اندرویدسیستم عاملمکینتاشنرم افزار

آموزش انتقال فایل‌ها از اندروید به مک و برعکس

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

اگر به عنوان لپ‌تاپ در اکثر مواقع از مک استفاده می‌کنید اما هندست‌تان یک دیوایس اندرویدی است، به کمک نرم‌افزار مفیدی به نام Android File Transfer قادر به انتقال فایل‌ها از اندروید به مک خواهید بود. بر خلاف ویندوز، روی مک نمی‌توانید خیلی راحت دیوایس اندرویدی خود را به مک متصل کنید و به فایل سیستم دیوایس دسترسی پیدا کنید. برای این کار به یک نرم‌افزار ویژه احتیاج دارید. Android File Transfer بهترین نرم‌افزار موجود برای انتقال فایل‌ها از اندروید به مک و برعکس است. هم سبک است، هم رایگان و هم ساده و آسان.

بنابراین، فرض کنیم شما فایل‌هایی دارید؛ فایل‌هایی از قبیل عکس و فیلم و موزیک که می‌خواهید خیلی سریع روی اسمارت فون خود ذخیره کنید. به کمک Android File Transfer شما می‌توانید در عرض چند دقیقه این کار را انجام دهید و مشکل خود را حل کنید.

قبل از اینکه با Android File Transfer شروع به کار کنید، بهتر است مطمئن شوید که دیوایس اندرویدی شما به درستی تنظیم شده باشد. اول در صفحه Settings روی اندروید به بخش Storage بروید و بعد از گوشه بالا و سمت راست صفحه USB Computer Connection را باز کنید.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

در این بخش باید ببینید که دیوایس شما به عنوان Media Device MTP تنظیم شده باشد. وقتی این کار را انجام دادید دیگر همه چیز برای شروع آماده است.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

اگر بدون متصل کردن یک تبلت یا اسمارت فون اندرویدی به مک نرم‌افزار Android File Transfer را اجرا کنید، با چنین اخطاری مواجه می‌شوید.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

بعلاوه، اگر دیوایس اندرویدی شما لاک باشد Android File Transfer این اخطار را به شما نشان می‌دهد. برای رفع این اخطار اول باید دیوایس اندرویدی خود را آنلاک کنید، بعد Android File Transfer را دوباره باز کنید تا بتوانید به فایل‌ها و فولدرهای اندروید دسترسی پیدا کنید.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

رابط کاربری نرم‌افزار Android File Transfer اصلا پیچیده نیست. بعد از اتصال به فایل سیستم دیوایس‌تان، این نرم‌افزار به شما یک پنجره نسبتا زیبا متشکل از فایل‌ها و فولدرهای اندروید را به شما نشان می‌دهد که در واقع همان محتویات حافظه SD دیوایس اندرویدی‌تان می‌باشد. در این نما شما می‌توانید تمام کنترل‌های ساده را با فایل‌ها و فولدرها انجام دهید؛ کنترل‌هایی مثل کپی و پاک کردن و جابه‌جا کردن.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

وقتی تصمیم گرفتید فایلی را از دیوایس اندرویدی خود پاک کنید در نظر داشته باشید که این فایل به صورت دائمی حذف می‌شود و به هیچ وجه قابل بازیابی نیست. خوشبختانه Android File Transfer خودش قبل از پاک کردن هر فایلی یک اخطار به شما نشان می‌دهد تا همین موضوع را به شما یادآوری کند.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

در این پنجره حتی می‌توانید فولدرهای جدیدی هم ایجاد کنید تا بتوانید فایل‌های مورد نظرتان را در یک فولدر جداگانه در دیوایس اندرویدی‌تان ذخیره کنید. برای این کار دکمه‌های Cmd + Shift + N را بزنید یا روی آیکن فولدر جدید در بالای پنجره کلیک کنید.

انتقال فایل از اندروید به مک و برعکس

Android File Transfer نه تنها برای مدیریت و افزودن فایل‌های یک دیوایس اندرویدی بسیار مفید است، بلکه با آن می‌توانید به سادگی دیوایس خود را از فایل‌های اضافی پاک کنید. اگر هزاران عکس به درد نخور دارید که فضای زیادی از دیوایس اندرویدی شما را اشغال کرده‌اند، به جای اینکه از روی خود دیوایس آنها را پاک کنید با مک می‌توانید خیلی راحت‌تر همین کار را انجام دهید. اگر هم یک دیوایس اندرویدی دارید و هم یک مک، پیشنهاد می‌کنم برای مدیریت فایل‌های خود حتما Android File Transfer را امتحان کنید. اگر هم سوالی در این مورد داشتید می‌توانید آن را در بخش نظرات در میان بگذارید.

گفتگو ها
    آیسا

    بابا کسی که مک داره اندرویدش دیگه چه مسخره بازی هست

    باید همه رو اپلی کنه تا لذت ببره از سیب گاز خورده

    ولا :دی

    رضا نوروزیان

    با سلام لطفا بفرمائید از کجا میتوانم Android file transfer را دانلود کنم . متشکرم

    عموما کسی که با اندروید کار کرده خیلی کم به سمت مک میره

    mhy

    matlabe mofidi bood , kare mano ke rah andakht . mamnoon

    ناشناس

    سلام وقت بخیر .روی گوشی من گزینه ای به نام internal storage نیست که بتونم انلاکش کنم ممکنه چنین چیزی؟