اخبار

ساعت هوشمند اپل واچ هک شد

اپل واچ

محصولات اپل همیشه محدودیت‌های زیادی را به منظور ارتقا امنیت به کاربر تحمیل کرده‌اند; به گونه‌ای که سیستم‌عامل iOS و مک در مقایسه با رقیبایی همچون اندروید و ویندوز، کمترین حفره‌های امنیتی را داشته و تعداد بسیار کمی از نرم‌افزار‌های مخرب یا ویروس برای آن‌ها نوشته شده است که طبعا حاصل محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های اپل در مورد محصولات و کاربرانش است.

ساعت هوشمند اپل که به عنوان اپل واچ شناخته می‌شود هنگام رونمایی با انتقاد‌های زیادی پیرامون طراحی ظاهری روبرو شد اما در بخش عملکرد و سیستم‌عامل مشکلی از خود بروز نداده بود; امروز تصاویری از هک شدن این محصول منتشر شده که نشان می‌دهد یک کاربر به نام Hamza Sood ساعت اپل را هک کرده و یک تصویر اختصاصی را جایگزین صفحه اوریجینال آن کرده است! این اقدام هنگامی به ما ثابت می‌شود که بدانیم اپل به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد کاربران نمایه‌های اختصاصی یا غیررسمی را روی این ساعت آپلود کنند و این کاربر شخصا صفحه‌ای طراحی کرده و آن را روی ساعت هوشمند خود نصب کرده است.

appl-watch-flappy-bird

جالب است بدانید که همین کاربر یعنی Hamza Sood چندی پیش، بازی معروف Flappy Bird را نیز هک کرده و پرنده‌ای شخصی‌سازی شده را جایگزین پرنده اوریجینال بازی کرده‌ بود.

این کاربر همچنین کد اصلی را که برای هک و جایگزین کردن یک نمایه غیررسمی روی اپل واچ استفاده کرده بود را به صورت عمومی منتشر کرده است. تاکنون واکنشی از سوی مدیران اپل درباره این موضوع منتشر نشده اما حفره امنیتی موجود در اپل واچ نگران‌کننده بوده و به زودی باید پاسخی از منابع رسمی منتشر شود.

گفتگو ها

    درسته که هک شده ولی اپل واچ به نسبت ساعتای هوشمند سامسونگ و هواوی خیلی بهتره. مخصوصا از نظر سرعت و کارایی خیلی بهتر از تایزن و اندروید ویره.