سیستم عاملویندوز

تغییر حساب کاربری استاندارد به ادمین در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ مانند تمام نسخه‌های قبل خود به شما اجازه داشتن چند حساب در یک نسخه نصب شده ویندوز می‌دهد. هر حساب دارای تنظیمات اختصاصی است که تقسیم کردن یک کامپیوتر را با خانواده‌تان آسان می‌کند. در حال حاضر در ویندوز ۱۰ شما می‌توانید دو نوع حساب بسازید، یک حساب استاندارد و یک حساب مدیر. هر دو از نام‌شان برمی‌آید که چه امتیازاتی دارند، در نسخه‌های قبلی ویندوز شما می‌توانستید این امتیازات را کم و زیاد کنید اما در ویندوز ۱۰ فقط همین ویژگی‌ها را ندارد و کار شما آسان‌تر است. برای هر حساب محلی یا مایکروسافت که شما می‌سازید می‌توانید امتیازات مدیر را به آن بدهید. چگونه تغییر حساب کاربری دهید؟ به شما می‌گویم!

مطمئن شوید حسابی که می‌خواهید امتیازات مدیر را بدهید ساخته‌اید. اپ تنظیمات را باز کنید و به Account group of settings بروید. در تب Family & other users به پایین اسکرول کنید تا به Other users برسید، جایی که تمام حساب‌های شما لیست شده است. برروی حسابی که می‌خواهید نوعش را تغییر دهید کلیک کرده و بعد Change account type را بزنید.

تغییر حساب کاربری استاندارد به ادمین در ویندوز ۱۰

در پنجره پاپ‌آپی که باز می‌شود، منوی کشویی نوع حساب را باز کرده و Administrator را انتخاب کنید. برای اعمال تغییر گزینه OK را بزنید. نیازی به گفتن نیست که شما باید خود مدیر باشید تا بتوانید این تغییر را ایجاد کنید. اگر این گزینه‌ها را نمی‌بینید، احتمالا شما مدیر نیستید.

تغییر حساب کاربری استاندارد به ادمین در ویندوز ۱۰

هم‌اکنون حسابی که شما انتخاب کردید دارای امتیازات مدیر است. مطمئن شوید حسابی را که نمی‌شناسید مدیر نکرده باشید چون با اختیارات مدیر هرکس می‌تواند رجیستری را تغییر دهد یا هر برنامه‌ای را نصب کند.

گفتگو ها