آموزشامنیتاینترنت

چگونه اطلاعات گوگل خود را دانلود کنیم؟

اطلاعات گوگل

گوگل اطلاعات زیادی در مورد کاربران جمع آوری می کند و از اطلاعات گوگل برای تعیین نتایج جستجو و تبلیغات استفاده می کند. در برخی موارد، این داده ها ممکن است برای خود کاربران با اهمیت باشند. هدف از این کار در درجه اول برای استراتژی های کسب درآمد گوگل است – هرچند گوگل به طور مستقیم اطلاعات خود را به هیچ یک از اشخاص ثالث به فروش نمی گذارد.

بسیاری از افراد احساس می کنند که این اطلاعات شخصی گوگل یک محصول منصفانه برای تجارت منصفانه است، اما برخی دیگر مایلند این مجموعه از داده های خود را از گوگل حذف کنند. حتی به همین دلایل تجاری که اشاره شد، حتی افرادی هستند که از گوگل استفاده نمی کنند. شاید شما هم یکی از آنها باشید! در هر صورت اگر از گوگل استفاده می کنید و می خواهید اطلاعات گوگل خود را دانلود کنید با آی تی پورت همراه باشید تا این کار را در چند دقیقه به شما آموزش دهیم.

اطلاعات گوگل

استفاده از ابزار Takeout گوگل برای دانلود اطلاعات

به https://takeout.google.com/settings/takeout در مرورگر خود بروید در اینجا شما می توانید تمام ابزارهایی را که گوگل برای این هدف ارائه داده است پیدا کنید.

اطلاعات گوگل

شما با لیستی از اطلاعات گوگل در سرویس های مختلف که شامل جمع آوری داده ها یا ذخیره سازی آن ها که توسط شما ایجاد شده اند، شامل رویدادهای تقویم، سیاهه های مربوط به چت Hangouts و پست های Blogger شما ارائه می شود. اطلاعات جستجو و موقعیت مکانی حفظ حریم خصوصی – در میان برنامه های ذکر شده است.

همه برنامه ها و محصولات را که می خواهید داده ها را دانلود کنید را بررسی کنید. شما همچنین می توانید بر روی دکمه ای که بین Select none و Select all در گوشه سمت راست بالا را انتخاب می کنید کلیک کنید.

هنگامی که شما از انتحاب گزینه ها مطمئن هستید، بر روی Next در  پایین کلیک کنید. اکنون قدم نهایی این است که چگونه می خواهید اطلاعات خود را به خصوص، نوع فایل، اندازه آرشیو و روش تحویل دانلود کنید.

اکثر کاربران می خواهند با فرمت zip پیش فرض برای نوع فایل باقی بمانند. این یک استاندارد فایل آرشیو است که اکثر سیستم عامل با آن کار می کنند. آن را مانند یک پوشه مهر و موم که می توانید در هر زمان برای باز کردن فایل ها استفاده کنید.

اطلاعات گوگل

آرشیو سازی انتخاب هایی در این پنجره برای شما در اختیار قرار می دهد که این کار برای راحتی دانلود فایل ها و همچین آرشیو سازی آنهاست. اکثرا از حالت پیش فرض ۲GB استفاده می شود. اما شما می توانید  هر گزینه ای که راحتید، انتخاب کنید.

سرانجام، گوگل  یک لینک دانلود از طریق ایمیل به شما ارسال کند یا فایل ها را به Dropbox، Google Drive یا حساب Microsoft OneDrive اضافه می کند. اگر از یک یا چند سرویس ذخیره سازی ابری استفاده می کنید، سرویس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. در غیر این صورت، فقط  لینک دانلود درخواست کنید تا بتوانید فایل ها را به هارد دیسک فیزیکی خود دانلود کنید.

گفتگو ها

    از گوگل که حذف بشی احساس میکنی از دنیا حذف شدی . اینقد ا
    که توی زندگیمون نفوذ کرده