نقد و بررسی

معرفی برخی از مهم ترین مزیت های لینوکس

مزیت های لینوکس

سیستم عامل لینوکس یکی از بهترین سیستم عامل هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی را علی الخصوص در میان برنامه نویسان پیدا کرده است. مزیت های لینوکس را بسیاری از افراد می دانند،  در صورتی که شما نیز جز افرادی هستید که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید و یا علاقه دارید که از این سیستم عامل استفاده کنید بهتر است این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات کافی درباره مزایای لینوکس بدست بیاورید.

ثبات بسیار بالا

یکی از مهم ترین مزیت های لینوکس این است که سیستم بسیار با ثباتی است، در واقع این ثبات فوق العاده سیستم لینوکس بود که باعث شده است به یکی از بهترین و پرطرفدارترین سیستم عامل های دنیا تبدیل شود. منظور از این که سیستم عامل لینوکس یک سیستم عامل بسیار با ثبات است این است که این سیستم خیلی دیر خراب می شود و بنابراین شما نیازی نیست که در فواصل نزدیک اقدام به درست کردن آن کنید.

مزیت های لینوکس

بهبود رابط گرافیکی

از دیگر مزیت های لینوکس این است که در سال های اخیر اقدام به بهبود رابط گرافیکی خود کرده است که همین عامل باعث شده است که طرفداران آن بسیار بیشتر شوند چرا که این سیستم عامل با یوزر فرندلی کردن رابط گرافیکی خود کار کردن با آن را بسیار راحت تر کرده است. نکته جالبی که باید درباره رابط گرافیکی این سیستم بدانید این است که این سیستم از رابط گرافیکی KDE استفاده می کند و همین عامل نیز یکی دیگر از مهم ترین مزیت های لینوکس است.

امنیت فوق العاده بالا

امنیت بالا جز بهترین مزیت های لینوکس می باشد، این مورد از مزیت های لینوکس باعث شده است کاربران اعتماد بسیار زیادی به این سیستم عامل کنند و در نتیجه با خیال راحت تری این سیستم عامل را به عنوان سیستم عامل دستگاه های خود انتخاب کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید که بیشتر ویروس هایی که توسط هکرها طراحی می شوند برای سیستم عامل ویندوز طراحی می شوند. نکته بسیار جالبی که در رابطه با سیستم عامل لینوکس وجود دارد و در واقع جز مزیت های لینوکس به شمار می آید این است که شما در این سیستم عامل نیازی به نصب آنتی ویروس ندارید چرا که امنیت بسیار بالای این سیستم عامل از ورود ویروس ها به سیستم شما جلوگیری می کند و به این شکل باعث می شود که شما با خیالی راحت بتوانید از این سیستم عامل استفاده کنید.

مزیت های لینوکس

توزیع های زیاد از اصلی ترین مزیت های لینوکس

شاید بتوان یکی از اصلی ترین مزیت های لینوکس را این مورد دانست که این سیستم عامل دارای توزیع های بسیار زیادی می باشد، برخلاف بسیاری از سیستم عامل ها همچون ویندوز و اندروید، سیستم عامل لینوکس دارای توزیع های زیادی است که دلیل تعداد زیاد این توزیع ها نیز متن باز بودن کد و کرنل این سیستم عامل می باشد که باعث می شود تا برنامه نویس های بسیار زیادی از سراسر دنیا بر روی این سیستم عامل کار کنند تا بتوانند به بهترین نحو آن را بهبود ببخشند. بسیاری از برنامه نویسان در سراسر  دنیا و از کشورهای مختلف اقدام به ساخت توزیع های مختلفی از این سیستم عامل کردند که نتیجه آن این شد که امروزه توضیح های مختلفی از این سیستم عامل وجود دارد که دارای نام های مختلفی هستند و هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند ولی در اصل تمامی آن ها از سیستم عامل لینوکس پایه گرفته شده اند و ویژگی های اصلی لینوکس را دارا هستند.

مزیت های لینوکس

هزینه کمتر از دیگر مزیت های لینوکس

یکی دیگر از مزیت های لینوکس که باعث می شود تا افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این سیستم عامل استفاده کنند، هزینه بسیار کمتری است که نسبت به سایر سیستم عامل های دیگر دارد. همانطور که می دانید سیستم عامل ویندوز یکی از سیستم عامل های پولی است که وجود دارند و هزینه بسیار زیادی را نیز از کاربران خود می گیرد، حتما برایتان این سوال پیش آمده است که پس چرا تا به حال هزینه ای را برای این سیستم عامل پرداخت نکرده اید؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که شما از نسخه کرک شده این سیستم عامل استفاده می کنید به همین علت است که هزینه ای را برای آن پرداخت نمی کنید. با این وجود سیستم عامل لینوکس یک سیستم عامل رایگان است که در اختیار تمامی افراد در دنیا قرار می گیرد تا بتوانند به صورت رایگان از این سیستم عامل استفاده کنند و در واقع می توان رایگان بودن را جز برترین مزیت های لینوکس دانست.

مزیت های لینوکس

به روز رسانی های سریع

همانطور که گفته شد برنامه نویس های بسیار زیادی در سراسر دنیا بر روی سیستم عامل لینوکس کار می کنند که همین مورد نیز یکی دیگر از مزیت های لینوکس است، چرا که از آن جایی که افراد بسیار زیادی بر روی این سیستم عامل کار می کنند به همین علت سریع تر می توانند باگ های سیستم عامل را شناسایی کرده و اقدام به رفع آن ها کنند به همین علت مشکلاتی که معمولا برای کاربران سیستم عامل لینوکس پیش می آید در مدت زمان کوتاهی شناسایی می شوند و خیلی سریع برنامه نویسان اقدام به حل این مشکلات کرده و یک نسخه به روز رسانی شده را ایجاد می کنند و از آن جایی که این عامل باعث رضایت خاطر کاربران می شود این مورد نیز جز مهم ترین مزیت های لینوکس به شمار می آید.

مزیت های لینوکس

سرعت بیشتر سیستم عامل لینوکس از بهترین مزیت های لینوکس

بی شک یکی از مهم ترین مزیت های لینوکس که باعث می شود تا بهترین سیستم عامل نام بگیرد این است که این سیستم عامل دارای سرعت بسیار زیادی نسبت به سایر سیستم عامل ها می باشد. اگر شما مدتی از سیستم عامل ویندوز بر روی کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید و بعد از آن اقدام به نصب سیستم عامل لینوکس بر روی کامپیوتر خود کنید خیلی سریع متوجه این مورد از مزیت های سیستم عامل لینوکس می شوید و تفاوت سرعت این سیستم عامل با ویندوز را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افرادی که ابتدا از سیستم عامل ویندوز بر روی سیستم خود استفاده می کردند و بعد از آن سیستم عامل لینوکس را بر روی سیستم عامل خود نصب کردند اذعان داشتند که سرعت سیستم عامل لینوکس دیوانه کننده است.

مزیت های لینوکس

گفتگو ها
    گل

    بسیار عالی بود ممنون از سایت خوبتون

    آموزش غیر حضوری انجام پایان نامه

    سپاس . مفید و جامع

    عطر زنانه خوشبو

    لینوکس به خاطر گرافیک ابتدایی که داره سرعتش پایینه وگرنه ویندوز همه لحاظ بهتره

    ماشین سنگین

    مقاله خیلی خوبی بود واقعا لذت بردم
    موفق و سربلند باشید

    کامیونت 8 تن ایسوزو

    با مزیت هایی که شما از لینوکس توضیح دادید فکر میکنم بهتر باشد به جای هر سیستم عامل دیگری از لینوکس استفاده نمایید.

    سپاس . مفید و جامع