آموزشسیستم عاملویندوز

نحوه جلوگیری از ریست خودکار ویندوز ۱۰ بعد از بروزرسانی

ری استارت خودکار ویندوز 10

زمانیکه شما سیستم عامل ویندوز ۱۰ خود را بروزرسانی می کنید، پس از پایان بروزرسانی ویندوز ۱۰، شاهد ریست خودکار ویندوز ۱۰ و راه اندازی مجدد سیستم عامل بدون  هشداری یا حق انتخابی از طرف ویندوز می کند. حتی زمانی که حق انتخاب در زمانی به شما می دهد امکان ذخیره کردن برنامه های باز شده وجود ندارد.

البته این کار بدون دلیل نبوده و هدف مایکروسافت از این کار افزایش امنیت سیستم عامل بعد از بروزرسانی می باشد. هرچند که بعضی مواقع این کار امکان پذیر نبوده و ممکن است شما اطلاعات مهمی داشته باشید که نیاز به ذخیره و ریست سیستم باشد. در این پست به بررسی این کار خواهیم پرداخت. با آی تی پورت همراه باشید.

اگرچه مایکروسافت به کاربران خود این اجازه را می دهد تا زمان های جلوگیری از بروزرسانی خودکار را فعال و آن را تنظیم کند. با این حال، در زمان های غیرفعال بودن بروزرسانی نیز به طور منظم سیستم ری استارت می شود. این یک مشکل اساسی محسوب می شود که ممکن است اطلاعات مهم و حیاتی ما را بدون ذخیره جذف کند.

ابتدا بر روی آیکون پنجره در گوشه سمت چپ کلیک راست کرده و Control panel را باز کنید.

در بالای صفحه سمت چپ  Administrative Tools را انتخاب کنید. Task Scheduler را پیدا کرده و بر روی آن دوبار کلیک کنید. در پنجره Task Scheduler در سمت چپ ترین قسمت به این ترتیب عمل کنید:

Task Scheduler Library > Microsoft > Windows > UpdateOrchestrator

در نوار وسط بر روی Reboot و سپس بر روی Disable در سمت راست کلیک کنید.

ری استارت خودکار ویندوز 10

این امر باید از لحاظ تئوری از ریست خودکار ویندوز ۱۰ کامپیوتر شما پس از به روز رسانی جلوگیری کند، اگرچه اگر کامپیوتر شما هنوز راه اندازی مجدد شود، ممکن است یک بروزرسانی بعدی این تغییر را معکوس کند و باید آن را دوباره تنظیم کنید.

 

 

گفتگو ها

    به نظر من از لحاظ امنیت ۷ خیلی از ۱۰ بهتر بود

    سلام. کامپیوتر من وتقی یه گیمی رو باز می کنم فورا ری استارت می کنه؟ به نظرتون از چی میتونه باشه؟
    تشکر

    amin

    سلام من در ویندوز ده وقتی از یک بازی می آیم بیرون کامپیوتر خودش یهویی استارت میشه دلیلش چیه لطفاً کمک کنید خیلی مشکل جدی هست