اندرویدای او اسنرم افزار

معرفی و بررسی بهترین سرویس‌ها برای استریم و آپلود آهنگ ها

استریم و آپلود آهنگ ها

استریم موسیقی موضوع جدیدی نیست بلکه کاربران از سال‌ها پیش با پرداخت چند دلار قادر به استریم موسیقی در هر جایی بوده‌اند اما مساله این است که از چه سرویسی استفاده کنیم و کدام کمپانی‌ها بهترین خدمات را به کاربران ارائه می‌دهند; در ادامه به بررسی چهار ابزار استریم موسیقی که بهترین خدمات را دارند خواهیم پرداخت با آی‌تی‌پورت همراه باشید.

 

۱- Google Play Music

Google Play Music

کمپانی گوگل ابزاری به نام Google Music را معرفی کرد که به رایگان می‌توان تا سقف ۵۰۰۰۰ آهنگ را روی آن آپلود و هر جایی استفاده کرد. در صورتی که قصد استریم موسیقی روی مک یا ویندوز را دارید تنها کافی است اپلیکیشن Google Music Manager را دانلود کرده و با اکانت گوگل خود در آن ثبت‌نام کنید. پس از نصب باید فایل‌های موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده تا این ابزار به صورت خودکار اقدام به آپلود آن‌ها کند. جالب اینجاست که پس از آن نیز اگر آهنگ جدیدی به کامپیوتر خود اضافه کنید می‌تواند به صورت خودکار در برنامه آپلود شود بدون اینکه نیاز به هرگونه اقدام جداگانه‌ای باشد.

کاربر به وسیله دستگاه اندرویدی، ویندوزی، iPhone‌ یا iPad‌ می‌تواند آهنگ‌ها را آپلود کرده و سپس در هر جایی توسط اپلیکیشن Google Play Music به آن‌ها دسترسی داشته باشد بدون آن‌که نیاز به استفاده مجدد از کامپیوتر باشد. در صورتی که کاربر تمایل به استفاده آفلاین از آهنگ‌ها داشته باشد امکان دانلود آن‌ها روی دستگاه ثانویه نیز وجود دارد.

برای آنکه آهنگ‌ها را با سرعت هرچه بیشتر روی اکانت خود آپلود کنید گوگل آهنگ دلخواه شما را با مجموعه آهنگ‌های خود مقایسه کرده و در صورتی که آهنگ مورد نظر را روی سرور خود داشته باشد دیگر نیازی به آپلود از کامپیوتر نخواهد بود.

قیمت: تا سقف ۵۰۰۰۰ آهنگ رایگان است و امکان آپلود بیش از این تعداد نخواهد بود. ( سرویس دیگری به نام Google Play Music All Access نیز وجود دارد که با پرداخت ماهانه ۹٫۹۹ دلار به میلیون‌ها آهنگ روی سرور‌های گوگل دسترسی خواهید داشت).

 

۲- Amazon Music

Amazon Music

ابزار آمازون نیز شبیه گوگل بوده و امکانات نسبتا مشابهی ارائه می دهد. برای صرفه‌جویی در مصرف پهنای باند کافی است گزینه  Upload Your Music را انتخاب کنید تا آهنگ‌های شما با سرور آمازون مقایسه شوند تا در صورتی که از پیش در سرور این کمپانی وجود دارند دیگر نیازی به آپلود مجدد آن‌ها نباشد. به محض اینکه عملیات آپلود آهنگ‌ها به اتمام می‌رسد قادر به پخش آن‌ها در دستگاه‌های اندروید، iPhone و iPad خواهید بود.

ممکن است سرویس آمازون مشابه گوگل باشد اما به هیچ‌وجه دست‌ و‌ دل‌باز نیست! سرویس آمازون بر خلاف گوگل تنها مجوز آپلود ۲۵۰ آهنگ به صورت رایگان را به کاربر می‌دهد اما در صورتی که قصد آپلود بیش از ۵۰۰۰۰ آهنگ را دارید با پرداخت سالانه ۲۵ دلار مجوز آپلود ۲۵۰۰۰۰ آهنگ در اختیار شما قرار داده خواهد شد. البته به این نکته نیز دقت داشته باشید که آهنگ‌هایی که از آمازون خریداری می‌شوند به صورت رایگان روی Amazon Music آپلود شده و نیازی به پرداخت هزینه‌ اضافه‌ای برای آن‌ها نخواهید داشت.

قیمت: تا حداکثر ۲۵۰ آهنگ رایگان بوده و برای آپلود تا سقف ۲۵۰۰۰۰ آهنگ باید سالانه ۲۵ دلار پرداخت کرد.

 

۳- iTunes Match and Apple Music

iTunes Match and Apple Music

سرویس استریم موسیقی اپل توسط iTunes Match در iTunes به کاربران خدماتی ارائه می‌دهد، این سرویس آهنگ‌های موجود در کتاب‌خانه iTunes شما را با آهنگ‌های آپلود شده روی سرور اپل مقایسه کرده و فایل‌های مشابه را به صورت خودکار آپلود می‌کند. سرویس اپل نیز همانند آمازون سالانه ۲۵ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

این سرویس تنها در صورتی ایده‌آل به نظر می‌رسد که جزئی از جامعه اپلی‌ها باشید و یکی از محصولات این کمپانی را استفاده ‌کنید زیرا iTunes روی مک و ویندوز خدماتی ارائه می‌کند و اپلیکیشن Music نیز در آیفون و آیپد موجود است. البته نسخه تحت وب یا اندرویدی آن طراحی نشده پس در صورتی که تنها از ویندوز و اندروید استفاده می‌کنید Apple Music گزینه مناسبی نخواهد بود.

در زمانی که این مقاله نوشته می‌شود محدوده در نظر گرفته شده برای iTunes Match آپلود ۲۵۰۰۰ آهنگ است در صورتی که اپل چندی پیش اعلام کرد که به دنبال افزایش آن تا سقف ۱۰۰۰۰۰ آهنگ است.

قیمت: برای آپلود آهنگ تا سقف ۱۰۰۰۰۰ آهنگ باید سالانه ۲۵ دلار پرداخت شود.

 

۴- Microsoft OneDrive and Groove Music

Microsoft OneDrive and Groove Music

مایکروسافت قابلیت آپلود فایل‌های موسیقی در فضای OneDrive را به کاربران داده است که از طریق اپلیکیشن Groove Music قابل دانلود و در دسترس خواهند بود. تنها در صورتی که یک مجموعه آهنگ با تعداد پایین دارید سرویس مایکروسافت مناسب خواهد بود زیرا قابلیت Match یا پیداکردن آهنگ‌های شما روی سرور مایکروسافت همچون گوگل و آمازون وجود ندارد که در این صورت مجبور به آپلود تک‌تک آهنگ‌ها خواهید بود. البته نکته مثبت OneDrive‌ این است که به راحتی با PCها و لپ‌تاپ‌ها همگام‌سازی شده و در همه‌جا قابل استفاده خواهد بود.

البته در صورت استفاده از سرویس مایکروسافت مجبور به تنها استفاده از PC‌ و لپ‌تاپ نخواهید بود زیرا نسخه‌های مختلف اپلیکیشن Groove Music برای ویندوز ۱۰، آیفون، آیپد و اندروید وجود دارد که توسط آن‌ها نیز می‌توان به استریم موسیقی پرداخت. متاسفانه مایکروسافت نیز به اندازه گوگل بخشنده نیست و تنها اجازه استفاده از ۱۵ گیگابایت فضای OneDrive را به کاربر می‌دهد که قطعا روش‌هایی برای افزایش این فضا نیز وجود دارد. برای افزایش فضای در دسترس OneDrive کافیست Office 365 Personal را با قیمت ماهانه ۷ دلار خریداری کنید تا فضای نامحدود OneDrive در اختیارتان قرار گیرد.

قیمت: تا سقف ۱۵ گیگابایت رایگان بوده و برای نسخه نامحدود باید اشتراک ماهانه ۷ دلاری Office 365 را خریداری کرد.

گفتگو ها