آموزشسیستم عاملویندوز

۵ راه برای حل مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰

سیستم عامل ها نیازمند بروزرسانی منظم به منظور بستن حفره های امنیتی و باگ های موجود در آن می باشند. حال اگر سیستم عامل به طور موفقیت آمیزی بروزرسانی نشود، مشکلات جدی تری را ایجاد خواهد کرد. حتی بدتر از آن، خطای بروزرسانی ویندوز میتواند نشانی از یک بدافزار در سیستم عامل باشد.برای حل مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰ می توانید یکی از این ۵ راه را انجام دهید.

۱- عیب یاب مایکروسافت 

این را ه به ندرت کار می کند اما روشی ساده و بسیار سریع می باشد. برای این کار باید عیب یاب مایکروسافت را دانلود، نصب و اجرا کنید. برای دانلود عیب یاب مایکروسافت اینجا کلیک کنید.

ویندوز 10

مشکل برورسانی ویندوز ۱۰

 

۲-بازگردانی سیستم عامل(System Restore)

اگر قادر به بازگردانی سیستم عامل به قبل از ایجاد این مشکل هستید، به احتمال زیاد خواهید توانست این مشکل را حل نمایید. اما نکته ای که در اینجا مهم است، زمانی است که این مشکل بوجود آمده است. برای پیدا کردن آن می توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا آخرین بروزرسانی بدون مشکل سیستم عامل خود را در آن مشاهده کنید.

از منوی Setting  در Start  گزینه update & security را انتخاب کنید در قسمت windows update بر روی Advanced option کلیک کنید.

ویندوز 10

مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰

در پنجره باز شده بر روی View your update history کلیک کنید از میان آنها گزینه را که در آن عبارت successfully installed با تاریخ مورد را پیدا کرده و به خاطر بسپارید. حال در قسمت system Restore این تاریخ را پیدا کرده و سیستم عامل خود را بازگردانی کنید.

 

ویندوز 10

 

۳- بدافزار معمولا خود را با مسدود کردن سرویس های ایمنی نظیر بروزرسانی ویندوز، بازگردانی ویندوز و برنامه آنتی ویروس سیستم عامل شما خود را محافظت می کند. یک اسکن خوب به احتمال قوی خواهد توانست این مشکل را حل کند.

برای این کار ابتدا سیستم خود را ری استارت کرده و آن را در حالت Safe mode راه اندازی کنید. سپس سیستم خود را با استفاده از  ESET Online Scanner یا با استفاده از Trend Micro’s HouseCall اسکن کنید. این دو به صورت آنلاین کار اسکن را انجام می دهند و غیر ممکن است که آلوده شده باشند. بهتر است سیستم عامل خود را با هر دو لینک بالا اسکن کنید تا کامل مطمئن شوید.

۴- بازگردانی سیتم عامل با استفاده از فایل نسخه پشتیان

اگر هنگامی که ویندوز ۱۰ شما به درستی کار می کرد، از سیستم عامل خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، تلاش کنید تا سیستم خود را با استفاده از آن بازگردانی کنید. قبل از انجام این کار حتما از فایل ها و اطلاعات خود در یک حافظه خارجی نسخه پشتیبان تهیه بگیرید.

۵- ویندوز ۱۰ را با استفاده از scratch

اگر نسخه پشتیبان مناسب در دسترس نبود، میتوانید با استفاده از Windows 10 Install Drive، ویندوز جدیدی را نصب کنید. فقط به جهت های امنیتی آن را به یک رایانه دیگر تنظیم کنید.

امیدوارم با اجرای این مراحل، مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰ شما حل شده باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل بروزرسانی دیگر یا روش های دیگر برای حل مشکلات بروزرسانی ، میتوانید در قسمت نظرات همین مطلب آن را مطرح کنید.

گفتگو ها
    رامین

    چه عجب یکجا آمده چند راه بده
    بریم ببینیم بعد از اعمال دوباره خراب نمیشه آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ یا نه
    ممنون