تبلتنقد و بررسی

نقد و بررسی تخصصی تبلت ایسوس فون پد ۷

نقد و بررسی تخصصی تبلت فون پد 7 ایسوس

فو‌ن‌ پد به‌گفته مسولان ایسوس یکی از پرفروش‌ترین کالاهای حاضر در کلاس تبلت‌های این برند به حساب می‌آید؛ محصولی که در مدت‌زمان کوتاهی پس از معرفی با تکیه بر مشخصات مطلوب، قیمت مناسب و توزیع گسترده به یکی از خواستنی‌ترین گزینه‌های کلاس میان‌قیمت تبدیل شد. برگ برنده دیگر فون‌پد قابلیت استفاده از سیم‌کارت در هر دو مبحث ارتباطات تحت شبکه و برقراری تماس است که در این مورد دوم یعنی برقراری تماس، با تعبیه اسپیکر مخصوص در بالای پنل امکان استفاده مستقیم از دستگاه به‌عنوان گوشی تلفن‌همراه وجود دارد هرچند طبیعتا کمتر کاربری تمایل به انجام چنین کاری خواهد داشت. در ادامه با بررسی تخصصی تبلت ایسوس فون پد ۷ در آی تی پورت همراه ما باشید.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

تبلت ایسوس فون پد ۷ به نمایشگری از نوع LED Backlight WSVGA با رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ مجهز است. این بدان معناست که تراکم پیکسلی نمایشگر تبلت مورد نظر ما حدود ۱۶۹ppi است. پردازشگر دو هسته ای Intel Atom Z2520 با فرکانس کاری ۱٫۲ گیگاهرتز، به عنوان مغز متفکر این تبلت عمل می‌کند. از دیگر مشخصه های سخت افزاری این محصول می‌توان به ۱ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵Wh اشاره کرد.

طراحی و کیفیت ساخت فون پد ۷

فون‌پد ۷ در نگاه اول چندان متفاوت از گذشته به نظر نمی‌رسد اما با بررسی دقیق‌تر این مدل تفاوت‌های متعدد آن نسبت به آنچه پیش از این با نام فون‌پدخوانده می‌شد پدیدار می‌شود. نخستین تغییر در این میان پلاستیکی شدن کامل تبلت است که نسبت به مدل قبلی که در بخش پشتی تقریبا به‌طور کامل از فلز ساخته شده بود بازگشت به عقب چشمگیری به حساب می‌آید.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

بدنه پلاستیکی این مدل در هر دو نمونه خاکستری و سفید به رنگ مشکی براق ساخته شده و در بخش پشتی نیز در نسخه سفید با طرح براق و در ورژن خاکستری با نمونه طرح‌داری نزدیک به Zen Design روبرو می‌شویم. این تبلت وزنی برابر با ۲۹۰ گرم و ضخامتی معادل ۱۰٫۷ میلیمتر دارد. در مجموع می‌توان گفت که با در دست گرفتن این دستگاه به هیچ عنوان حس داشتن یک تبلت رده پایین به شما دست نخواهد داد. با نگاهی به نمای روبرویی تبلت، دوربین جلویی و اسپیکر تبلت را در بالای نمایشگر خواهید یافت.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

در بخش پشتی هم دوربین اصلی تبلت و لوگوی ایسوس به چشم می‌خورند. بر روی لبه سمت چپ، شیارهای مربوط به سیمکارت ها و همچنین شیار microSD دیده می‌شود. لبه سمت راست هم جایگاه کلید کنترل صدا و کلید پاور است. لبه بالایی هم برای جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و درگاه Micro USB در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش

تبلت ایسوس فون پد ۷ به نمایشگر ۷ اینچی LED با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ مجهز شده که چگالی آن برابر ۲۱۶ پیکسل در اینچ است. در این صفحه نمایش از پنل IPS استفاده شده تا زاویه دید افزایش یابد و رنگ ها پویا شوند. نمایشگر این دستگاه، نسبت به دیگر تبلت های هم رده خودش بسیار بهتر عمل کرده و کیفیت خوبی دارد به گونه ای که تراکم پیکسل پایین آن چندان به چشم نمی آید و رنگ ها بسیار زنده و شفاف نمایش داده می شوند.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

سخت افزار و کارآیی

 

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

چیپ پردازشی این مدل از نوع Intel Atom Z2560 با دو هسته ۱٫۶ گیگاهرتزی است که نسبت به چیپ‌ست تک هسته ای فون‌پد اولیه (که در دو مدل با فرکانس های ۱٫۲ و ۱٫۶ گیگاهرتز عرضه می شد) پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. گرافیک این چیپ‌ست نیز با یک ارتقا چشمگیر روبرو شده و از قطعه PowerVR SGX544MP2 در آن استفاده شده است. حافظه RAM دستگاه بدون تغییر ۱ گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز در سه نسخه ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی ارائه می‌شود.

سیستم عامل و رابط کاربری

تبلت فون پد ۷ همچون نسل‌های قبلی‌اش، از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد، اما این بار نسخه ۴٫۳ این سیستم عامل، در این تبلت استفاده شده است. اما مهم‌تر از این قضیه، بحث رابط کاربری این دستگاه است. شرکت ایسوس با معرفی این محصول، پای رابط کاربری اختصاصی خود یعنی Zen UI را به تبلت هایش باز کرده. این بدان معناست که فون پد ۷ اولین محصول خارج از خانواده ZenFone است که رابط کاربری Zen UI را در خود می‌بیند.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

رابط کاربری پر رنگ و لعاب Zen UI درست مانند یک لانچر زنده برایتان عمل خواهد کرد. این رابط گرافیکی شما را از سادگی اندروید خالص دور نمی‌کند و در عین حال یک سری قابلیت‌های جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

ایسوس در طراحی رابط کاربری این تبلت، عالی عمل کرده است. آیکون‌های مسطح و شسته و رفته این رابط کاربری بسیار چشم نوازند و درهمان ابتدا شما را شیفته خود می‌کنند. از لحاظ عملکرد Zen UI در فون پد ۲۰۱۴ باید بگوییم که از لَگ های اعصاب خرد کن خبری نیست. با این حال و با در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری و قیمت این دستگاه، می‌بایست انتظارات خود را از این محصول تعدیل کنیم.

دوربین

ایسوس در دوربین فون پدهای جدید خود، از یک مجموعه فناوری به نام PixelMaster استفاده کرده است. مجموعه ای نرم افزاری و سخت افزاری ویژه دوربین است که مهندسین ایسوس آن را طراحی کرده اند و کمک می کند که سخت افزار و نرم افزار دوربین به بهترین شکل ممکن با هم کار کنند. امکانات نرم افزاری پیکسل مستر بسیار وسیع هستند و مهندسان ایسوس تمامی بخش های آن را، از پردازش تصویر گرفته تا تنظیمات منو، خودشان طراحی کرده اند.

تبلت ایسوس فون پد 7

فون پد ۷

دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی است که توانایی فیلم برداری با کیفیت Full HD را هم دارد. تنظیمات مختلفی همچون ISO، درجه اکسپوژر ، رزولوشن دوربین و لرزشگر برای قسمت عکاسی وجود دارند. فیلترهای گوناگونی نیز مانند سیاه و سفید، پیکسلیزه، کارتونی و … قابل اضافه کردن به تصاویر در حین عکس برداری هستند.

جمع بندی آی تی پورت

پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قوی، اندروید ۴٫۲، قابلیت مکالمه تلفنی، نمایشگر باکیفیت از نوع IPS، اسپیکرهای قدرتمند و از همه مهم‌تر قیمت بسیار پایین، فون‌پد ۷ را به یکی از بهترین انتخاب‌ها بدل می‌سازد. عمر باتری این تبلت بسیار خوب بوده و به راحتی می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد.

لوزام جانبی تبلت ایسوس

در ادامه با برخی از لوارم جانبی این محصول آشنا می شوید:

گفتگو ها

    این یکی از بهترین تبلت‌هایی هست که من تا به حال دیدم. برادرم و پسر داییم از این تبلت دارن و خیلی هم راضی هستند. ولی فکر کنم کمی برای نقد و بررسیش دیر شده است.