آموزشنرم افزار

نکات مهم در رابطه با آموزش متلب – بخش اول

در این مقاله قصد داریم که به نکات مهم آموزش متلب اشاره کنیم اگر شما هم از متلب استفاده می کنید و می خواهید نکات مهم آموزش متلب را یاد بگیرید در این مقاله همراه ما باشید. متلب که نام انگلیسی آن Matlab می باشد از Matrix Laboratory اخذ شده است، این امر نشان دهنده این است که همه محاسبات و عملیاتی که در این نرم افزار انجام می پذیرد به صورت ماتریسی است و متلب یک نرم افزار کامل برای برنامه نویسی به حساب می آید که محیط آن کتابخانه غنی دارد که حاوی تول باکس های زیادی است. هنگامی که از متلب استفاده می کنید به راحتی شناسایی خطاهای کدنویسی امکانپذیر است.

نکات مهم آموزش متلب

در بسیاری از شغل ها و حرفه ها از نرم افزار متلب استفاده می شود، به طور کلی می توانیم بگوییم در هر کجا که تجزیه و تحلیل لازم باشد بدون شک از متلب در آنجا استفاده می شود، با استفاده از نرم افزار متلب در کم ترین زمان ممکن می توان بسیاری از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرد به همین دلیل است که استفاده از متلب روز به روز در حال گسترش است و با توجه به این که در اکثر زمینه ها می توان از آن استفاده کرد آموزش متلب بسیار مورد توجه است، بسیاری از محققان با توجه به رشته و شغل نیازمند یادگیری نرم افزارهایی مثل متلب هستند.

آموزش متلب

ماتریس ها در متلب (matrix)

یکی از مهم ترین نکات مهم مربوط به آموزش متلب در مورد ماتریس ها است، ماتریس ها که از آن ها به عنوان آرایه ها نیز یاد می شود از اهمیت بسزایی در متلب برخوردار هستند و همان طور که گفته شد در واقع این نرم افزار رویکرد ماتریسی دارد. پیش از آن که بسیاری محاسبات انجام بپذیرد، به طور اتوماتیک ماتریس ها از متغیرها ایجاد می شود و محاسبات بر اساس روش های عددی انجام می پذیرد. در بسیاری از زبان هایی که برای برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد، آرایه ها دارای یک زبان مشخص و کاربردی هستند در متلب نیز همین قضیه صدق می کند و متغیرهایی که مورد استفاده قرار می گیرند در بخش Work Space به شکل گرافیکی در می آیند.

آموزش متلب

چند جمله ای ها در متلب

یکی دیگر از مهم ترین نکات مربوط به آموزش متلب درباره چند جمله ای ها است که در آموزش متلب باید به آن توجه شود. چند جمله ای در متلب به این صورت می باشد که هر چند جمله که در این نرم افزار نوشته می شود به صورت ماتریس سطری است و بر این اساس است که آرایه های ضرایب چند جمله هستند ، برای نمونه ماتریس مقابل معادل چند جمله ای است. ۳X^4+X^2+4X-2

مهم ترین نکات آموزش متلب شامل موارد ذیل هستند:

  • به منظور انجام دادن جمع و تفریق از + و – استفاده می شود و اگر تعداد جملات به کار رفته برابر نباشد برای جملاتی که به اصطلاح غایب هستند از ضریب صفر استفاده می شود.
  • برای انجام دادن ضرب و تقسیم در این نرم از کلید دستوری (conv (A,B و (deconv (A,B استفاده می شود.
  • زمانی که بخواهیم ریشه های چند جمله ای را به کمک آن استفاده کنیم از دستور (roots(A استفاده خواهیم کرد.
  • اگر می خواهید لیست مربوط به دستورات چند جمله ای را مشاهده کنید دستور lelp polyfum را وارد کنید.

گفتگو ها