آموزشسیستم عامل

درباره نگهداری خودکار ویندوز ۱۰ بیشتر بدانید

نگهداری خودکار ویندوز 10

در این مقاله راجع به مراحل ترمیم و نگهداری خودکار ویندوز ۱۰ صحبت می شود. اگر می خواهید با روش کار آن و نحوه مدیریت و تعیین بازه زمانی آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی نمایید. در بخش دوم مقاله نیز راجع به این نوع عملکرد اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

نگهداری خودکار ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ طبق یک برنامه زمانی خاص مراحل مربوط به اسکن های مدیریتی و بهینه سازی دیسک را به انجام می رساند. این عملکرد ویندوز نشانه سلامتی همیشگی سیستم عامل است و آن را در بهترین شرایط خود قرار می دهد. ناگفته نماند که این قابلیت توسط شرکت مایکروسافت به سیتم عامل های ویندوز افزوده شد و تاکنون عملکرد بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

نگهداری خودکار ویندوز 10

کمی درباره ترمیم و نگهداری خودکار ویندوز بدانید!

ویژگی Automatic Maintenance که جدیداً به سیستم عامل های ویندوز افزوده شده است، مسئولیت اجرایی کردن وظایف سیستمی را بر عهده دارد، در این حالت چندین مسئولیت متفاوت در یک بازه زمانی شروع و در بخش پس زمینه اجرا می شوند. حال شاید از خود بپرسید که اگر سیستم خواب باشد این مراحل چطور انجام می گیرد؟ پاسخ شما این است که در بازه زمانی تعیین شده سیستم پی سی را به حالت بیدار باش در می آورد و پس از اتمام نهایی کار خود مجدد آن را به حالت خواب خواهد برد. خوب است بدانید که یک ساعت زمان برای انجام تمام مراحل مربوطه نیاز است.

مدیریت نگهداری خودکار ویندوز ۱۰

در این بخش راجع به فانکشن هایی که در مرحله ترمیم و نگهداری خودکار مورد بررسی قرار می گیرند صحبت می کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

  1. انجام عملکرد یکپارچه سازی دیسک
  2. آپدیت نرم افزارهای نصب و فعال روی سیستم
  3. ویندوز دیفندر نیز مسئولیت انجام اسکن های امنیتی را عهده دار است.
  4. آپدیت ویندوز که در این مورد نمی توانید تنظیمات خاصی را روی ویندوز ۱۰ اعمال کنید چرا که در هر صورت بنابر تشخیص اش کار خود را انجام می دهد.

نکته ای که برای مورد چهارم ذکر شد در بخشGroup Policy  قابل کنترل است که می توانید مراحل لازم را انجام دهید. زمان ترمیم و نگهداری خودکار ویندوز ۱۰ نیز از دیگر تنظیماتی است که می توانید آن را بسته به نظر خود اعمال نمایید.

گفتگو ها