گوشی های هوشمندنقد و بررسی

نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S8

Galaxy S8

آیا شما با احساسی که همه چیز درست و منطقی به نظر برسد و این حس واقعی باشد، آشنا هستید؟ من چند روز قبل با Galaxy S8 چنین حسی را تجربه کردم. پرچمدار جدید سامسونگ با ویژگی ها و طراحی مدرن که روند تازه ای را در سال ۲۰۱۷ ایجاد می کند. نکات برجسته‎ی آن شامل صفحه نمایشی با نسبت تصویر aspect ratio) 18.5:9)، تغییرات در واسط کاربری و کارکرد بالای آن می باشد. با این حال برخی ملاحظات هم وجود دارد. برای مثال ظرفیت بالای باتری. برای پی بردن به این نکته که نقاط قوت این گوشی بیشتر از نقاط ضعف آن است و با هم در آی تی پورت مروری بر سامسونگ گلکسی S8 این منحنی شگفت انگیز داشته باشیم متن زیر را بخوانید.

در حال حاضر سامسونگ یک جشنواره محدود را راه اندازی کرده است. که شما می توانید با خرید یک گلکسی S8 و یا مدل پلاس آن یک بسته سرگرمی را به رایگان دریافت کنید. تمام جزئیات را می توانید در بخش قیمت و تاریخ عرضه محصول پیدا کنید.

مزایا Galaxy S8

  • طراحی
  • صفحه نمایش
  • واسط کاربری
  • کارایی
  • سنسور شخیص چهره
  • دوربین به روز شده
  • حافظه رم بیشتر

معایب Galaxy S8

  • عمر باتری متوسط
  • موقعیت اسکنر اثر انگشت
  • عملکرد دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby)
  • عدم سازگاری اپلیکیشن‌ها با نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy S8

نگهداری S8 عاقلانه به نظر می رسد. تغییر اندک در ابعاد نسبت به نسل قبلی خیلی کم است و برای یک تفاوت واقعی آنچنان قابل قبول نیست.

اما در مورد صفحه نمایش این طور نیست. صفحه نمایش پرچم دار جدید سامسونگ از ۸۳٫۶ درصد از فضای مسطح استفاده می کند در حالی که نسل قبلی تنها از ۷۲٫۱ درصد استفاده می کرد. تفاوت در ابعاد صفحه نمایش نقش بزرگی در تجربه استفاده از تلفنی که ۶٫۵ میلی متر از S7 بزرگتر است، دارد.

مشخصات ویژه

DeX: گلکسی S8 تجربه ای شبیه به کامپیوتر شخصی

Galaxy S8

سامسونگ Dex یک ویژگی هیجان انگیز است که با گلکسی S8 و مدل پلاس آن کار می کند. DeX یک ایستگاه اتصال (docking station) است که S8 را به پورت usb نوع C ، خروجی HDMI و دو پورت USB متصل می کند.

پس از این که این اتصال برقرار شد تنها چند ثانیه نیاز است تا گلکسی S8 به مونیتور متصل شود. واسط دسکتاپ مبتنی بر ویژگی های چند پنجره ای اندروید است. این واسط از موس و صفحه کلید پشتیبانی می کند. و مرور گر سامسونگ نسخه دسکتاپ وب سایت ها را نمایش می دهد. همچنین چند وظیفگی (اجرای هم زمان دو یا چند کار) نیز پشتیبانی می شود. عملکرد DeX رضایت بخش است اما سریع تر از کامپیوتر شخصی به نظر نمی رسد.

از آنجایی که واسط سامسونگ مبتی بر ویژگی چند پنجره ای اندروید است، از همان شروه کار برنامه های چند پنجره های را پشتیبانی می کرد. برنامه هایی که از چند پنجره ای پشتیبانی نمی کنند در یک پنجره محدود نمایش داده می شوند. برای بقیه شما می توانید اندازه پنجره برنامه را تغییر دهید آن طور که مورد نظرتان است. برای بیشتر برنامه ها مانند فیس بوک، شما همچنین می توانید از مرورگر جایگزین استفاده کنید.

Bixby: دستیار هوشمند سامسونگ

سامسونگ امید خیلی زیادی به بیکسبی دارد. دستیار صوتی در میان چیز های دیگر، انقلابی در دستورات صوتی برای S8 به وجود آورده و با مایکروسافت، گوگل و اپل رقابت می کند. راه اندازی این با S8 ممکن است بهترین انتخاب در بخش سامسونگ نباشد و ممکن است بیشتر از آنکه کمک کند، لطمه بزند اما این تنها کارت موجود در حال حاضر است. شما می توانید با کشیدن سمت راست قفل یا صفحه خانه به آن دسترسی پیدا کنید. شبیه به کارت های گوگل زمان بندی روزانه را به شما نشان می دهند.

به جای گوش دادن به یک کلمه یا یک عبارت، بیکسبی با فشردن یک دکمه شروع به کار می کند. یک دکمه خاص در سمت چپ برای این کار وجود دارد. این یک حرکت جسورانه از سوی سامسونگ است چرا که اگر بیکسبی پیشرفت نکند، S8 با یک دکمه سخت افزاری بلا استفاده در کنار تلفن به مشکل بر خواهد خورد.

در ابتدا بیکسبی تنها با زبان های کره ای و انگلیسی (لهجه آمریکایی) در دسترس بود. ولی دسترسی دیگر زبان ها سریعا پی گیری شد، که شامل اسپانیایی بود؛ اخیرا سامسونگ اعلام کرده است که بیکسبی از فرمان های صوتی پشتیبانی نمی کند زمانی که گلکسی S8 راه اندازی شد. کمپانی اعلام کرد که کاربران تا آخر این بهار قادر به صحبت با بیکسبی نخواهند بود.

یک ویژگی تحت عنوان بینایی بیکسبی وجود دارد که همه چیز را از طریق دوربین تشخیص می دهد و اطلاعاتی را در مورد آنها ارائه می کند. و یا شما را برای خرید محصول به آمازون هدایت می کند.

Galaxy S8

در ابتدا، بیکسبی با برنامه های ورژن ۸ تا ۱۰ پشتیبانی خواهد شد. توسعه دهندگان اپلیکیشن برای ساخت اپلیکیشن های سازگار با بیکسبی به زودی به SDK مورد نیاز دست پیدا می کنند. در این مدت، دستیار گول به طور کامل بر روی S8 کار می کند.

کارایی Galaxy S8

دستگاهی که مرور کردیم دارای پردازنده Exynos 8895 است که گفته شده است قدرت پردازش آن ۱۰ درصد بهتر از نسل قبلی این دستگاه است. از نقطه نظر قابلیت های گرافیکی، دارای یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali G71 است. با این حال با وجود این که در کاربرد های روزانه بسیار خوش دست و روان است اما در مقایسه با S7 تفاوت بزرگی احساس نمی کنیم. نسخه US گلکسی S8 مجهز به پردازنده جدید اسنپ دراگون ۸۳۵ ساخت کوالکام است. اما متاسفانه هنوز شانسی برای آزمایش آن نداریم. با پردازنده Exyons ما هیچ مساله خاصی برای بازی کردن بازیهای مثل ” Assassin’s Creed Identity”، Brothers: a Tale of Two Sons و یا Sky Dancer نخواهیم داشت. و چند وظیفگی به خوبی انجام می گیرد. حتی در حالت بهینه سازی، کارایی بسیار خوب است.

Galaxy S8

گلکسی S8 US، ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی و ۴ گیگا بایت حافظه‎ی RAM دارد. مدل کره ای ۱۲۸ گیگا بایت حافظه داخلی و ۶ گیگا بایت RAM دارد. حافظه ذخیره سازی فلش (UFS) که برای اولین بار از نسخه ۲٫۱ است، بارگذاری با سرعت بالا را تضمین می کند.

باتری  Galaxy S8

گلکسی S8 یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری غیر قابل تعویض دارد. انتظار داریم که با توجه به اندازه صفحه نمایش و مشخصات گوشی برای یک روز کفایت کند. عاقلانه به نظر می رسد که با توجه به فاجعه S7، سامسونگ به سمت بلندپروازی در مورد ظرفیت باتری نرود. گلکسی S8 قابلیت شارژ بی سیم نیز خواهد داشت.

مشخصات فنی گلکسی S8 سامسونگ

ابعاد ۱۴۸٫۹ x 68.1 x 8 mm
وزن ۱۵۲ گرم
اندازه باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر
اندازه صفحه نمایش ۵٫۸ اینچ
فناوری صفحه نمایش AMOLED
روزولوشن صفحه نمایش ۲۹۶۰ x 1440 pixels (568 ppi)
دوربین جلو ۸ مگا پیکسل
دوربین پشت ۱۲ مگا پیکسل
فلش دوربین LED دوگانه
نسخه سیستم عامل اندروید ۷٫۰ نوگات
واسط کاربری TouchWiz
RAM ۴ GB
حافظه داخلی ۶۴ GB
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
تراشه EXynos 8895
تعداد هسته ۸
بیشترین سرعت کلاک ۲٫۳ گیگا هرتز
قابلیت اتصال HSPA, LTE, NFC, Bluetooth

 

نتیجه گیری پایانی

بعد از فاجعه ای که در مورد S7 اتفاق افتاد، انتظارات از S8 بسیار بالا بوده و یک اشتباه بزرگ دیگر برای سامسونگ فاجعه بار خواهد بود. بنابراین، سامسونگ دست به ساخت یکی از زیباترین گوشی های هوشمند در بازار زده است در حالی که از نظر فنی نیز بسیار بلند پروازانه است. سامسونگ برای این دستگاه ملاحظاتی را از نظر عمر باتری داشته است که که بزرگترین نقطه ضعف محسوب می شود.

با وجود بهینه سازی نرم افزاری، که منجر به طولانی شدن عمر باتری خواهد شد، اگر شما برای یک گوشی هوشمند هزینه زیادی را پرداخت کرده اید، شما باید قادر به استفاده از تمامی مزایا با کارایی بالا بهره ببرید بدون این که چیزی کاسته شود. S8 این امکان را برای شما فراهم می کند منتهی شما مجبورید در روز حداقل دو بار آن را شارژ کنید. شارژ کردن سریع زحمت این کار را آسان می کند اما محدودیت هایی هم وجود دارد.

طراحی کاملا مدرن، صفحه نمایش باور نکردنی و گزینه های نرم افزاری مقاوم مواردی هستند که تنها یک دستگاه شبیه S8 می تواند ارائه دهد. در حال حاضر بیکسبی (دستیار هوشمند سامسونگ) بیشتر واقعیت است تا رویا، شبیه به ایستگاه اتصال DeX. اما اگر شما می توانید با باتری کوچک کنار بیایید، می توانید S8 را داشته باشید.

در نتیجه من فکر می کنم که نقاط قوت S8 بیشتر از نقاط ضعف آن می باشد، نظر شما چیست؟

 

گفتگو ها

    سلام و با تشکر از معرفی و ویژگی های این مدل
    گوشی فوق العاده ای هستش
    موفق باشید

    mahsa

    سلام مودم نت من هووایی hg532e هست در کرمان زندگی میکنم چطور پراکسی را بزای مودم ست کنم سرعت افتضاح شده لطفا جواب منو حتما بدید مرسی.

    mehrdad

    عالیههه

    خیلی عالی بود فقط نمیدونم چرا اینقدر دوست داره شبیه Apple بشه

    ممنون از راهنماییتون موفق باشید

    سامسونگ در بازار عملکرد خوبی داشته رو s8 جواب می گیره

    دوربین داهوا

    سپاس از راهنمایی جامعتون