اخبار

عرضه یک نسخه ویژه از گوگل Maps برای کودکان؛ مثل یوتیوب

گوگل Maps برای کودکان

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل قصد دارد یک نسخه ویژه از سرویس نقشه محبوبش یعنی گوگل Maps برای کودکان ارائه کند. چنین حرکتی از طرف گوگل چندان هم تعجب برانگیز نیست. پاونی دیوانجی معاون ارشد بخش مهندسی شرکت گوگل، اواخر سال گذشته میلادی گفت که گوگل تمایل دارد از محصولات محبوب خودش یک نسخه برای کودکان بسازد. اولین سرویس گوگل هم که چنین تصمیمی روی آن اعمال شد، یوتیوب بود.

کمی قبل‌تر، Business Insider متوجه شد که در بخش مشاغل وب‌سایت گوگل نشانه‌هایی هست مبنی بر اینکه Maps هم به زودی نسخه‌ای مخصوص کودکان خواهد داشت. گوگل در شغل پیشنهادی خود به دنبال شخصی می‌گشت که هم به جغرافیا آشنایی داشته باشد و هم اینکه بتواند محصولات این شرکت را برای کودکان مناسب کند.

گوگل در ادامه این فرصت شغلی نوشته بود که شخصی که برای این فرصت شغلی انتخاب می‌شود با مدیران محصولات، مهندسان و دیگر مشاوران محصولات جغرافیایی روی چند محصول جغرافیایی همکاری خواهد کرد و با تیم‌های طراحی محصولات به دنبال راه‌هایی خواهد گشت که محصولات را برای کودکان جذاب و لذت‌بخش کند.

گوگل هنوز به طور رسمی نگفته که منظورش از پیشنهاد این فرصت شغلی چیست ولی می‌توان حدس زد که گوگل می‌خواهد چیزی شبیه Barefoot World Atlas بسازد؛ اپی برای آیفون و آیپد که به کودکان اجازه می‌دهد کره زمین را در قالب یک کره رنگی و پر جزئیات کندوکاو کنند، آن هم با ویژگی‌هایی مثل تصاویر سه بعدی، انیمیشن‌ها، توضیحات گفتاری، افکت‌های صوتی و موسیقی‌هایی مخصوص هر نقطه از زمین. این اپ حتی اطلاعات زنده‌ای هم از سراسر دنیا نشان می‌دهد، مثل زمان محلی و وضعیت آب‌وهوا. گوگل اگر بخواهد به راحتی می‌تواند همه این ویژگی‌ها را در یک سرویس بگنجاند.

دیوانچی دسامبر گذشته در یک مصاحبه گفت که از آنجایی که خیلی از کاربران وفادار گوگل حالا به فکر تشکیل خانواده افتاده‌اند، زمان آن رسیده که گوگل هم محصولات و سرویس‌های خودش را برای کودکان امن و جذاب کند.

نسخه کودکان یوتیوب تا امروز هم از طرف کودکان و هم از طرف والدین با استفبال خوبی روبه‌رو شده است، هر چند گروهی از کاربران هم بوده‌اند که در مورد بخشی از محتوای این سرویس ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفتگو ها

    خیلی جالبه بالاخره یکی از این شرکت‌ها دلش به حال بچه‌ها سوخت و سرویس‌هاش رو برای اینا بهینه کرد.