده و دیتابیس، آشنایی با روش های افزودن رکوردها به پایگاه داده و ساخت قالب های پویا با استفاده از اشیا در زبان برنامه نویسی Go می باشد.

گفتگو ها

    قطعا آینده به سمت اپلیکیشن های تحت وب میره. هزینه کمتر تولید و دسترسی در هر سیستم عاملی

    ناشناس

    اگر موضوع امنیت در این اپ ها خیلی جدی گرفته بشه و مثل جریان های هک تامین اجتماعی رو شاهدش نباشیم و از طرفی رابط کاربری قوی داشته باشند حتما آینده درخشانی خواهند داشت.

    قالیشویی

    ممنون از شما دوست عزیز سایت خیلی خوبی دارید

    لپ تاپ بهار

    دنیای امروزی بدون اینترنت و نرم افزار ها معنی ندارد و به نوعی بی معنی است وبا حضور آنها رنگ و بوی خاصی میگیره ولی هنوز نیاز به اعتماد سازی و فرهنگ سازی توی این زمینه احساس میشه.

    موزاییک

    ممنونم از سایتتون

    دستگاه تصفیه آب صنعتی

    ممنون از اطلاعات عالیتون