نقد و بررسی

آشنایی با بهترین نرم افزارهای بازی سازی

بسیاری از افراد علاقه زیادی به بازی سازی دارند ولی نمی دانند که این کار را از کجا شروع کنند، در این مطلب قصد داریم برخی از مهمترین موتور ها و نرم افزارهای بازی سازی را به شما معرفی کنیم تا با آشنایی با این نرم افزارهای بازی سازی بتوانید مسیر کار خود را تعیین کنید و یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی را برای ادامه این کار انتخاب کنید.

نرم افزار GameSalad

یکی از ساده‌ ترین نرم افزارهای بازی سازی نرم افزار بازی سازی GameSalad می باشد، این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی برای افراد مبتدی است که تازه شروع به بازی سازی کردند. یکی از مهمترین ویژگی های این نرم افزار این است که افراد مبتدی می توانند بدون نیاز به کد زدن خیلی راحت با استفاده از درگ اند دراپ بازی مورد نظر خود را بسازند، این نرم افزار بازی سازی از کتابخانه هایی بسیار بزرگ استفاده می‌کند که با استفاده از آنها می توانید رفتارهای مختلف عناصر بازی را ساخته و همچنین یک انجین فیزیکی کاملا یک پارچه را برای آن ایجاد کنید. البته نکته ‌ای که درباره این نرم افزار بازی سازی وجود دارد این است که نسخه رایگان آن فقط به شما پیش نمایش بازی و همینطور قابلیت انتشار بر روی وب و ios را می‌دهد و در صورتی که قصد داشته باشید بازی خود را در سایر شرکت ها نیز منتشر کنید باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.

نرم افزارهای بازی سازی

نرم افزار بازی سازی Construct

یکی دیگر از نرم افزارهای بازی سازی که نیازی به کد زدن در آن نیست نرم افزار بازی کانستراکت می باشد، بیشترین تمرکز این نرم افزار بازی سازی بر روی کارهای گرافیکی می باشد که این یعنی شما می توانید بازی ها را بدون نیاز به کد نوشتن بسازید. از جمله مهم ترین ویژگی های این نرم افزار بازی سازی این است که منطق بازی را خود نرم افزار برای شما پیاده سازی می کند، البته این مورد را شاید بتوان یکی از معایب این نرم افزار برای افرادی که علاقه به کد زدن دارند دانست. یکی از مزیت های بازی سازی با استفاده از این نرم افزار بازی سازی این است که شما می توانید به راحتی یک بار بازی خود را طراحی کنید و بعد پلتفرم‌ های مختلف این بازی را خود نرم افزار برای شما تولید می‌کند.

نرم افزارهای بازی سازی

نرم افزار Game Maker

نرم افزار گیم میکر یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی است، دلیل اینکه این نرم افزار را در میان بهترین نرم افزارهای بازی سازی به شما معرفی می کنیم این است که این نرم افزار دارای دو قابلیت می باشد، افراد مبتدی می‌توانند با استفاده از نرم افزار گیم میکر به راحتی با استفاده از درگ اند دراپ بازی مورد نظر خود را طراحی کنند بدون آنکه نیاز به کد زدن داشته باشند، همچنین افراد حرفه ای تر که دوست دارند بازی های خود را با استفاده از کد زدن پیچیده‌ تر طراحی کنند می توانند از قابلیت کد زدن در این نرم افزار استفاده کنند و بازی‌های بسیار قدرتمند و پیچیده ای را طراحی کنند.

نرم افزارهای بازی سازی

نرم افزار بازی سازی یونیتی

بی شک تمامی افرادی که در زمینه بازی سازی فعالیت کردند و با نرم افزارهای بازی سازی آشنا هستند می دانند که یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی نرم افزار بازی سازی یونیتی می باشد، این نرم افزار بازی سازی بیشتر برای افراد حرفه ای طراحی شده است و می توان به وسیله آن بازی های دو بعدی و سه بعدی را طراحی کرد، البته اصلی ترین کارکرد این نرم افزار این است که به وسیله آن بتوان بازی های سه بعدی طراحی کرد ولی بسیاری از افراد هستند که با استفاده از این نرم افزار بازی های دو بعدی نیز طراحی می کنند. یکی از مهمترین نکاتی که برای استفاده از نرم افزار بازی سازی یونیتی باید بدانید این است که این نرم افزار بازی سازی از زبان سی شارپ پشتیبانی می‌کند و برای کار کردن با آن باید با این زبان برنامه‌ نویسی آشنا باشید. از دیگر ویژگی های فوق العاده این نرم افزار بازی سازی این است که با یک بار طراحی بازی می توانید نسخه های مختلف و پلتفرم های مختلف بازی خود را به راحتی از این نرم افزار دریافت کنید. این نرم افزار به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

نرم افزارهای بازی سازی

نرم افزار بازی سازی Godot Engine

یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی نرم افزار بازی سازی Godot است این نرم افزار نیز همانند بازی سازی یونیتی از هر دو حالت بازی های دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی می کند، نکته بسیار مهمی که درباره این نرم افزار بازی سازی وجود دارد این است که پشتیبانی این موتور فوق العاده قوی تر از پشتیبانی موتور بازی سازی یونیتی است. یکی ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار و درواقع رویکرد اصلی این نرم افزار بازی سازی این است که بر روی طراحی صحنه های بازی به صورت منحصر به ‌فرد تمرکز دارد. این نرم افزار بازی سازی یکی از بهترین نرم افزارهای بازی سازی دنیا به حساب می‌آید از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی میکند و شما در صورتی که بخواهید بازی های پیچیده را طراحی کنید باید با این زبان برنامه نویسی آشنایی کامل داشته باشید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار بازی سازی این است که می توانید تنها با یک بار طراحی بازی پلتفرم های مختلف بازی خود را دریافت کنید.

نرم افزارهای بازی سازی

نرم افزار بازی سازی Unreal Engine

این نرم افزار یکی دیگر از نرم افزارهای بازی سازی می باشد که دارای قابلیت های جدید و بسیار پیروزی می باشد، این نرم افزار نیز جز آن دسته از نرم افزارهای بازی سازی است که نیازی به برنامه نویسی ندارد و شما بدون داشتن هیچگونه اطلاعات برنامه نویسی می توانید اقدام به بازی سازی کنید. دیگر ویژگی های منحصر به فرد این موتور بازی سازی در میان سایر نرم افزارهای بازی سازی این است که آموزش های جامع و کاملی درباره نحوه استفاده از این موتور بازی سازی در سرتاسر اینترنت وجود دارد.

 

گفتگو ها
    هزينه چاپ مقاله ISI

    سایت کامل و جامعی دارید ممنون

    آرتین

    سلام من میخوام روی تبلتم نصب کنم میگه خطای بارگیری
    نسخه اندرودم ۵٫۱٫۱هست و گوشیم گالگسی A6هست لینک دانلود خرابه فکنم

    سایت کامل و جامعی دارید ممنون