آموزشبرنامه نویسی

۱۰ نکته‌ی مهم برای افزایش کارایی در VS Code

افزایش کارایی VS code

در این مقاله آی تی پورت قصد داریم به نکات مهم برای افزایش کارایی VS code بپردازیم، ۱۰ نکتهٔ مهم برای افزایش کارایی VS code که به آن می پردازیم در صورتی که رعایت شوند، این نرم افزار کدنویسی بازدهی بسیار بالایی را برای شما خواهند داشت، ویژال استودیو یا  VS Codeبهترین نرم افزار در زمینه ویرایشگر متن، محسوب می شود. با آی تی پورت همراه باشید.

نکات مهم برای افزایش کارایی در VS Code

در ادامه می خواهیم به نکات مهم برای افزایش کارایی VS code بپردازیم، که موجب می شود سیستم برنامه نویسی کارایی بهتری داشته باشد، VS Code به صورت متن باز در دسترس است که می تواند مزیت مهمی در برنامه نویسی محسوب شود.

۱- تسلط بر Command Palette در  Vs Code

VS Code مانند نرم افزارهای مشابه قسمتی به نام Command Palette دارد که بدون استفاده از ماوس می توان دستورات را وارد کرد. جهت اجرای این قسمت می توانید کلید ترکیبی Ctrl+Shift+P را فشار دهید و دستور مورد نظر را وارد کنید و گزینه ها بروزرسانی شوند.

افزایش کارایی VS code

۲- ساخت پوشه Working Project

یکی از نکات مهم برای افزایش کارایی VS code ساخت پوشه Working Project است، به نوار File > Open Folder مراجعه کنید، پوشه دلخواهی را انتخاب کنید، پوشه ای که انتخاب می کنید به اسم پروژهٔ در حال اجرا بارگذاری خواهد شد و می توانید به تمام فایل و زیر فایل ها بدون مراجعه به File Explorer دسترسی داشته باشید.

افزایش کارایی VS code

۳- نمایش چند فایل مختلف به‌صورت یکجا

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش کارایی VS code نحوه نمایش چند فایل مختلف به صورت یکجا است. این ویرایشگر متنی از فایل های مختلفی پشتیبانی می کند و به وسیله واسطهٔ مبتنی بر تب، امکان انتخاب فایل ها وجود دارد، VS Code از امکان ساید بای ساید نیز برخوردار است.

افزایش کارایی VS code

۴- ویرایش چند خط به‌صورت یکجا

اگر لازم است که چند متن یکسان در سند درج کنید یا حذف کنید این مورد نیز امکانپذیر است، کافیست تعدادی اشاره گر ساخته شود برای این کار دکمه Alt را نگه دارید و روی متن مورد نظر کلیک کنید، هر کلیک یک اشاره گر می سازد.

افزایش کارایی VS code

۵- استفاده از تعریف  (Definition)

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش کارایی VS code استفاده از تعریف است. زمانی در برنامه نویسی امکان دارد که شما با یک متغییر ناشناخنه رو برو شوید، در این هنگام فایل مورد نظر را با جست و جو پیدا کنید و یا متغییر را با موس انتخاب کنید زمانی که کلید F12 را فشار می دهید، تعریف آن را نیز خواهید دید. با کلید ترکیبی Shift + F12 نیز می توانید مراجع مربوط به متغییر تعریف شده را پیدا کنید.

افزایش کارایی VS code

۶- تغییر نام تمام رویدادها

تغییر نام تمام رویدادها از دیگر نکات مهم برای افزایش کارایی VS code محسوب می شود، برای این که در یک پروژه برای بازنویسی کار دشواری نداشته باشید، یک متغییر را انتخاب کرده و کلید F2 را فشار داده و ویرایش کنید بر این اساس همه نمونه های مشابه از متغییر در پروژه تغییر خواهد کرد.

افزایش کارایی VS code

۷- جست‌وجو در میان فایل‌های انبوه

با فشردن کلید Ctrl + F ‌ می توانید فایل های جاری را جست و جو کنید و با استفاده از Ctrl + Shift +F می توانید در تمام فایل های موجود جست و جو انجام دهید که یکی از نکات مهم برای افزایش کارایی VS code می باشد.

افزایش کارایی VS code

۸- استفاده از خط فرمان در VS Code

از سایر امکانات برای افزایش کارایی VS code می توانیم به داشتن یک ترمینال یکپارچه اشاره کنیم که در ویندوز به نام Command Prompt در لینوکس Bash prompt نمایش داده می شود که در پوشه Current working project در صورت فعال بودن پروژه واقع شده است.

افزایش کارایی VS code

۹- نصب یک Theme جدید در  VS Code

در این ویرایشگر متن همچنین می توانید یک تم یا زمینه برای متمایز کردن متن ها و کد منبع استفاده کنید، با تم می توانید کارایی خود را افزایش دهید.

افزایش کارایی VS code

۱۰- نصب توسعه‌های شخص ثالث در  VS Code

یکی دیگر از ویژگی های افزایش کارایی VS code  قابلیت گسترش آن از طریق توسعه شخص ثالث می باشد، در VS code می توانید به جست و جویآن بپردازید، پنل توسعه از طریق کلید ترکیبی Ctrl + Shift + X در دسترس است.

افزایش کارایی VS code

گفتگو ها