آموزششبکه

آشنایی با مودم تندا و تنظیمات مودم تندا D301v2

tenda d301v2

برای وصل شدن به اینترنت پر سرعت در ابتدا شما نیاز به یک مودم مناسب دارید. مودم tenda D301v2 یک مودم مناسب جهت وصل شدن از طریق آن به اینترنت پر سرعت می باشد. در مرحله بعد شما می بایست تنظیمات مودم تندا D301v2 را برای برقرای ارتباط انجام دهید. در این مقاله ما به طور کامل مشخصات مودم تندا و آموزش انجام تنظیمات مودم تندا D301v2 مودم را برای شما در این مطلب آموزشی آی تی پورت توضیح خواهیم داد.

پنل جلو مودم تندا

در قسمت جلوی مودم تندا D301v2 می توانید چراغ هایی را مشاهده کنید که هرکدام نشان دهنده وضعیت خاصی می باشد.

چراغ wan/4: روشن بودن این چراغ به معنای اتصال یک وسیله به پورت شماره ۴ یا اتصال کابل lan به این پورت می باشد

چراغ شماره ۳-۲: اتصال LAN شماره ۲ و ۳

TV/1: اتصال LAN شماره ۱ یا اتصال به سرویس IPTV

DSL: این چراغ نشان در صورت روشن روشن بودن نشاهد دهنده فعال بودن سرویس ADSL می باشد

WLAN: این چراغ وضعیت وایرلس دستگاه را نشان می دهد

INTERNET: در صورتی که این چراغ در وضعیت چشمک زن باشد یعنی شما به اینترنت متصل می باشید

WPS: مودم در مد WPS قرار گرفته است

PWR: روشن شدن صحیح دستگاه

T: فعال بودن سرویس IPTV

USB: اتصال دستگاهی به پورت USB مودم

تنظیمات مودم تندا D301v2

نصب مودم تندا D301v2

در مرحله اول تنظیمات مودم تندا D301v2، مودم را از طریق SPLITTER به خطوط تلفن متصل کرده. سپس با استفاده از کابل شبکه، یکی از پورت های LAN مودم را به کارت شبکه کامپیوتر متصل کرده. همچنین برای استفاده وای فای ابتدا می بایست در حالت کابلی تنظیمات مربوطه را انجام داد. در انتها آداپتور مودم را وصل کرده و مودم را روشن می نمایید. در وهله اول بعد از روشن کردن مودم به چراغ ADSL توجه کنید که می بایست بعد از ۳۰ ثانیه به صورت ثابت روشن باشد و نشان دهنده فعال بودن سرویس ADSLمی باشد.

راهنمای تنظیمات مودم تندا D301v2

برای تنظیمات مودم تندا D301v2 توسط مرورگر انجام می شود. در هر سیستم عاملی آدرس ip پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را در یک مرورگر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. در صفحه اول ورود به تنظیمات مودم تندا D301v2 شما باید username و passwordرا وارد کنید که در حالت پیش فرض هردو admin می باشند. سپس بر روی قیمت login کلیک کنید. بعد از ورود به صفحه اصلی تنظیمات مودم تندا D301v2 در قسمت country گزینه ایران را انتخاب کنید و سپس باید نام سرویس دهنده اینترنت را انتخاب کنید. بعد از انتخاب سرویس دهنده مقادیر vpi و vci به صورت اتوماتیک انتخاب می شود. مقادیر vpi و vci برای هر isp می تواند متفاوت باشد. بنابراین حتما این مقادیر را از isp خود دریافت کنید. در قسمت internet connection type گزینه PPPOE را انتخاب کنید. در ادامه اطلاعات username و password را در کادر مخصوص خود وارد نمایید. در مرحله بعد یعنی security یک رمز ۸-۶۴ کاراکتری را می بایست برای اتصال وایرلس قرار دهید. حالا مراحل تنظیمات مودم تندا D301v2 به اتمام رسیده است. تنظیمات مودم تندا D301v2 را ذخیره کرده سپس مودم را خاموش و دوباره روشن کنید. بعد از روشن شدن مودم بعد از گذشت چند دقیقه می بایست چراغ adsl به حالت ثابت  و چراغ internet در حالت چشمک زن قرار داشته باشد که نشان دهنده اتصال صحیح شما به اینترنت است.

تنظیمات مودم تندا D301v2

تنظیمات مودم تندا D301v2  قسمت wireless

 در صورتی که نیاز به تنظیم SSID (نام وایرلس دستگاه) یا سایر تنظیمات خاص دارید روی گزینه Advanced Setting در گوشه سمت راست بالای صفحه شکل قبلی کلیک نمایید و در صفحه نشان داده شده روی گزینه Wireless کلیک کنید. در زیرمجموعه Basic می توانید نام مورد نظر خود را در قسمت SSID وارد کرده و ذخیره نمایید. سایر گزینه ها را تغییر ندهید. در قسمت Security نیز می توانید رمز وایرلس خود را تغییر دهید. رمز جدید (حداقل ۸ کاراکتر و حداکثر ۶۴ کاراکتر) را در قسمت WPA/WAPI Passphrase وارد نموده و روی Apply/Save کلیک کنید. سایر گزینه ها را تغییر ندهید.

تنظیمات مودم تندا D301v2

گفتگو ها
    sosha

    رمز مودم بطور پیشفرض باید admin باشد در صورتیکه مودم من با این رمز وارد نمی شود و قبلا رمز آن را تغییر ندادنم

    سینا

    سلام؛
    من هرچی user و password رو admin میزنم اصلا باز نمیشه

    Mehrad

    چطوری از isp مقادیر vpi رو بفهمیم ودریافت کنیم

    مرتضی

    سلام من این مودم رو دارم و فریمور شو هم از سایت آونگ به نسخه V50.22.1.9 آپدیت کردم ولی این عکسی که شما گذاشتید اصلا این شکلی نیست ؟ میشه بگید چه نسخه ای از فریمور هست این عکس ؟؟ اگر امکانش هست مدل و لینک فریمور رو هم بذارید با تشکر

    زکریا

    سلام من هم مثل مرتضی منو با منوی شما فرق داره اصلا قسمتی به اسم کانتری کشور ندارد

    ابوالفضل

    سلام من تنظیمات همه انجام دادم تو اینترنت هم رفتم کارشو انجام دادم سیم هارو هم وصل کردم ولی هیچ گوشی اونو پیدا نمیکنه

    raed

    سلام، این مودم رو نخرید،،، بسیار مودمِ ناامنی هست و سریع هکش میکنن