اخبار

سامسونگ و گوگل از این پس هر ماه به روز رسانی امنیتی منتشر می‌کنند

nexus 5

اخیرا یک مشکل یا آسیب جدی سیستم عامل اندروید شناسایی شده که نام آن Stagefright می باشد و روی نسخه های ۲٫۲ Froyo و OS اثر می گذارد. خوشبختانه راه حل مقابله با آن نیز در دسترس است و از طریق یکسری آپدیت‌ها می توان این نقص را برطرف نمود. اما برای اطمینان از مقابله با این گونه نواقص دو کمپانی که از پرچمداران سیستم اندروید هستند روز گذشته در این باره اظهاراتی داشتند.

اول از همه با سازنده ی اندروید شروع می کنیم که تمامی برنامه ها و اپدیت‌ها را سازگار با نکسوس طراحی می کند، از محصول جدید خود پرده برداری کرد و اعلام نمود از این پس برای ارتقاء وضعیت امنیتی دستگاههای اندرویدی، ماهانه اپدیت سیستم امنیتی را در نظر خواهد گرفت و در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

طبق انتظار این پچ رفع اشکال اول از همه بر روی گوشی های نکسوس کارساز واقع خواهد شد و مشکل Stagefright آنها را بر طرف خواهد کرد. طبق گفته‌ی گوگل، آپدیت در نظر گرفته شده برای گوشیهای نکسوس یا از ابتدای ساخت آنها در نظر گرفته می شود یا ۱۸ ماه پس از تاریخ فروش آنها و رسیدن به دست مشتری.

هم زمان با این عمل گوگل، بزرگترین گوشی ساز نسل اندروید‌ها در جهان یعنی شرکت ساسونگ هم اعلام نمود برنامه هایی برای افزایش سطح امنیتی محصولاتش و همچنین رفع این مشکل شناسایی شده خواهد داشت. اینگونه که از اطلاعیه سامسونگ پیداست، آپدیت در نظر گرفته برای گوشی هایش ماهی یک‌بار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه بر اپدیت‌ها، این شرکت بزرگ کره ای شدیدا در حال پیگیری این نقص اندرویدی است و قصد دارد آن را حدالامکان بر طرف کند.

گفتگو ها