اخبار

حالا می‌توانید کورتانا را جایگزین گوگل Now در اندروید کنید

کورتانا برای اندروید

جنگ بین دستیاران دیجیتال همچنان ادامه دارد، و جدیدترین به روز رسانی کورتانا برای اندروید به این اپ این قدرت را می‌دهد که به عنوان راهنمای روباتیک مورد علاقه شما جایگزین گوگل Now بشود. این ابزار هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد (اگر می‌خواهید آن را آزمایش کنید از اینجا می‌توانید ثبت نام کنید) اما این به روز رسانی نشان از آن دارد که مایکروسافت در تلاش است تا کورتانا را همه جا در دسترس قرار دهد.

در کنفرانس Build در ماه می، مایکروسافت اعلام کرد که کورتانا در سال ۲۰۱۵ راه خودش را به اندروید و iOS باز خواهد کرد. این تصمیم در راستای اضافه کردن کورتانا به دسکتاپ‌ها با ویندوز ۱۰ است. ایده این است که شما بتوانید از دستیار هوشمند صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا روی هر پلتفرمی و با هر دیوایسی استفاده کنید. به لطف آزادی‌های پلتفرم اندروید، شما می‌توانید کورتانا را به عنوان دستیار مجازی پیش‌فرض خود تنظیم کنید (تا بتوانید فقط با نگه داشتن دکمه هوم آن را فعال کنید).

گوگل Now مسلما روی iOS هم در دسترس می‌باشد، البته به شکل محدودتر آن هم به خاطر محدودیت‌هایی که اپل روی اپ‌های غیر پیش‌فرض و متفرقه اعمال می‌کند؛ وقتی کورتانا به iOS هم راه پیدا کند، آنگاه سه دستیار دیجیتال مشابه و قدرتمند در اختیار خواهید داشت. هر چند Siri به غیر از iOS روی هیچ پلتفرم دیگری قابل دسترسی نیست – اگر به دستیار مجازی اپل نیاز داشته باشید باید کیت اپل را خریداری کنید.

برای انتخاب یکی از این سه دستیار دیجیتال، علاوه بر اکوسیستمی که انتخاب می‌کنید باید به ویژگی‌های هر کدام از این سه دستیار نیز توجه کنید. اگر ایمیل‌های خود را با جیمیل چک می‌کنید پس گوگل Now می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد، در حالی که کاربران اوت لوک مسلما کورتانا را ترجیح می‌دهند. چیزی که مشخص است این است که این دستیارهای دیجیتال هر روز از روز قبل مهم‌تر می‌شوند و همین حالا هم تبدیل به یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز بین iOS و اندروید و ویندوز فون شده‌اند.

وقتی کورتانا به صورت رسمی برای اندروید و iOS عرضه شد ما قطعا خبرهای مربوطه را به شما منتقل خواهیم کرد، اما واضح است که مایکروسافت تمایل دارد تا جایی که می‌تواند به اندروید نفوذ کند. همین ماه گذشته بود که این غول ردموندی یک لانچر برای اندروید منتشر کرد که می‌تواند جایگزین رابط کاربری اصلی اندروید شود. حالا هم به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز کارش با اندروید تمام نشده.

گفتگو ها