اندرویدسیستم عاملمکینتاشنرم افزار

آموزش اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

مک بوک

در هنگامی که اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها در پردازش روز به روز قدرتمندتر می‌شوند، ما در حال مشاهده همگرایی کند ولی پیوسته‌ای بین دسکتاپ‌ها و موبایل‌ها هستیم. معمولا این یعنی شما می‌توانید از اپ‌های دسکتاپ خود روی موبایل هم لذت ببرید، اما گاهی این جریان معکوس هم می‌شود؛ یعنی می‌توانید از اپ‌های موبایل خود روی دسکتاپ استفاده کنید. با وجود این همه اپ در گوگل پلی استور، قطعا اپ‌هایی هم پیدا می‌شوند که بتوانند روی دسکتاپ هم به دردتان بخورند. امروز می‌خواهیم نحوه اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک را به شما بیاموزیم. البته قبل از اینکه بپرسید، خودم می‌دانم که اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک برای علاقه‌مندان به شرکت اپل شاید چندان خوشایند نباشد، ولی ممکن است شما بخواهید این کار را انجام دهید!

ICS اندروید ۴ را روی VirtualBox اجرا کنید

راحت‌ترین راه برای اجرای اپ‌های اندروید روی مک این است که سیستم عامل اندروید را با استفاده از VirtualBox روی مک خود راه اندازی کنید. VirtualBox یکی از بهترین راه حل‌های مجازی سازی روی مک به حساب می‌آید.

اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

برای استفاده از این روش اول باید VirtualBox و یک نسخه ایمیج از سیستم عامل اندروید را دانلود کنید. می‌توانید از اینجا ایمیج VirtualBox اندروید ۴ را دریافت کنید. فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و بعد به دنبال Android-v4.vbox بگردید. وقتی پیدایش کردید آن را باز کنید تا اندروید را روی VirtualBox اجرا کنید. در قدم آخر در منوی بوت VirtualBox از آدرس /dev/sda گزینه Android Startup را انتخاب کنید. حالا می‌توانید از اندروید روی مک استفاده کنید.

SDK اندروید — شبیه ساز

SDK اندروید به صورت رایگان از وب‌سایت اندروید قابل دریافت است و شامل یک شبیه ساز هم می‌شود که عکسش را در زیر می‌بینید. این شبیه ساز در اصل برای توسعه دهندگان طراحی شده، اما به جای تست کردن اپ‌هایی که یک توسعه دهنده ساخته، می‌توانید از این شبیه ساز برای اجرای اپ‌های اندروید روی مک هم کمک بگیرید.

اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

وقتی هسته SDK را دانلود کردید، آن را از حالت فشرده خارج کنید و android-sdk-macosx > tools فایل android را باز کنید. مطمئن شوید که تمام فایل‌های آخرین فریم‌ویر اندروید را تیک زده باشید و بعد روی Install کلیک کنید.

اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

بعد از اتمام پروسه نصب پکیج‌ها، از منوی کشویی Tools گزینه Manage AVDs را انتخاب کنید و بعد با استفاده از فریم‌ویری که قبلا دانلود کردید یک دیوایس مجازی اندرویدی جدید درست کنید.

اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

دست آخر، دیوایس مجازی خود را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Start کلیک کنید تا اندروید شبیه سازی خود را اجرا کنید. البته شبیه ساز اندروید کمی کند است و باید برای شروع یکی دو دقیقه به آن فرصت بدهید.

اپ پلیر BlueStacks

این به نظرم جالب‌ترین راه‌کار برای اجرای اپ‌های اندروید روی مک هست، چون با این روش به جای اینکه اندروید را روی مک اجرا کنید (و بعد اپ‌ها را روی اندروید اجرا کنید)، مستقیما اپ‌های اندروید را روی سیستم مک خود اجرا می‌کنید.

اجرای نرم‌افزارهای اندروید روی مک

اپ پلیر BlueStack مدتی هست که برای ویندوز ارائه شده، حتی با ایسوس هم وارد همکاری شده است. اما بعد از موفقیتش در ویندوز، این اپ پلیر برای مک هم عرضه شد. شما می‌توانید این اپ پلیر را دانلود کنید و بعد به راحتی اپ‌های اندروید را مستقیما روی سیستم مک خود تجربه کنید.

گفتگو ها