آموزشسیستم عامل

ناپدید شدن Settings از منوی استارت Winx در ویندوز ۱۰

ویندوز 10

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ امکانی را فراهم کرده است که با استفاده از کلید های میانبر Win+X و کلیلک راست کردن بر روی آیکون ویندوز یا پنجره می توانید میانبری سریع برای control panel ایجاد کنید. البته در این حالت control panel با Settings جایگزین می شود و باعث ناپدید شدن Settings می شود که ممکن است برخی کاربران همچنان نیاز به داشتن منوی Settings در این میانبر داشته باشند. در این پست به نحوه بازگردانی آن به حالت اصلی و داشتن منوی Settings در میانبر ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت. با آی تی پورت همراه باشید.

حل مشکل ناپدید شدن Settings از منوی استارت ویندوز ۱۰

در مرحله اول، شما نیاز به یک میانبر control panel دارید. به جای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، یک میانبر پیش ساخته شده را از وبلاگ Deskmodder  که به زبان آلمانی است، دریافت کنید. پوشه را باز کنید و لینک control panel را روی دسکتاپ خود قرار دهید.

اکنون با استفاده از کلید میانبر Win+E، پنجره ی File Explorer را باز کنید و سپس بر روی نوار آدرس کلیک کنید. و عبارت زیر را وارد کرده و اینتر را بزنید.

توجه داشته باشید که برنامه Settings  در این فولدر Control panel نامیده می شود. قبل از اینکه کار بازرگردانی را انجام دهیم و مشکل ناپدید شدن Settings را ابتدا باید از دست میانبر Control panel فعلی خلاص شویم!

در وهله ی اول،بیایید  همه کلیدهای میانبر در این پوشه را  اشتباه فرض بگیریم. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که کلید های میانبر را در یک پوشه جدید بر روی دسکتاپ خود کپی کنید. اسم آن هر چیزی می تواند باشد ولی  “WinX Backups” یا چیزی شبیه آن می تواند برای این کار مناسب باشد.

پس از انجام این کار، به File Explorer بروید و میانبر پنل کنترل فعلی را حذف کنید. میانبر جدید آیکون Control panel را از دستکتاپ کشیده و به داخل فولدر WinX ببرید. باید شکلی نظیر شکلی که در عکس نشان داده شده است، ببینید.

حال تمام پنجره های مربوط به File Explorer را ببندید، بر روی یک قسمت از نوار وظیفه کلیک راست کرده و Task manager را انتخاب کنید. در برگه پایین Processes را باز کرده و بر روی Windows Explorer و سپس بر روی Restart کلیک کنید.

نوار وظیفه شما با این تنظیمات به حالت اولیه بازگردانی خواهد شد.

گفتگو ها

    ممنون بابت مطالب بسیار ارزشمندتون
    درباره تکنولوژی های هوش مصنوعی جدید تو حوزه سیستم ها هم میشه لطفا برامون بزارید؟
    تشکر

    amir ab2

    سلام تازه وارد شدم

    سرچ منوی استارت منم غیر فعال شده و باید از کورتانا استفاده کنم
    چطوری میشه درستش کرد؟

    طراحی سایت

    خیلی ممنون برای مطالب خوبتون