آموزشسیستم عاملویندوز

چگونه Cortana را در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ غیرفعال کنیم؟

cortana

هنگامی که ویندوز ۱۰ برای اولین بار منتشر شد، غیرفعال کردن Cortana به سادگی غیرفعال کردن یک کلید بود، اما مایکروسافت این گزینه را در به روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ حذف کرد.

اکنون هیچ روش آشکاری برای غیرفعال کردن Cortana وجود ندارد، اما امکان استفاده از روش های غیر قابل ملاحظه ای وجود دارد. ریشه کن کردن به طور کامل Cortana نیاز به ویرایش سریع و آسان رجیستری دارد، که ما در این پست به آموزش این مطلب خواهیم پرداخت. با آی تی پورت همراه باشید.

همیشه قبل از ویرایش رجیستری ویندوز، یک نقطه بازگردانی سیستم ایجاد می شود، بنابراین در مرحله اول این کار را انجام دهید. تنها یک دقیقه طول می کشد! (ساده ترین راه برای انجام این کار این است که “restore point” را با Cortana جستجو کنید.)

Cortana

دکمه های Win+R را نگه دارید تا پنجره Run با شود سپس در آن کلمه  “regedit”  را جستجو کرده و اینتر را بزنید. بسته به تنظیمات امنیتی سیستم شما ویندوز اجازه برخی تنظیمات در رجیستری را خواهد داد. هنگامی که تنظیمات رجیستری باز است، به پوشه زیر در صفحه  سمت چپ بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Policies > Microsoft > Windows > Windows Search.

Cortana

 

در اینجا تنها یک مشکل وجود دارد: ممکن است یک پوشه جستجوی ویندوز را مشاهده نکنید. اگر وجود نداشت بر روی فولدر ویندوز کلیک راست کرده و بر روی new و سپس key کلیک کنید و آن را Windows Search بنامید.

Cortana

با پوشه Search ویندوز که در قسمت ناوبری سمت چپ انتخاب شده است، در بخش اصلی پنجره کلیک راست کرده و New> DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید. یک لیست جدید در قسمت اصلی ظاهر می شود، آماده برای نامگذاری است؛ آن را AllowCortana بنامید.

پس از آن، روی آن دوبار کلیک کنید و در جعبه ای که ظاهر می شود اطمینان حاصل کنید که Value Data بر روی ۰ تنظیم شده است.

Cortana

حال تنظیمات رجیستری رابسته و از ویندوز Sign put شوید. وقتی وارد سیستم شوید، Cortana را مشاهده نخواهید کرد. بخش قبلی در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ همچنان باقی می ماند و علامت چشم Cortana  حذف شده و در آن قسمت فقط Search Windows  را مشاهده خواهید کرد.

 

گفتگو ها