نرم افزار

چطور تصاویر را به صورت خصوصی با دوستان خود در فیسبوک به اشتراک بگذاریم

موبایل

امروزه تقریبا هر کسی که به سن قانونی رسیده (و یا حتی نرسیده) است یک تلفن هوشمند دارد و هر تلفن هوشمند نیز به یک دوربین باکیفیت مجهز شده است. هنگامی که یک مهمانی، مراسمی بزرگ یا حتی یک دور همی کوچک تشکیل می‌شود تصاویر یادگاری زیادی به ثبت می‌رسند که پس از پایان مراسم بهترین مکان برای به اشتراک گذاری آن‌ها شبکه اجتماعی فیسبوک خواهد بود تا دیگر دوستان‌تان نیز از تماشای تصاویر یادگاری لذت ببرند. هر کاربر ممکن است تصاویر خصوصی به ثبت رسانده باشد که علاقه‌ای به انتشار عمومی آن‌ها نداشته و تمایل به تبادل خصوصی آن‌ها با یک دوست خاص داشته باشد که اپلیکیشن Moments این امکان را برای کاربران فیسبوک فراهم می‌آورد که تصاویر مورد نظر خود را به صورت خصوصی با بعضی از دوستان خود به اشتراک بگذارند. در ادامه این آموزش با آی‌تی‌پورت همراه باشید.

این اپلیکیشن مدت‌هاست که فعال است و به تازگی نسخه دوم آن منتشر شده اما از همان آغاز صرفا مخصوص کاربران امریکایی بود حال آن‌که اخیرا برای تمام مردم دنیا شرایط استفاده از آن فراهم شده است. Moments تصاویر مختلف را که یک لوکیشن واحد دارند به شکل دسته‌هایی در آورده و اقدام به انتشار آن‌ها در کنار یکدیگر می‌کند. به این گروه از تصاویر که زمان و مکان ثبت آن‌ها یکسان است یک Moment گفته می‌شود که می‌توان به صورت خصوصی آن‌ها را با دوستان فیسبوکی خود به اشتراک گذاشت.

آموزش نرم افزار Moments

ابتدا اپلیکیشن را نصب کرده و با حساب فیسبوک خود در آن ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، Moments به صورت خودکار تصاویر شما را جست‌و‌جو کرده و آن‌هایی را که زمان و مکان یکسان دارند را در یک گروه قرار می‌دهد. نکته جالب اینجاست که فیسبوک به الگوریتم تشخیص چهره مجهز شده است که پس از دسته‌بندی تصاویر توسط Moments،نرم افزار به صورت خودکار تمام افرادی را که در تصاویر حضور داشته‌اند و اکانت فیسبوک دارند به عنوان اولین پیشنهاد‌ها برای به اشتراک‌گذاری تصاویر مذکور قرار می‌دهد. البته شما نیز قادر به اعمال تغییراتی در تصاویر دسته‌بندی شده و افرادی که مشترک می‌شوند خواهید بود.

آموزش نرم افزار Moments

در صورتی که Moments تصاویر را به درستی در یک گروه قرار نمی‌دهد، می‌توانید یک Moment دلخواه ساخته و تصاویر مورد نظر را به صورت دستی وارد کنید. پس از انتخاب تصاویر به صورت دستی یک نام برای Moment مذکور انتخاب کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تنها نقطه ضعف Moments‌ این است که دوستان شما نیز برای بهره‌مندی از Momentهای شما باید این اپلیکیشن را نصب کرده باشند. اگر یکی از گروه‌های تصاویر خود را که توسط Moments ساخته‌اید با یکی از دوستان‌تان به اشتراک گذارید، در قالب یک نوتیفیکیشن برای وی ارسال خواهد شد و در صورتی که اپلیکیشن را نصب نکرده باشد با اخطار نصب Moments روبرو خواهد شد.

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”دانلود Moments برای iOS” target=”_blank” relationship=”nofollow” url=”https://itunes.apple.com/us/app/moments-get-photos-you-didnt/id991346515?mt=8″]

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”دانلود Moments برای اندروید” target=”_blank” relationship=”nofollow” url=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.facebook.moments&hl=en”]

گفتگو ها