اخبار

مشخصات فنی گلکسی نوت ۵

گلکسی نوت ۵

سامسونگ گلکسی نوت ۵ همین چند روز پیش منتشر شد و حالا ما اطلاعات کاملی در مورد مشخصات فنی این دیوایس در اختیار داریم. گلکسی نوت ۵ یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Quad HD سوپر AMOLED با وضوح ۲۵۶۰ در۱۴۴۰ پیکسل دارد که در هر اینچ ۵۱۸ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.

ابعاد این هندست ۱۵۳.۲ میلی‌متر در ۷۶.۱ میلی‌متر در ۷.۶ میلی‌متر است و ۷۱ گرم وزن دارد. این دیوایس از پردازنده هشت هسته‌ای سامسونگ Exynos 7420 نیرو می‌گیرد که از یک پردازنده چهار هسته‌ای ۲.۱ گیگاهرتزی و یک پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی تشکیل شده.

گلکسی نوت ۵ یک رم ۴ گیگابایتی LPDDR4 دارد و در دو مدل با حافظه‌های ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. در این دیوایس همچنین یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گنجانده شده که قابلیت شارژ سریع را هم دارد. ویژگی شارژ سریع هم برای شارژ با سیم و هم شارژ بی سیم روی این هندست در دسترس است.

سامسونگ گلکسی نوت ۵

از نظر اتصالات، گلکسی نوت ۵ از شبکه LTE، وای فای ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴.۲، USB 2.0 و NFC پشتیبانی می‌کند. این دیوایس همچنین مجهز به چندین حسگر مختلف است که از آن جمله می‌توان به حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس جغرافیایی و بارومتر اشاره کرد.

این هندست دو دوربین دارد؛ یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت. اندروید لالی‌پاپ نسخه ۵.۱ به صورت پیش‌فرض روی نوت ۵ نصب شده. ضمنا این دیوایس به سیستم پرداخت سامسونگ یعنی سامسونگ Pay نیز مجهز است.

سامسونگ گلکسی نوت ۵ در رنگ‌های سفید مرواریدی، سیاه یاقوت کبود، طلایی پلاتینی و نقره‌ای تیتانیوم منتشر شده و قیمت آن هم هنوز اعلام نشده است.

مشخصات دیگر اسمارت فون جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ اج پلاس را می‌توانید از اینجا بخوانید.

گفتگو ها