اخبار

از اعتراف اپل تا حدس زدن طرح لاک دیوایس‌های اندرویدی — اخبار هفته

فلیپ‌بورد امکان رای دادن به محتوای فید اصلی را به اپ خود اضافه کرد، اندروید Wear نسخه جدیدی را با ساعت‌های تعامل‌گرا عرضه می‌کند، لاک‌های دیوایس‌های اندرویدی به راحتی قابل حدس زدن هستند، اپل اعتراف کرد که برخی از مدل‌های آیفون ۶ پلاس دارای یک مشکل فنی در دوربین iSight خود هستند که روی کیفیت عکس‌برداری تاثیر می‌گذارد، و بازی محبوب Pac-Man 256 هم برای iOS و اندروید منتشر شد. هر هفته ما خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار هفته در زمینه تکنولوژی را با شما در میان می‌گذاریم. با ما باشید با این شماره از اخبار هفته.

کاربران فلیپ‌بورد حالا می‌توانند به محتوای فیدها رای دهند

نسخه جدید فلیپ‌بورد

فلیپ‌بورد راه‌های زیادی برای پیدا کردن محتوای جذاب در اختیار کاربرانش قرار داده. شما می‌توانید بر اساس موضوعات، انتشارات، کاربران و مجله‌ها محتوای مورد علاقه خود را پیدا کرده و انتخاب کنید و در نهایت تمام انتخاب‌های شما در صفحه اصلی این اپ یعنی Cover Stories نمایان می‌شوند. مشکل اینجا بود که اگر محتوایی در داستان‌های کاور فلیپ‌بورد را دوست نداشتید هیچ راهی برای حذف آن نداشتید مگر اینکه از آن منبع اشتراک خود را حذف می‌کردید.

برای حل این مشکل، فلیپ‌بورد ویژگی Fine-Tune را منتشر کرده که به شما اجازه می‌دهد به مطالب رای مثبت یا منفی بدهید. با توجه به بازخورد شما، فلیپ‌بورد مطالب مشابه را کمتر یا بیشتر به شما نشان می‌دهد. بعلاوه، بازخورد شما به فلیپ‌بورد کمک می‌کند موضوعاتی که فکر می‌کند شما به آنها علاقه‌مند هستید را به شما پیشنهاد کند که این هم به افزابش کیفیت محتوای فلیپ‌بورد برای شما منجر می‌شود.

همچنین اگر کلا از محتوای یکی از ناشران خوش‌تان نیامد می‌توانید آن را به طور کامل Mute کنید. چرا این تغییرات مهم است؟ چون در کنار باقی اپ‌ها و سرویس‌های ریدر، فلیپ‌بورد باید به زودی با اپل News هم رقابت کند. درست مثل گوگل پلی Newsstand در اندروید، اپل هم یک سرویس خبرخوان در راه دارد که به صورت پیش‌فرض روی iOS 9 نصب خواهد بود. این یعنی فلیپ‌بورد و دیگر سرویس‌های مشابه باید برای زنده ماندن بیشتر و سخت‌تر تلاش کنند.

نسخه جدید اندروید Wear با ساعت‌های تعامل‌گرا

نسخه جدید اندروید Wear

گوگل اعلام کرد که مشغول عرضه نسخه جدید سیستم عامل اندروید Wear است. این نسخه جدید امکانات تازه‌ای به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل می‌بخشد. از ویژگی‌های جدیدی که قرار است در این نسخه اضافه شود می‌توان به ساعت‌هایی با طرح‌های جدید و تعامل‌گرا اشاره کرد. این به روز رسانی به زودی برای مدل‌های مختلف ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید Wear منتشر می‌شود.

حدس زدن طرح‌های لاک اندروید زیاد هم سخت نیست

طرح لاک اندروید

این‌طور که مشخص است، کاربران اندروید از طرح‌های لاکی استفاده می‌کنند که خیلی راحت می‌توان آنها را حدس زد. این موضوع با تحقیقات یک دانشجوی دانشگاه علم و فناوری نروژ هویدا شد. او در تحقیقات خود ۴ هزار طرح لاک کاربران را مورد بررسی قرار داد و پی برد که خیلی از کاربران اندروید طرح‌های لاک بسیار مشابهی برای دیوایس خود انتخاب می‌کنند.

به عنوان مثال ۷۷ درصد کاربران طرح لاک خود را از گوشه‌ها شروع می‌کردند و ۴۴ درصد هم از گوشه سمت چپ و بالا. از این گذشته حدود ۱۰ درصد کاربران هم طرح لاک‌شان مطابق یکی از حروف انگلیسی مثل N و یا O است که این اطلاعات به هکرها برای باز کردن لاک دیوایس‌های اندرویدی خیلی کمک می‌کند.

اپل به مشکل دوربین آیفون ۶ پلاس اعتراف کرد

مشکل دوربین آیفون ۶ پلاس

اپل اعتراف کرد که دوربین برخی از آیفون‌های ۶ پلاس مشکل فنی کوچکی دارند که روی کیفیت عکس‌برداری آنها تاثیر می‌گذارد. آیفون ۶ پلاس‌هایی که از سپتامبر ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۵ فروخته شده‌اند این مشکل را دارند. البته اپل این امکان را برای کاربران فراهم کرده که اگر این مشکل فنی را در آیفون ۶ پلاس خود دارند بتوانند دیوایس خود را تعویض کنند.

مایکروسافت، کورتانا را برای اندروید عرضه کرد

کورتانا برای اندروید

اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید بالاخره حالا می‌توانید کورتانا را روی دیوایس خود امتحان کنید. مایکروسافت دست آخر نسخه بتای کورتانا برای اندروید را منتشر کرد و کاربران می‌توانند آن را از گوگل پلی استور دریافت کنند.

البته این نسخه محدودیت‌هایی هم دارد که مهم‌ترین محدودیتش غیبت دستور صوتی Hey Cortana است. این به خاطر گوش ناشنوای هندست‌های اندرویدی است پس مقصر این محدودیت مایکروسافت نیست. اما در عوض شما می‌توانید کورتانا را جایگزین گوگل Now کنید و با دکمه هوم کورتانا را باز کنید.

Pac-Man 256 به اندروید و iOS آمد

Pac-Man 256

بازی Pac-Man 256 که اولین بار در ماه می ۲۰۱۵ معرفی شد بالاخره به اندروید و iOS آمد. این بازی یک بازی بی‌پایان است که عیب موجود در نسخه اصلی بازی Pac-Man را به دشمن اصلی بازی تبدیل می‌کند. تمام کردن نسخه اصلی بازی Pac-Man غیرممکن بود چون بازی‌بازها در مرحله ۲۵۶ این بازی گیر می‌کردند و نمی‌توانستند جلوتر بروند.

نظر شما در مورد اخبار هفته

نظر شما چیست؟ به نظرتان فلیپ‌بورد می‌تواند با اپل News رقابت کند؟ اندروید Wear تا چه حد با تغییرات جدیدش می‌تواند موفق شود؟ آیا گوگل برای افزایش امنیت طرح لاک دیوایس‌های اندرویدی کاری خواهد کرد؟ ممکن است مشکل دوربین آیفون ۶ پلاس از محبوبیت محصولات این شرکت بکاهد؟ آیا کورتانا می‌تواند گوگل Now را در اندروید شکست دهد؟ چه نظری در مورد بازی Pac-Man 256 دارید؟ منتظر نظرات شما در مورد اخبار هفته هستیم.

گفتگو ها