آموزشسیستم عاملویندوز

نحوه ورود به حالت Safe Mode در ویندوز ۱۰

Safe Mode

Safe Mode یا حالت ایمنی یک نسخه ساده و پایین تر از سیستم عامل اصلی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برنامه هایی که شما بر روی سیستم عامل خود پس از نصب ویندوز، نصب می کنید در حالت Safe Mode قابل استفاده نبوده و تنها درایورهای اصلی در دسترس می باشند. در نتیجه این جالت بسیار پر کاربرد برای تشخیص مشکلات خاص سیستم از جمله اسکن ویروس های سیستم خواهد بود. در این پست به آموزش نحوه ورود به حالت Safe Mode در ویندوز ۱۰ خواهیم پرداخت که ممکن است راه قدیمی و مورد استفاده در ویندوز های ۸ و ۷ و ویستا در ویندوز ۱۰ به ندرت در برخی از سیستم ها کار کند. مراحل زیر را انجام دهید تا به راحتی بتوانید به Safe mode در ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشید. با آی تی پورت همراه باشید.

۱- منوی استارت را باز کرده و بر روی Power کلیک کنید. وقتی که Restart را انتخاب می کنید کلید Shift در صفحه کیبورد را نیز نگه دارید.

Safe Mode

۲- در صفحه ای که ظاهر می شود بر روی Troubleshoot کلیک کرده و گزینه Advanced option  را انتخاب کرده و در نهایت قسمت Startup settings  را انتخاب کنید.

۳- در صفحه Startup Settings  بر روی Restart کلیک کنید. سیستم ری استارت شده و بعد از راه اندازی یک صفحه ی Startup Settings ظاهر خواهد شد.

Safe Mode

۴- از راهنمای ظاهر شده در این اصفحه با توجه به اعداد ارائه شده برای هر بخش استفاده کرده و عدد گزینه مورد نظر برای Safe Mode را انتخاب کنید.(به طور معمول اعداد ۴، ۵ و ۶ می باشد.)

راه دیگر برای راه اندازی سیستم به صورت Safe Mode که پیشتر در ویندوز های ۸ و ۷ از آنها استفاده می کردیم، استفاده از ابزاری به نام System configuration tool می باشد. برای این کار منوی استارت را باز کرده و در قسمت Search عبارت Msconfig را جستجو کنید(می توانید صفحه Run را باز کرده و در آن این عبارت را تایپ کرده و پیدا کنید.).

Safe Mode

آن را باز کرده و در صفحه ظاهر شده به منوی Boot رفته و گزینه Safe Mode را تیک بزنید و بر روی OK کلیک کنید تا سیستم پس از مدت زمان تعیین شده ری استارت شده و در حالت Safe Mode راه اندازی شود.

Safe Mode

گفتگو ها
    زهرا

    نیاز داشتم بهش ممنون

    davood

    خیلی ممنون.واقعا مفید بود

    عالی
    ممنون
    میشه لطفا آموزش کنسول لینوکس رو هم برامون بزارید؟

    اموزش کاربردی و خوبی بود ممنون که به اشتراک گذاشتید

    سلام
    ممنون از اشتراک گذاریتون..

    موفق و پیروز باشید
    واقعا عالیست

    سایت خیلی خوبی دارید
    لذت بردم..

    متشکرم بابت آموزش کاربردی که به اشتراک گذاشتید

    ممنونم از سایت خییییلی خوبتون.

    خیلی ممنون از اطلاعاتتون…با تشکر

    خیلی ممنون از اطلاعاتتون…..با تشکر

    موسسه مهاجرتی

    ممنون ازآموزش خوبی که گذاشتین

    گنبد فیروزه

    مطالبتون عالیه.
    ممنون

    آیسا

    ممنونم عالی هستین

    پارس پلیمر صفاهان

    عالی

    پارس پلیمر صفاهان

    ممنونم از مطالب عالیتون

    آیسا

    تشکر می کنم از شما

    حامد رهائی

    بسیار خوب از صفحات ما دیدن کنید