اخبار

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ کاربران را به دردسر انداخته

آپدیت جدید ویندوز ۱۰

چهارشنبه هفته پیش مایکروسافت یک بروزرسانی بزرگ برای کاربران ویندوز ۱۰ به‌نام KB3081424 منتشر کرد که قرار بود تمام باگ‌های ویندوز ۱۰ را حل کند، اما مثل اینکه این آپدیت جدید ویندوز ۱۰ در انجام وظیفه خود موفق نبوده و باعث ایجاد دردسر برای کاربران شده است.

مسبب ریبوت‌های متعدد برای برخی کاربران این بوده است که ویندوز ۱۰ بعد از نصب شدن بروزرسانی سعی می‌کند ویندوز را بدون نصب بروزرسانی راه‌اندازی کند اما از آنجا که این بروزرسانی مهم و اجباری است، ویندوز بعد از ریبوت دوباره سعی در نصب آن دارد. تعدادی از کاربران گزارش داده‌اند که موقع نصب این بروزرسانی، علاوه بر نصب نشدن دچار ریبوت‌های متعدد و پشت سرهم شده‌اند که واقعا باعث بروز مشکلات عصبی شده است. البته بطور معمول این داستان فقط برای درصد خاصی از کاربران اتفاق افتاده است. این بروزرسانی برای رفع با‌گ‌های ویندوز ۱۰ ارائه شده است در حالی‌که خود دارای باگ است.

این مشکل در سیاست جدی مایکروسافت که می‌گوید تمام بروزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ باید نصب شوند، رخ داده است. در حالی‌که شما در نسخه‌های پیشین ویندوز می‌توانستید تصمیم بگیرید ویندوز بروزرسانی‌ها را بطور خودکار نصب کند، شما خودتان نصب کنید یا اصلا هیچ بروزرسانی را نصب نکنید، در نتیجه کنترل تمام بروزرسانی‌ها با خودتان بود. اما در ویندوز ۱۰ مایکروسافت تصمیم گرفته است تا بروزرسانی‌ها را برای کاربران اجباری کند، بنابراین هر بروزرسانی که بیاید، چه شما بخواهید و چه نخواهید باید نصب شود. این سیاست برای این اتخاذ شده است که مایکروسافت مطمئن شود تمام دستگاه‌های دارای ویندوز ۱۰ از آخرین بسته‌های امنیتی و رفع‌کننده باگ‌ها استفاده می‌کنند. مشکلی که در این مورد هم دیده شد این است که خود این بروزرسانی‌ها نیز دارای باگ هستند. بنابراین نتیجه می‌گیریم بروزرسانی‌های اجباری ویندوز ۱۰ دارای مشکلات قطعی هستند.

در انجمن مایکروسافت تعدادی کاربر نیز مشکلات مشابهی داشته‌اند. بطور مثال یک کاربر گفته بود که در حال نصب بروزرسانی بوده که مشکل پیدا کرده و ویندوز هر دفعه ریبوت می‎شده است، یا کاربر دیگری گفته بود که قبل از بروزرسانی خودکار ویندوز تصمیم به نصب بروزرسانی بطور دستی داشته که با همان مشکل روبرو شده است.

با توجه به مقاله شنبه فوربز، علت این مشکل یک ورودی بد در رجیستری ویندوز است، که یک دیتابیس قابل مشاهده و ویرایش برای تمام تنظیمات مهم ویندوز است. بعد از شکست در اولین نصب بروزرسانی، این بروزرسانی یک ورودی بد در رجیستری می‌نویسد که از نصب درست و مجدد بروزرسانی جلگویری می‌کند. فوربز راه‌حلی برای این مشکل دارد که در انجمن مایکروسافت هم به آن اشاره شده بود.

راه حل این مشکل حذف بخشی از کلیدهای رجیستری برای جلوگیری از ورودی‌های بد و بعد نصب دوباره بروزرسانی است. اگر شما حرفه‌ای هستید و راحت می‌توانید با کلیدهای رجیستری کار کنید، سعی کنید قبل از حذف کلیدها، یک پشتیبان گرفته و سپس اقدام کنید. اگر هم تابحال با کلیدهای رجیستری کار نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم دست نزنید و منتظر یک راه حل رسمی از طرف مایکروسافت باشید.

شما به این مشکل گرفتار شده‌اید؟ آیا توانسته‌اید راه حلی برای آن پیدا کنید؟

گفتگو ها

    من این ویندوز رو نصب کردم اما به این مشکل دچار نشدم و آپدیت هم به راحتی نصب شد.