تبلتنقد و بررسی

بررسی تبلت لنوو S8 50LC ، سبک و خوش اندام

بررسی تبلت S8 لنووُ ، سبک و خوش اندام

امروز قصد داریم بررسی یکی از تبلت های محبوب کمپانی لنوو را در اختیار شما کاربران قرار دهیم یعنی تبلت لنوو S8. بر هیچ کسی پوشیده نیست که امروزه بازارهای ایران را تبلت های کمپانی لنوو در بر گرفته اند و تقریبا ۸۰ درصد تبلت های بازار را به خود اختصاص داده اند. تبلت S8 لنوو در سال ۲۰۱۴ در مراسم IFA معرفی شده است. این تبلت بر خلاف سری های قبلی تبلت های لنوو، در رنگ های مختلف ارایه شده است.

 تبلت S8 لنوو

قبل از اینکه به بررسی کامل این مطلب بپردازیم، بهتر است کمی با ویژگی های کلی این محصول آشنا شویم. تبلت لنوو S8 با صفحه نمایش ۸ اینچی روشن با چگالی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ ارایه شده است. رزولوشن این صفحه نمایش ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می باشد. این تبلت نسبت به وزنی که دارد، به راحتی در یک دست می توانیم آن را نگه داریم و مشکلی از این بابت ندارد.

 تبلت S8 لنوو

قاپ پشتی آن هم از جنس پلاستیک نرم طراحی شده که باعث می شود که تبلت زیاد سُر نخورد و به راحتی بتوان آن کار کرد. حال که کمی با ویژگی های ظاهری این تبلت آشنا شدید با  آی تی پورت باشید تا جزییات بیشتری را در مورد تبلت لنوو S8 کشف کنیم.

نمای خارجی تبلت لنوو S8

هر چند زمانی که ما می خواهیم از تبلت سخن بگوییم، شاید اولین نکته ای که از ذهن شما عبور کند، بزرگی وسنگینی آن باشد، اما باید بگوییم طراحی مناسبی که در تبلت محبوب لنووُ استفاده شده باعث شده که ما با یک تبلت سبک و در عین حال خوش دست روبه رو شویم.

 تبلت S8 لنوو

این تبلت در ابعاد ۲۰۹ در ۱۲۳ در ۷٫۸ میلی متر با وزن ۰٫۶ پوند یا همان ۲۹۹ گرمی ارایه شده است که در بخش تبلت ها جزو تبلت های سبک محسوب می شود. در نمای روبرویی، بلندگوهای تبلت را در بالا و پایین نمایشگر می‌بینیم. لوگوی لنووُ دقیقا در زیر بلندگوی بالایی نقش بسته است. دوربین جلویی و حسگرهای تبلت هم در سمت راست لوگو دیده می‌شوند. بخش پشتی و کناره ‌های دستگاه بسیار شیک و یکپارچه طراحی شده‌اند. با نگاهی به بخش پشتی، دوربین اصلی تبلت را به همراه فلش LED در گوشه سمت چپ و بالای تبلت می‌بینید. شاید بخواهید بدانید که در کناره های دستگاه از چه مکانیزمی استفاده شده است. در مورد کناه های این تبلت، کلیدهای روشن/خاموش کردن دستگاه و تنظیم صدا بر روی لبه راست تبلت تعبیه شده‌اند.

شیارهای سیمکارت و microSD هم زیر درپوشی پلاستیکی بر روی لبه سمت چپ، جا خوش کرده‌اند. صفحه نمایش استفاده شده در این تبلت یک صفحه نمایش ۸ اینچی فول اچ دی با چگالی ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ و رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می باشد.

در استفاده مکرری که کاربران ایرانی از این تبلت داشته اند، متوجه از بین رفتن رنگ اصلی لوگوی لنووُ در پشت تبلت شده اند.

سیستم پردازشگری

تبلت لنوو S8 به پردازشگری چهار هسته‌ای بر روی پردازنده اینتل اتم Z3745 مجهز شده است. این پردازشگر بسته به شرایط، فرکانس کاری‌، بین ۱٫۳۳ تا ۱٫۸۶ گیگاهرتز دارد. این سخت‌افزار را ۲ گیگابایت حافظه اصلی همراهی می‌کند. حافظه داخلی تبلت هم ۱۶ گیگابایت است که به لطف پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD می‌توان به میزان ۳۲ گیگابایت دیگر به آن اضافه کرد.

باتری تبلت S8 یک باتری لیتیم پلیمری ۱۶ وات ساعت می باشد که متاسفانه یکی از نقاط ضعف اصلی این تبلت می باشد. و برای یک صفحه نمایش ۸ اینچی روشن با چنین پردازنده قدرتمندی کمی باتری آن ضعیف به نظر می رسد که البته دلیل اصلی آن نور زیاد صفحه نمایش  و استفاده از شبکه ۴G می باشد.

 تبلت S8 لنوو

در مورد سوالات متععدی که کاربران آی تی پورت در مورد اسکرین شات در این تبلت سوال کرده بودند، این را بگوییم که در این تبلت همانند تبلت های سامسونگ می توانید با استفاده از دکمه های power+volume down از صفحه مورد نظر خود اسکرین شات دریافت کنید. در مورد بلندگوهای تبلت S8 نیز اگر برای اولین بار آن را آپدیت کنید، مشکل نویزهای اسپیکر حل خواهد شد.

سیستم عامل ورابط کاربری

با توجه به زمان ارایه تبلت S8 انتظار می رفت که این تبلت با سیستم عامل آب نبات چوبی اندروید ۵٫۱ گوگل ارایه شود، در حالی که هنوز این تبلت به اندروید ۵ بروزرسانی نشده و همچنان با اندروید ۴٫۴ کیتی کت عرضه می شود. رابط کاربری این تبلت پیش از اینکه به رابط کاربری اندروید و گوگل شبیه باشد، به رابط کاربری ios  شبیه می باشد و جلوه هایی از ios  کمپانی اپل را می توان در آن مشاهده نمود.

 تبلت S8 لنوو

حال برسیم به مشکلاتی که کاربران در نرم افزار این تبلت داشته اند که ظاهرا این مشکلات کم هم نیست!

قریب به ۹۵ درصد از کاربرانی که برای اولین بار این تبلت را استفاده نموده اند و آن را آپدیت کرده اند، متوجه شده اند که شبکه وای فای کار نمی کند. راه حل این مشکل آپدیت دوباره می باشد که امیدواریم این مشکل حل شود. البته اگر نمی خواهید دوباره آن را آپدیت کنید، به این نکته توجه داشته باشید که برای خاموش کردن یا به حالت پرواز گذاشتن تبلت، ابتدا شبکه وای فای و اینترنت را خاموش کنید سپس اقدام به این کار کنید تا در بازگشت دوباره به حالت اولیه با مشکل نبود وای فای مواجه نشوید.

کاربرانی هم که با مشکل وب گردی با شبکه ۴G در تبلت S8 مواجه شده اند، ارور های ۷۱۰ و ۵۰۳، باید با چک کردن اینکه سیم کارت و محل استفاده از سیم کارت از این شبکه پیروی میکند، مراحل زیر را انجام دهند:

باید با استفاده از قسمت شبکه داده تلفن همراه- قسمت access point  – پروکسی سایت را حذف کنید تا مشکل وب گردی برای شما حل شود.

کلام آخر اینکه طبق اعلام نمایندگی لنوو در ایران، به هیچ وجه این تبلت را تا زمانی که خود کمپانی از رسانه ها اعلام نکرده، آپدیت نکنید. در این صورت هیچ مشکلی برای استفاده از وای فای، اینترنت و…. نخواهید داشت.

دوربین و وب کم تبلت S8

تبلت S8، دارای یک لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک لنز  وب کم ۱٫۶ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه بهره می‌برد. شاید به‌کارگیری دوربین ۸ مگاپیکسلی برای S8 برای عده‌ای جالب و هیجان‌انگیز به نظر برسد. این رقم در دنیای تبلت‌ها هنوز همه‌گیر نشده است.  دوربین اصلی تبلت به فوکوس خودکار مجهز شده است. همچنین یک فلش LED آن را همراهی می‌کند. این دوربین در شرایط نوری مناسب، تصاویر خوبی را ثبت می‌کند؛ اما در شرایط نوری ضعیف، به رغم بهره‌مندی از فلش LED، نباید انتظار زیادی داشت.

 تبلت S8 لنوو

با این حال، وجود فلش در کنار دوربین، غنیمتی است که به ندرت در تبلت‌های بازار دیده می‌شود. دوربین جلویی هم برای مکالمات ویدیویی به کارتان می‌آید و نیاز شما را به بهترین شکل برطرف خواهد کرد.

جمع بندی آی تی پورت

در کل می توان این تبلت را یک تبلت بالا رده در میان تبلت ها دانست. البته این گزینه در مورد استفاده در کشور خودمون به دلیل مشکلات نرم افزاری که به  وجود آورده شاید کمی تعریف زیادی حساب کنید. اما همچنان که اشاره کردم به هیچ وجه تبلت S8 را که تازه از بازار خریداری کرده اید را آپدیت نکنید تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.

بررسی تبلت S8 لنووُ ، سبک و خوش اندام

مزایا از نگاه کاربران

  • کیفیت بالای دوربین تلبت
  • وزن سبک
  • صفحه نمایش با کیفیت بالا

معایب از نگاه کاربران

  • مشکل عدم دسترسی به شبکه وای فای پس از بروزرسانی
  • عدم دسترسی به وای فای در هنگام استفاده از سیم کارت
  • نویز در یکی از اسپیکرها که پس از بروزرسانی مشکل کامل حل می شود.
  • نمای رابط کاربری نا مناسب پس از بروزرسانی تبلت
  • مصرف زیاد باتری که پس از بروزرسانی به حد مطلوبی می رسد
گفتگو ها

    سلام

    عالی بود سپاسگزاریم

    hossein

    سلام ممنون از اطلاعات ارزشمند شما

    آرمین

    متاسفانه من تمام آپدیت ها رو انجام دادم و حالا تاچ ستگاه هنگام تایپ افتضاح شه!!!

    حسین علیدوست

    سلام تبلت من کارت حافظه دایم ازکارمیفته ودرمواقعی هنگ می کنه لطفا علت بگین ممنون

    خیلی ممنون از معرفیتون

    ولی تبلت من آپدیت نمیشه و هیچ یک از مشکلاتی که برشماردید رخ نمیدهد!

    همه چیزش خوبه فقط سرعت تاچ و لود برنامه هاش حوصله آدمو سر میبره 🙂

    ممنون

    سایت خیلی خوبی دارید ممنون از معرفی این تبلت

    سایت ، بسیار پربار و مطالب بسیار مفید هستند .

    سلام همه چی تبلت من خوبه فقط همش هنگه لطفا راهنمایی کنید.

    ممنون از اطلاعات ارزشمند شما

    موفق بتشید سایت خیلی خوبی دارید مطلب جالبی بود

    خیلی زیباست وارد ایران هم شده ؟

    زهرا

    خوبه و من رنگ نارنجی شو خیلی دوست دارم ولی اینکه بعد از خرید به علت مشکل نرم افزاری مجبوری به پشتیبانی مراجعه کنی ،تو ذوق ت می زنه.

    کیفیت ال سی دی بالا نیست و باعث اسیب دیدن چشم در طولانی مدت میشه