آموزشاستراتژی محتوا

چگونه محتوای مناسب وب سایت خود را تولید کنیم؟

محتوای مناسب سایت

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای صاحبان سایت ها پیش بیاید این است که محتوای مناسب سایت ما چیست؟ نوشتن محتوای مناسب سایت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کار بوده است. به همین علت در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین ویژگی های محتوای وب مناسب سایت را بیان کنیم تا با یادگیری ویژگی ها بتوانید به راحتی یک محتوای مناسب برای وب سایت خود تهیه کنید.

داشتن عناوین مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که محتوای مناسب سایت دارا می باشد داشتن عناوین خوب است، هنگامی که شما از عناوین جذاب برای محتوای خود استفاده می کنید کاربرانی که وارد وبسایت شما می شوند با مشاهده این عناوین علاقمند می شوند که ادامه محتوای شما را نیز مطالعه کنند. در واقع داشتن یک عنوان مناسب برای محتوا باعث جذب کاربران و علاقمند کردن آنها به خواندن ادامه محتوا می شود. به همین علت است که می ‌گوییم یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های محتوای مناسب وب سایت داشتن عناوین خوب و مناسب و جذاب می باشد.

محتوای وب سایت

محتوای ساده و جامع

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های محتوای مناسب سایت این است که محتوای شما کاملا ساده و جامع باشد، منظور از ساده بودن این است که دارای متنی روان باشد که وقتی کاربران به وبسایت شما مراجعه می کنند بتوانند به راحتی مفهوم محتوای شما را متوجه شوند، محتوای شما در عین حال که ساده است باید جامع باشد یعنی هنگامی که کاربران برای دریافت پاسخ سوال خود به وب سایت شما مراجعه می کنند باید به صورت کامل پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

استفاده از انواع مختلف محتوا

یکی دیگر از نکات مهم در محتوای مناسب سایت این است که درون سایت خود از انواع مختلف محتوا استفاده کنید تا کاربران شما علاقه مند بازدید از سایت شما شوند. به صورت کلی یک سایت وقتی موفق می‌شود که از محتواهای مختلف و گوناگونی استفاد کند، که این محتوا های متنوع و مختلف می‌توانند ویدیو، صوت، عکس و متن باشند. در صورتی که در سایت خود از تمامی این محتوا استفاده کنید کاربران شما محتوای شما را با علاقه بیشتری دنبال می کنند و به همین دلیل رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بالا خواهد رفت.

محتوای وب سایت

محتوای جدید، یک ویژگی مهم محتوای مناسب وب سایت

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در محتوای مناسب سایت باید به آن دقت داشته باشید این است که از نوشتن محتوای قدیمی و تکراری اجتناب کنید، محتواهای قدیمی و تکراری می تواند خیلی سریع کاربران شما را فراری دهند و باعث شوند که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. بنابراین سعی کنید که در وب سایت خود از محتوای جدید و بهروزی استفاده کنید تا کاربران شما همواره برای مشاهده محتوا های جدید به وب سایت شما مراجعه کنند.

محتوای مورد علاقه کاربر را بنویسید

یکی از مهمترین مراحل برای نوشتن محتوای مناسب سایت این است که کاربران خود را بشناسید و مناسب با علاقه آنها محتوا بنویسید. گاهی اوقات بسیاری از سایت‌ ها اقدام به تولید محتوایی می‌کنند که ربطی به وب سایت آنها ندارد و اصلا مورد پسند کاربران این وب سایت ها قرار نمی گیرد به همین علت کاربران خیلی سریع این وب سایت را ترک می‌کنند. اگر دوست دارید که یک محتوای مناسب سایت بنویسید بهتر است ابتدا علاقه کاربران را در نظر بگیرید و بعد با در نظر گرفتن علاقه کاربران اقدام به نوشتن محتوای مناسب برای آنها کنید و سلایق شخصی خود را در نوشتن محتوا دخالت ندهید.

محتوای وب سایت

از محتوای خیال پردازانه دوری کنید

نکته مهم دیگر در نوشتن محتوای مناسب سایت این است که از محتواهای خیال پردازانه دوری کنید، این محتوا ممکن است که تعداد کمی از کاربران را راضی نگه دارند ولی باعث می‌شود بسیاری از کاربران از مطالب وب سایت شما زده شوند. نوشتن مطالب واقعیت گرا می تواند باعث شود که کاربران اطمینان بیشتری به شما کنند و بدانند که مقالات شما بدون دلیل و مدرک نیست و با آمار دروغین محتوا نمی نویسید به همین علت بیشتر مجذوب وب سایت شما می شوند بنابراین تا جای ممکن سعی کنید محتوای خود را به واقعیت نزدیک کنید تا بتوانید یک محتوای مناسب سایت بنویسید.

دسته بندی محتوا عامل مهم دیگر در داشتن محتوای مناسب وب سایت

یکی از نکات بسیار مهمی که در نوشتن محتوای مناسب سایت باید بدانید این است که سعی کنید محتوای خود را به صورت درستی دسته بندی کنید تا کاربرانی که وارد وبسایت شما می شوند بتوانند بر اساس این دسته بندی ها محتوای مدنظرشان را پیدا کرده و آن را مطالعه کنند. برچسب زدن یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند شما را در داشتن یک محتوای مناسب سایت کمک کند برای برچسب زدن محتوا باید دقت زیادی کنید سعی کنید برای هر محتوا بیش از چند برچسب و دسته انتخاب نکنید چرا که این کار باعث پراکندگی بسیار زیاد محتوای شما در دسته بندی های مختلف می شود.

محتوای وب سایت

سئو مناسب سایت باعث نوشتن یک محتوای مناسب وب سایت می شود

یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در یک محتوا مناسب سایت داشته باشد سئوی محتوا می باشد، در صورتی که محتوای شما به صورت سئو شده در بیایند موتورهای جست و جو خیلی سریع این محتوا ها را تشخیص می دهند و به لیست  جست و جوی خود اضافه می کنند، به همین علت کاربران بیشتری وارد وب سایت شما می شوند و در نتیجه بازدید وب سایت شما افزایش پیدا می کند. بنابراین در صورتی که قصد دارید که محتواهایی بنویسید که افراد زیادی از آن بازدید کنند بهتر است قوانین و دستورالعمل های سئو را در هنگام نوشتن محتوا رعایت کنید تا مطالب شما به صورت سئو شده در بیایند. نوشتن مطالب سئو شده علاوه بر افزایش کاربران دارای مزیت های بسیار زیاد دیگری هم می باشد که می توانید با کمی جست و جو در اینترنت با این مزیت ها آشنا شوید.
 

گفتگو ها