آموزشسیستم عامل

آموزش رفع پیغام خطای گوگل پلی سرویس

پیغام خطای گوگل پلی سرویس

در این مقاله قصد داریم که به آموزش رفع پیغام خطای گوگل پلی سرویس بپردازیم، یکی از رایج ترین خطاهای گوشی اندروید مربوط به پیغام خطای گوگل پلی سرویس است که در بسیاری از موارد بسیار آزاردهنده می شود با رفع پیغام خطای گوگل پلی سرویس می توانید به راحتی از امکانات پلی سرویس و پلی استور استفاده کنید.

پیغام خطای گوگل پلی سرویس

Unfortunately Google Play Services Has Stopped  یا پیغام خطای گوگل پلی سرویس از خطاهای معروف گوگل پلی سرویس می باشد. همه گوشی های اندروید مجهز به گوگل پلی سرویس هستند و به دلایل خدمات بالایی که این سرویس ارائه می دهد سیستم عامل اندروید را به یک سیستم عامل محبوب تبدیل کرده است. در بین خدماتی که توسط گوگل پلی سرویس ارائه می شود سرویس پلی استور به دلیل این که مرکز دانلود بازی ها و برنامه ها است از محبوبیت بالایی برخوردار است. با وجود مزایای زیادی کهGoogle Play Services دارد در برخی اوقات با خطاهایی در این سرویس روبه رو می شویم که در مواردی این خطاها بسیار آزار دهنده است و با ظاهر شدن دائمی روی صفحه گوشی موجب اختلال در فعالیت می شود، تعداد کسانی که با پیغام خطای گوگل پلی سرویس زیاد است به همین دلیل به روش های مهم رفع این خطا می پردازیم.

پیغام خطای گوگل پلی سرویس

بروزرسانی گوگل پلی سرویس

روش اول برای رفع پیغام خطای گوگل پلی سرویس، بروزرسانی آن است در بسیاری از موارد زمانی که Google Play Services آپدیت نباشد موجب مشاهده شدن خطای فوق می شود. پس از این که پیغام خطای گوگل پلی سرویس را مشاهده کردید در ابتدا این نرم افزار را بروزرسانی کند، در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنید که نرم افزارهای قدیمی به خوبی روی گوشی و تبلت اندرویدی اجرا نمی شوند در این صورت آپدیت کردن نرم افزارهای قدیمی نیز ضروری است.

به منظور به روز کردن گوگل پلی سرویس کافی است که پلی استور خود را باز کرده و در قسمت جست و جو عبارت دقیق Play Services را وارد کنید و اگر مشاهده کردید که نسخه جدید آن آمده است با زدن گزینه آپدیت آن را بروزرسانی کنید.

پاک کردن حافظه Cache و توقف اجباری

در برخی موارد نیز پیغام خطای گوگل پلی سرویس می تواند حاصل از Cache هایی باشد که در آن صورت گرفته است و این هم به دلیل استفاده بالا از خدمات این سرویس است. اگر با به روز رسانی مشکل شما حل نشد در مرحله دوم حافظه Cache را پاک کنید و این مرحله را به ترتیب دنبال کنید:

  1. در قسمت تنظیمات گوشی، در بخش نرم افزار ها، گوگل پلی سرویس را پیدا کنید.
  2. بر روی گوگل پلی سرویس ضربه بزنید و زمانی که اجرا شد بر روی Force Stop یا توقف اجباری بزنید.
  3. سپس بر روی گزینه Clear Cache بزنید.

پیغام خطای گوگل پلی سرویس

مشکلات Wi-Fi را بررسی کنید

در برخی از موارد نیز ممکن است که پیغام خطای گوگل پلی سرویس مربوط به مشکلات اتصال در وای فای باشد، گاهی این اتفاق می افتد که وای فای برخی از آی پی ها را مسدود می کند و دسترسی به آن با خطا روبرو می شود، اگر آی پی های مسدود شده همان آی پی هایی باشد که گوگل پلی سرویس از آن برای سینک کردن استفاده می کند در این موقع است که با خطای گفته شده روبه رو می شویم، برای رفع این خطا یکبار وای فای را روشن خاموش کنید و دوباره امتحان کنید در صورتی که درست نشد از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

گفتگو ها
    نجف زارعب

    خوب است