آموزشنرم افزار

نکات مهم در رابطه با آموزش متلب – بخش دوم

اگر می خواهید نکات مهم آموزش متلب را یاد بگیرید در این مقاله همراه ما باشید در این مقاله آی تی پورت قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در مورد نکات مهم آموزش متلب بپردازیم .Matlab که برگرفته از Matrix Laboratory است. یک برنامه پرطرفدار و کاربردی است که در حال حاضر در بسیاری از صنایع و حرفه ها مورد استفاده قرار می گیرد به طور کلی در هر تخصص و حرفه ای که نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه آمارها باشد از متلب استفاده می شود نرم افزار متلب از نظر کاربردی بسیار گسترده است و از آن می توان در موارد بسیاری استفاده کرد.

نکات مهم آموزش متلب

با توجه به نیازی که به استفاده از متلب وجود دارد بسیاری از افراد به دنبال آموزش متلب هستند، با آموزش متلب و یادگیری نکات مهم آن به راحتی می توان از این نرم افزار کاربردی بهره برد. بسیاری از محققانی که با دیتاها و آمارها سر و کار دارند معمولا به دنبال آموزش متلب هستند. اهمیت آموزش متلب در این است که در کم ترین زمان ممکن می توان بسیاری از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد و نتایج به دست آمده را مورد استفاده قرار داد.نرم افزار متلب از یک کتابخانه پر از امکانات تشکیل شده است که استفاده از آن را بسیار کاربردی می کند. رویکرد این نرم افزار ماتریسی است و به همین دلیل است که یک نرم افزار کامل به حساب می آید.

آموزش متلب

دستور sub2ind در متلب

یکی از نکات مهم آموزش متلب، دستور sub2ind می باشد، کاری که توسط این دستور انجام داده می شود این است که در نرم افزار متلب آدرس سطری ستونی را به آدرس دهی اندیسی تبدیل می کند. نحوه مشخص کردن آن به این گونه است که برای مثال درایه ای که در سطر پنجم است و در ستون ششم یک ماتریس قرار دارد از نظر اندیسی در چه آدرسی واقع شده است. ورودی دستور مذکور تشکیل شده از ۳ آرگومان می باشد. این سه آرگومان بدین گونه است که آرگومان اول نشان دهنده سطر و ستون آرایه است و دومی جایگاه درایه را در سطر و سومی نیز در ستون نشان می دهد.

 آموزش متلب

متغیرهای پیش فرض در متلب

متغیرهای پیش فرض در متلب از دیگر نکات مهم آموزشی در متلب است، تعداد متغیرهای پیش فرض زیاد است که مهم ترین آن ها موارد ذیل هستند،

ابتدا با متغیرهای پیش فرض در متلب شروع می کنیم. اگر بخواهیم مهم ترین ها را بیان کنیم می‌توانیم به ۶ مورد اشاره کنیم:

  • Pi: یکی از متغیرهایی که در این مجموعه است، پی می باشد در پنجره command مقدار آن چهار نشان داده می شود ولی در محاسبات تا ۳۰۸ نشان داده می شود.
  • Ans: این متغیر در واقع کوتاه شدهٔ ANSWER می باشد زمانی که خروجی شما دارای متغیر نباشد، نرم افزار خودکار و موقت آن خروجی را در داخل این متغیر وارد می کند و در صورت وجود داشتن عددی مشابه در خروجی ANS را جایگزین بعدی می کند.
  • Eps: اپسیلون یعنی کوچک ترین عدد و زمانی که به یک عدد اضافه شود یا از آن کسر شود موجب می شود که ماهیت عدد اول از بین برود.
  • و j: هردو این حروف بیانگر sqrt{-1} می باشند که کاربرد آن در بخش موهومی اعداد مختلط است.
  • Nan: نشان دهندهٔ عدد مبهم است.
  • Inf: نشان دهنده عدد بی نهایت است.
گفتگو ها