آموزشتجارت الکترونیک

چگونه برای وب سایت خود محتوای ویدیویی تهیه کنیم

ساخت محتوای ویدیویی برای شرکت ها و افرادی که به تازگی به کسب و کارهای اینترنتی روی آورده اند، کار دشواری است. ساخت این نوع ویدیو ها مانند دیگر کارهای تبلیغات و مارکتینگ نیازمند دانش است و باید از اصول خاصی پیروی شود. در اینجا می خواهیم شما را با نکات ساخت محتوای ویدیویی خوب آشنا کنیم.

چگونه برای وب سایت خود محتوای ویدیویی تهیه کنیم؟

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی دیگر استفاده از روش های سنتی و معمول در بازاریابی و معرفی محصول مانند قبل جوابگو نیست. کاربران معمولا علاقه دارند با دیدن محتوای ویدیویی از کم و کیف محصول آگاه شوند و با اطمینان خاطر نسبت به خرید آن اقدام کنند. علاوه بر این شما برای برندسازی نیز می توانید از محتوای ویدیویی استفاده کنید و مطالبی را در محتوای ویدیویی خود بگنجانید که برای کاربران جذاب باشد و بیشتر به سمت شما سوق پیدا کنند. برای بازدید بیشتر نیز می توانید از شبکه های اجتماعی معمول استفاده نمایید. اگر از همه اینها بگذریم در این مقاله قصد داریم تا شما را با تکنیک های ساخت محتوای ویدیویی مناسب و جذاب برای مخاطبان آشنا کنیم. البته علاوه بر محتوا که بسیار مهم است، شما باید کیفیت کار را نیز بالا ببرید. برای این کار می توانید از ابزارهای مناسب و افراد حرفه ای استفاده کنید.

محتوای ویدیویی

شرکت یا برند و محصولات خود را با محتوای ویدیویی معرفی کنید

یکی از مهمترین مسائلی که باید در ساخت محتوای ویدیویی به آن دقت داشته باشید و پیش از هرکاری آن را انجام دهید، معرفی کامل یا مختصر برندتان است. این کار فواید بسیار زیادی دارد. حتی اگر در حال ضبط یک ویدیو برای معرفی محصول خود هستید، سعی کنید برندتان را نیز به مخاطبان معرفی کنید. با این کار حتی اگر مخاطب جزئیات ویدیو شما را فراموش کند، برند را هیچگاه از یاد نخواهد برد و برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که درباره محصول شما دارد، از نام برند شما استفاده می کند. با انجام این کار شما اولین قدم برای برندسازی را برداشته اید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید؛ برای جذب بیشتر مخاطبان سعی کنید ویدیوهای رایگان تولید کنید. مخصوصا اگر یک دمو درباره کار و محصول خود تهیه کنید، تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

محتوای ویدیویی

استفاده از نظرات مثبت مشتریان در محتوای ویدیویی

نوع دیگری از تولید محتوای ویدیویی، ویدیوهای مخاطبان و مشتریان است. شما می توانید از برخی از مشتریان خود که از محصول شما استفاده کرده اند و راضی بوده اند کمک بگیرید و از آنها بخواهید در ساخت محتوای ویدیویی شما مشارکت داشته باشند و نظرشان را در ارتباط با محصول و سوالات متداول مشتریان بگویند. این کار بسیار تاثیرگذار است. مخصوصا در ایجاد اطمینان بین مخاطبان می تواند تاثیر شگرفی داشته باشد؛ چرا که بسیاری از افراد به راحتی به محصولات اینترنتی اعتماد نمی کنند و همواره با پرس و جو و سوال پرسیدن از افرادی که آن محصول را خریده اند، نظرشان جلب می شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم بخشی از ویدیوهای خود را به این موضوع اختصاص دهید.

محتوای ویدیویی

آموزش استفاده از محصول با محتوای ویدیویی

اما یکی از ویدیوهای پرطرفدار برای افراد، که به وضوح می توانند کارکرد محصول شما را مشاهده کنند و راحت به شما اعتماد کنند، ویدیوهای آموزشی یا دمو محصول می باشند. این نوع ویدیو محتوای اصلی را در برمی گیرد و شما در آن می توانید علاوه بر معرفی محصول، نحوه استفاده و کارایی را نشان دهید. اگر محصول شما به گونه ای است که فیلم های آموزشی آن را برای فروش قرار داده اید، باز هم توصیه می کنیم بخشی از فیلم ها را به صورت خلاصه و موردی و البته رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید. این را هرگز فراموش نکنید، هیچ مشتری چشم بسته کار شما را انتخاب نمی کند. شما با این کار علاوه بر این که یک خدمت رایگان به آنها هدیه داده اید، کیفیت کار خود را نیز به صورت مختصر به آنها معرفی کرده اید.

گفتگو ها
    اجاره خودرو

    هر چه از اهمیت ساخت تیزر و ویدئو برای بازاریابی بگیم کم گفتیم