اخبار

درایو بازی ۲ ترابایتی جدید سی‌گیت برای ایکس باکس

سی‌گیت

این روزها اکثر بازی‌بازها بازی‌های مورد نظر خودشان را به جای دیسک‌های فیزیکی، به صورت دیجیتال خریداری می‌کنند. ولی این تغییر درست در زمانی رخ داده که بازی‌ها هر روز بزرگ‌تر و پرحجم‌تر می‌شوند. مثلا Grand Theft Auto V برای ایکس باکس وان ۴۲.۴۴ گیگابایت حجم دارد، یا Halo: The Master Chief Collection حجمی حدود ۶۵ گیگابایت دارد. با بازی‌هایی به این سنگینی، حتی یک ایکس باکس وان یک ترابایتی هم نمی‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد و خیلی زود همه یک ترابایت آن پر می‌شود.

مایکروسافت اخیرا ایکس باکس وان را با یک حافظه داخلی یک ترابایتی به روز رسانی کرده، ولی اگر نخواهید یک ایکس باکس وان جدید بخرید چه کار می‌توانید بکنید؟ سی‌گیت دست به کار شده و این مشکل را با معرفی یک درایو بازی جدید ۲ ترابایتی برای ایکس باکس حل کرده است. حتما متوجه شده‌اید که در جمله قبلی در کنار ایکس باکس کلمه وان را ننوشته‌ام، دلیلش این است که درایو جدید سی‌گیت می‌تواند هم با ایکس باکس وان کار کند و هم ایکس باکس ۳۶۰.

Matt Kesselring از شرکت مایکروسافت در معرفی این درایو گفت:

با وجود چندین بازی جذاب و جدید که در آینده نزدیک قرار است برای ایکس باکس منتشر شود و همین‌طور عناوینی جذاب که در آینده نه چندان دور برای ایکس باکس بازها منتشر خواهد شد، کاربران ایکس باکس به فضا و انتقال پذیری بیشتری نیاز دارند. به همین خاطر مایکروسافت این افتخار را داشته تا با سی‌گیت وارد همکاری شود تا این مشکل را حل کند.

این درایو از طریق پورت USB 3.0 به ایکس باکس متصل می‌شود و بدنه‌ای ترکیبی از رنگ‌های سبز و سیاه دارد که با هر دو مدل ایکس باکس یعنی وان و ۳۶۰ همخوانی ظاهری دارد. این تنها گزینه شما برای یک درایو اکسترنال برای ایکس باکس نیست، ولی از نظر ظاهری یکی از بهترین‌ها است. این درایو بازی برای ایکس باکس به اندازه کافی جمع و جور است تا بتوانید به راحتی آن را با خودتان حمل کنید و نیازی هم به اداپتور اکسترنال ندارد.

با اینکه سی‌گیت بیشتر به خاطر هارد درایوهای خوبش مشهور است، ولی تا امروز محصولات این شرکت بیشتر به درد کامپیوترها می‌خورده. اما این درایو بازی برای ایکس باکس اولین محصول سی‌گیت برای ایکس باکس وان محسوب می‌شود. اگر این درایو بتواند رضایت کاربران ایکس باکس را جلب کند، سی‌گیت بدش نمی‌آید که همکاری خودش با مایکروسافت را ادامه دهد.

Jeff Fochtman، مدیر بازاریابی محصولات شرکت سی‌گیت می‌گوید:

این همکاری هیجان انگیز و جدید با ایکس باکس مایکروسافت افتخار بزرگی است برای شرکت سی‌گیت و به ما این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنیم که مشتاق فضای ذخیره بیشتر هستند. در بازار کنسول‌های بازی نیاز کلانی به درایوهای اکسترنال حس می‌شد و سی‌گیت خوشحال است که توانسته این نیاز را پاسخگو باشد.

درایو بازی سی‌گیت به قیمت ۱۱۰ دلار تا آخر همین ماه میلادی منتشر می‌شود و از طریق آمازون، گیم‌استاپ و دیگر فروشگاه‌های معتبر در دنیا قابل خریداری خواهد بود.

گفتگو ها