نقد و بررسی

معایب و مزایای گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت ۸

گلکسی نوت 8

پس از گذشت ۱۲ ماه از فاجعه گلکسی نوت ۷، همه منتظر سری جدید از این مدل‌های پرطرفدار سامسونگ بودند تا بتواند به گمانه‌زنی‌ها در مورد پایان عمر سامسونگ پایان دهد. حال گلکسی نوت ۸ معرفی‌شده است و درست به همان خوبی است که همه از سامسونگ انتظارش را داشتند. هدف ما نقد و بررسی گلکسی نوت ۸ و مزایا و معایب آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 مزایای گلکسی نوت ۸

طراحی

گلکسی نوت ۸ مانند سایر پرچم‌داران چند سال اخیر سامسونگ با ظاهری زیبا و ترکیب فلز با شیشه معرفی شد. زیبایی این گوشی به حدی است که می‌تواند مشکل‌پسندترین کاربران موبایل را در یک نگاه به سمت خود جذب کند. نوت ۸ از ترکیب آلومینیوم با شیشه خمیده با نمایشگری بدون حاشیه بهره می‌برد که باعث بی‌رقیب شدن زیبایی این گوشی در دنیای جدید می‌شود. در پوشش شیشه‌ای جلو و پشت  گوشی نیز از گلوریا گلس ۵ استفاده‌شده است تا نوت ۸ مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد. تمامی این‌ها از مزایای گلکسی نوت ۸ می‌باشد.

گلکسی نوت 8

دوربین

سامسونگ برای اولین بار روی گلکسی نوت ۸ از دوربین دوگانه استفاده کرده است. این دو دوربین که هردو ۱۲ مگا پیکسلی هستند، در پشت‌گوشی به‌صورت افقی قرارگرفته‌اند، به‌طوری‌که یک لنز واید در کنار یک لنز تله فوتو قرارگرفته است. این لنز می‌تواند تصاویری پرتره باکیفیت با پس‌زمینه مات بگیرد. باوجود لرزش گیر اپتیکال نباید نگران لرزش دست در هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری باشید و می‌توانید به‌راحتی تصاویری باکیفیت عالی بگیرید. این خود یکی از ویژگی‌های گلکسی نوت ۸ است.

گلکسی نوت 8

عملکرد و کارایی

شرکت سامسونگ با توجه به تجربه طولانی که در ساخت و توسعه پردازنده‌های اختصاصی خود دارد، برخلاف دیگر شرکت‌ها از محصولات شرکت‌های مدیاتک و کوالکام استفاده نمی‌کند. مانند سایر پرچم‌دارهای سامسونگ، گلکسی نوت ۸ نیز با دو نسخه از تراشه‌های بالا رده راهی بازار می‌کند.نوت ۸ با دو مدل پردازنده متفاوت، یکی با اکسینوس ۸۸۹۵ برای آسیا و اروپا و دیگری با اسنپدراگون ۸۳۵ را برای چین و آمریکا عرضه‌شده است. سامسونگ با بهره‌گیری از رم ۶ گیگابایتی برای این مدل، آن را با حافظه رم بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها و رقبای خود روانه بازار کرده است. استفاده از رم ۶ گیگابایتی ازجمله ویژگی‌های گلکسی نوت ۸ است که باعث می‌شود این مدل حتی در انجام بازی‌های سنگین نیز مشکلی نداشته باشد.

قلم S-pen

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری نوت سامسونگ از گذشته تاکنون، قلم S-pen بوده است. نوک این قلم نسبت به گذشته باریک‌تر شده است و می‌تواند صفحه‌نمایش گوشی را در ۴۰۹۶ سطح مختلف فشار دهد. حال در گلکسی نوت ۸، قلم S-pen نیز مانند خود گوشی ضدآب شده است و می‌توانید در زیر باران و داخل آب نیز از آن استفاده کنید.

گلکسی نوت 8

معایب گلکسی نوت ۸

باتری

پس از فاجعه نوت ۷ سامسونگ و مشکلاتی که برای باتری نوت ۷ به وجود آمد، سامسونگ تحقیقات زیادی روی این موضوع انجام داد تا چنین اتفاقی دوباره تکرار نشود. با توجه به این موضوع، سامسونگ روی گلکسی نوت ۸ یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری قرار داده است که به ادعای سامسونگ، باوجود تراشه ۱۰ نانومتری کم‌مصرف به خوبی می‌تواند جوابگوی نیاز کاربران باشد. بااین‌وجود این باتری برای استفاده عادی ۱ روز جوابگو خواهد بود ولی در صورت استفاده از شبکه G4 و انجام بازی‌های سنگین نیاز به پاور بانک خواهید داشت.

سنسور اثرانگشت

یکی از انتقادهایی که به گلکسی نوت ۸ وارد می‌شود، محل قرارگیری سنسور اثرانگشت است. این سنسور در پشت‌گوشی و در کنار دو دوربین قرارگرفته است و با توجه به ابعاد بزرگ گوشی، دسترسی به آن در حالت عادی مشکل خواهد بود. همچنین با توجه به قرارگیری آن در کنار دوربین، در روزهای اول استفاده ممکن است به‌راحتی آن را با دوربین اشتباه بگیرید و انگشت خود را روی لنز دوربین قرار دهید.

گلکسی نوت 8

قیمت

شاید به عقیده بسیاری، قیمت گلکسی نوت ۸ بالاتر از ارزش واقعی آن باشد ولی این موضوع را نمی‌توان به‌عنوان یک عیب برای این مدل به شمار آورد و با توجه به  ویژگی‌های فوق‌العاده این مدل از سامسونگ، قیمت در نظر گرفته‌شده برای آن تا حد زیادی منطقی است.

گفتگو ها