آموزشبرنامه نویسی

آشنایی با زبان برنامه نویسی سی شارپ و بازار کسب کار آن

زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی سی شارپ (C#) یک زبان برنامه نویسی شیء گرای معروف در بین برنامه نویسان است. این زبان برنامه نویسی به طور عمده و به وسیله افراد زیادی مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد زیادی در برنامه نویسی شیء گرایانه دارد. در این مقاله آی تی پورت قصد داریم به معرفی زبان برنامه نویسی سی شارپ، چگونگی یادگیری این زبان و زمینه های شغلی سی شارپ بپردازیم.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

آشنایی با زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی سی، از گذشته مورد استفاده عده زیادی از برنامه نویسان بود. سی پلاس و سی پلاس پلاس دو نسخه دیگر از این زبان برنامه نویسی پایه بود. همه این زبان های برنامه نویسی متعلق به شرکت مایکروسافت بوده و این شرکت طی سال های گذشته در پی توسعه این زبان های برنامه نویسی بوده است. در این سال ها، در کنار شرکت مایکروسافت، شرکت سان مایکروسیستم نیز با زبان برنامه نویسی جاوا در حال فعالیت بود و این رقابت سخت بین این دو غول برنامه نویسی در نهایت باعث شد تا در سال ۱۹۹۰ شرکت مایکروسافت از یک زبان برنامه نویسی جدید به اسم زبان برنامه نویسی سی شارپ رونمایی کند. این زبان نیز از خانواده زبان برنامه نویسی C++ است. ولی با این تفاوت که در کنار قدرت C++ از سادگی محیط ویژوال بیسیک نیز بهره می برد. حتی عده ای معتقدند محیط زبان برنامه نویسی سی شارپ نسبت به ویژوال بیسیک ساده تر و کاربردی تر نیز هست. سی شارپ یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و ساده است که با توجه به شیء گرا بودنش می توان از آن در زمینه های مختلف استفاده کرد و با آن کدنویسی کرد.

چرا زبان برنامه نویسی سی شارپ؟

زبان برنامه نویسی سی شارپ جزء زبان های ساده ای است که به راحتی می توان آن را آموخت. این ویژگی در کنار کاربردهای پرشمار زبان برنامه نویسی سی شارپ باعث شده تا این زبان برنامه نویسی مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرد. همچنین ویژگی دیگری که زبان برنامه نویسی سی شارپ را خاص می کند، حمایت کامل شرکت مایکروسافت از این زبان برنامه نویسی است. این حمایت می تواند به برنامه نویسان اطمینان خاطر لازم را بدهد که به این زودی ها قرار به بازنشسته شدن سی شارپ نیست. نکته دیگری که زبان برنامه نویسی سی شارپ را خاص می کند عمومیت آن در سراسر جهان است. تعداد بالای کاربران سی شارپ باعث شده تا محتواها و آموزش های زیادی از آن در سطح اینترنت موجود باشد. اگر در موقع برنامه نویسی با سی شارپ شما به مشکلی بر بخورید با یک سرچ ساده در گوگل می توانید با هزاران آموزش و پرسش و پاسخ روبرو شوید که مشکلی مشابه مشکل شما داشته اند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ

برای آموختن زبان سی شارپ چندین راه دارید. یک اتکا کردن به مطالبی که در سطح اینترنت موجود است و استفاده از کتاب هایی که جهت آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ نوشته شده اند. و یا اینکه می توانید برای آموزش زبان سی شارپ به دنبال یک کلاس آموزشی سی شارپ باشید. البته که هر کدام از این دو گزینه سختی ها و مشکلات خودشان را خواهند داشت. به عنوان مثال پیدا کردن یک کلاس آموزشی زبان برنامه نویسی سی شارپ به این سادگی ها هم نیست. تعداد بالای کلاس های آموزشی و محتواهایی که آموزش داده می شود باعث شده تا تصمیم گیری برای افراد بسیار سخت باشد. استفاده از روش خودآموزانه هم البته می تواند مشکلاتی را برای شما داشته باشد. سردرگمی و صرف وقت زیاد برای یادگیری از جمله سختی های روش اول است.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

آشنایی با بازار کار زبان سی شارپ

همان طور که گفتیم زبان برنامه نویسی سی شارپ یکی از زبان های پر کاربرد در پلتفرم های متعدد است. از سی شارپ می توان در برنامه نویسی های مختلف، از موبایل گرفته تا سرورها استفاده کرد. به همین خاطر بازار کار این زبان برنامه نویسی بسیار گسترده بوده و با توجه به شاخه ای که برنامه نویس می خواهد به آن ورود کند متفاوت است.

گفتگو ها
    طراحی وب سایت

    مرسی چقد خوب