نقد و بررسی

نقد و بررسی گوشی همراه آیفون XS مکس

آیفون XS مکس

گوشی آیفون XS مکس یکی از برترین گوشی‌های شرکت اپل می‌باشد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و در دسترس خریداران قرار گرفت تا بتوانند این محصول فوق‌العاده را خریداری کنند. گوشی آیفون XS مکس دارای امکانات فوق‌العاده زیادی است که این گوشی را به یکی از گوشی‌های پرچم‌دار شرکت آیفون تبدیل کرده است. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با گوشی آیفون XS مکس آشنا شویم. پیش‌بینی می‌شود این گوشی فوق‌العاده‌ی شرکت اپل بتواند در مدت کوتاهی فروش بسیار زیادی را در بازارهای گوشی‌های هوشمند در دنیا تجربه کند و سود بسیار زیادی را به این شرکت برساند.

نمایشگر گوشی آیفون XS مکس

یکی از ویژگی‌ها و در واقع نقاط قوت گوشی همراه آیفون XS مکس، صفحه نمایش قدرتمند آن می‌باشد. این صفحه نمایش قادر است ۱۶ میلیون رنگ مختلف را به نمایش بگذارد. نکته‌ای که در نقد و بررسی آیفون XS مکس بسیار سر و صدا کرده است، سایز صفحه نمایشگر آن می‌باشد که دارای اندازه‌ای ۶٫۵ اینچی است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی شرکت اپل، ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل است که این گوشی را به یک گوشی باکیفیت تبدیل کرده است. نمایشگر آن دارای شیشه‌ای صد خش می‌باشند و برای جلوگیری از بازتاب نور و ایجاد لکه‌ی دست بر روی شیشه‌ی آن، از پوشش اولفوبیک استفاده شده است.

آیفون XS مکس

مشخصات بدنه آیفون XS مکس

این گوشی دارای ابعادی به اندازه ۱۵۷٫۵ در ۷۷٫۴ در ۷٫۷ میلیمتر می‌باشد که به صورت بسیار دقیق و ظریفی طراحی شده است. وزن گوشی آیفون XS مکس، ۲۰۸ گرم می‌باشد که برای این گوشی وزن فوق‌العاده مناسبی است. نکته‌ی قابل توجه در ساخت این گوشی این است که به جز فریم فلزی آن، سایر قسمت‌هایش از شیشه ساخته شده و این نوع طراحی، زیبایی فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. این گوشی در دو نوع تک سیم کارت و دو سیم کارت که یکی از آن‌ها می‌تواند به صورت همزمان فعال باشد، ساخته شده است.

آیفون XS مکس

مشخصات پلتفرم و حافظه

سیستم عامل این گوشی همانند سایر گوشی‌های شرکت آیفون که در سال ۲۰۱۸ طراحی شده‌اند، ios 12 می‌باشد و در آن از تراشه‌ی A12 Bionic استفاده شده است. پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای که به عنوان پردازنده‌ی مرکزی آن استفاده شده است، این گوشی را به یک گوشی قدرتمند از لحاظ کار آیی تبدیل کرده است. همچنین در داخل این گوشی از یک تراشه‌ی ۴ هسته‌ای نیز به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده است. گوشی آیفون XS مکس دارای درگاه حافظه نمی‌باشد و حافظه‌ی داخلی آن در سه اندازه‌ی  ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی ساخته شده است که برای یک گوشی می‌تواند حافظه بسیار زیادی به حساب بیاید.

آیفون XS مکس

دوربین گوشی آیفون XS مکس

بی‌شک یکی از نقاط قوت گوشی آیفون XS مکس را می‌توان در دوربین این گوشی دانست. دوربین این گوشی دارای یک لنز دوگانه است که هر دوی این لنزها ۱۲ مگا پیکسلی هستند ولی دارای تفاوت‌هایی می‌باشند:

  • لنز اول دارای سایز پیکسل ۱٫۴ میکرومتری است ولی لنز دوم دارای سایر پیکسل ۱ میکرومتری می‌باشد.
  • لنز اول دارای قدرت بزرگنمایی دو برابری نمی‌باشد درحالی‌که لنز اول این قابلیت را داراست.
  • لنز اول در اندازه ۲۸ میلی‌متر طراحی شده است درحالی‌که لنز دوم دارای اندازه‌ای ۵۲ میلی‌متری می‌باشد.

از قابلیت‌های مشابه این دو لنز می‌توان به فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز و همین‌طور لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد. دوربین آیفون XS مکس دارای یک فلش چهارگانه می‌باشد که می‌توانید برای عکاسی با کیفیت‌تر از آن استفاده کنید. دوربین آیفون XS مکس دارای قابلیت ضبط صدای استریو می‌باشد که در حین فیلم‌برداری می‌توانید از این قابلیت فوق‌العاده استفاده کنید. دوربین سلفی آیفون XS مکس یک دوربین ۷ مگاپیکسلی است که دارای لنزی ۳۲ میلی متری می‌باشد.

 

گفتگو ها