آموزشمهارت های فردی

بهترین راه کارها در مورد کنترل استرس

کنترل استرس

این روز ها تمامی زندگی ها به سمت مکانیزه شدن و پیشرفته شدن پیش می رود و کنترل استرس و اضطراب یک مهارت کلیدی محسوب می شود. مسئله مکانیزه شدن زندگی همه افراد موجب شده است که سطح استرس و اضطراب در زندگی عاطفی و حرفه ای افراد بالا برود . در این روز ها اغلب مردم با توجه به این که سطح استرس بالایی دارند در طول روز از آرامش روانی بی بهره اند و نمی توانند فعالیت های روزمره خود را به درستی انجام دهند؛ که این خود ممکن است موجب از دست دادن شرایط شغلی و دور شدن نزدیکان از ما باشد. در این مقاله آی تی پورت ما به معرفی استرس و چگونگی کنترل آن مخصوصا در زمینه حرفه ای و شغلی پرداخته ایم.

استرس چیست؟

در زندگی تمام افراد بحران هایی مانند طلاق ورشکستگی از دست دادن عزیزان کمبود وقت برای مدیریت پروژه ها کنکور و… وجود دارد که شیوه برخورد با این بحران ها تاثیر بسیاری بر زندگی همه افراد دارد. گاهی اوقات به دلیل عدم توانایی در کنترل استرس افراد دچار بیماری های روحی و جسمی بسیاری می شوند که درمان آن ها انرژی و هزینه بسیاری را می طلبد پس بهترین راه این است که افراد آموزش های لازم را در زمینه کنترل استرس فرابگیرند  تا میزان آسیب های ناشی از استرس را به حدلاقل برسانند. در زمینه حرفه ای و کاری استرس می تواند نتایج زیان باری برای افراد داشته باشد و موجب از دست رفتن فرصت شغلی آن ها شود؛ ما در این مقاله قصد داریم به شما در زمینه کنترل استرس کاری خود کمک کنیم پس همراه ما باشید.

کنترل استرس

مضرات استرس

همان طور که می دانید استرس و عدم توانایی در کنترل آن می تواند شما را با مشکلات بسیاری رو به رو کند و منجر به مختل شدن روند معمول زندگیتان شود. استرس های مفید دسته ای از استرس ها هستند که شما می توانید آن ها را کنترل کنید و موجب پیشرفت شما می شوند اما استرس های غیر مفید نمی توانند به شما در زمینه شغلی و کاری زندگیتان کمک کنند. شما باید این گونه از استرس ها را شناسایی کنید و نسبت به درمان آن ها اقدام کنید. استرس های مضر بیماری جسمی مانند قند خون، فشار خون ،افسردگی و اختلالات خواب را برای افراد پدید می آورند.

استرس می تواند شما را از الگوی عادی زندگی تان دور کرده و شما را به انجام واکنش های غیر عادی برای کنترل استرس وادار کند؛پس کنترل استرس از اهمیت بسیاری برهوردار است و شما باید آن را به عنوان یک مهارت بیاموزید چرا که ممکن است در آینده به آن دچار شوید.

کنترل استرس

راه های کنترل استرس

برای کنترل استرس مضر به تعداد افرادی که از این مشکل رنج می برند راه حل وجود دارد و هر فردی یک راه برای کنترل کردن استرس خود دارد. اما شیوه های عمومی نیز هستند که اغلب مردم از آن ها برای کنترل استرس استفاده می کنند و میزان تاثیر گذاری این روش ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ما در ادامه به بررسی این این راه ها و شرح تمامی راه های درمانی می پردازیم؛ پیش از آن باید توجه اشته باشید که برای درمان و کنترل استرس باید صبور باشید و بدانید که با کنترل استرس خود می توانید زندگی شغلی خود را بهبود ببخشیسد و در زمینه کسب و کارتان پیشرفت های چشمگیری داشته باشید.

کنترل استرس

مهارت های کنترل استرس در کسب و کار

در شرایط کنونی که استرس به خصوص در زمینه کسب و کار جزء جدایی ناپذیر زندگی مان شده است خوب است که راه کار های مقابله با آن را بیاموزیم تا بتوانیم در شرایط لزوم از آن ها بهره ببریم .

  • آدامس : بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان جویدن آدامس باعث می شود که خون راحت تر در مغز جریان داشته باشد و ترکاندن و جویدن آدامس یکی از آسان ترین روش های کنترل  استرس است .
  • خندیدن : در مواقعی که دچار استرس می شوید برای کنترل استرس خود سعی کنید که از ته دل بخندید و یا لبخند بزنید . خندیدن باعث کاهش ضربان قلب شما می شود در نتیجه استرس شما را کم کرده و کنترل می کند .
  • طبیعت گردی : برای کنترل استرس پناه بردن به دامان طبیعت و قدم زدن و تماشای مناظر طبیعی بهترین روش است . در زمانی که دچار استرس هستید سعی کنید مقداری ورزش کرده و در طبیعت قدم بزنید .
  • موزیک : گوش دادن به موزیک و موسیقی های آرام بخش نیز از دیگر مهارت های کنترل استرس است . موسیقی باعث ایجاد احساس آرامش و در نتیجه کنترل این احساس می شود .
  • نوشتن : با نوشتن احساسات خود باعث کاهش و ازبین رفتن استرس خود خواهید شد . فقط سعی کنید که در نوشتن این احساسات با خود صادق باشید .

دوستان : در شرایط حساس و زمانی که دچار استرس هستید صحبت کردن و درد و دل کردن با دوستان می تواند نقش مهمی در کنترل احساسات شما داشته باشد با صحبت با دوستان احساس سبکی به انسان دست می دهد و شاید آن ها نیز شرایط مشابه را تجربه کرده باشند و بتوانند راه کار های مفیدی در اختیار شما بگذارند .

گفتگو ها