اخبار

هوآوی در صفحه نمایش نکسوس، فناوری AMOLED به کار خواهد برد.

AMOLED

با توجه به گزارش تازه ای که از کره رسیده است ، به نظر می رسد کمپانی سامسونگ خواهان کنار گذاشتن AMOLED است. در واقع اینگونه مطرح شده بود که از آنجا که شرکت سامسونگ همواره بر پایه‌ی تنوع محوری حرکت کرده و دوست ندارد مشتریان را خسته کند، ممکن است از فناوری AMOLED بر روی گوشی های خود دست کشیده و از این تکنولوژی خود به نحو دیگر استفاده ببرد.

گفته می شود برای دستیابی به این ادعا، شرکت سامسونگ قصد واگذار کردن تکنولوژی انحصاری خود یا همان AMOLED را به سایر شرکت ها داشته و در حال حاضر نیز در حال ارسال نمونه پنل های AMOLED البته در تعداد محدود برای شرکت هوآوی است و قصد دارد در ماه های آینده تعداد بیشتری را نیز ارسال کند.

البته از قرار معاوم تنها هوآوی نیست که بدنیال دستیابی به این فناوری سامسونگ است و سایر شرکت های چینی نظیر Oppo و Vivo با سامسونگ مذاکراتی را انجام داده اند. با این وجود جدی ترین خواهان AMOLED در حال حاضر هوآوی است و این امر میتواند دو دلیل داشته باشد . اول از همه اینکه شرکت هوآوی بدنیال کسب جایگاه در بین چهار کمپانی برتر گوشی سازی دنیا است و به هیچ وجه دوست ندارد از رقابت عقب بیفتد. از طرفی با شروع به کار خط تولید گوشی نکسوز ، شرکت هوآوی میخواهد خودی نشان داده و خاطره خوبی را از همکاری با گوگل رقم بزند و به احتمال قریب به یقین در این فبلت از پنل AMOLED استفاده خواهد شد.

همانطور که طرفداران گوشی های اندرویدی آگاه هستند ابتدای امسال گوگل اعلام کرد که قصد دارد دو محصول جدید معرفی کند که خط تولید یکی را به هواوی و دیگری را به ال جی سپرده است. مدتی بعد از انتشار این گزارش هوآوی در گزارشی مربوط به مشخصات این گوشی گفته بود که صفحه نمایش آن با پنل AMOLED ساخته خواهد شد و در حال حاضر نیز با اخبارهای رسیده از شرکت سامسونگ بنظر میرسد که این ادغام بین هوآوی و AMOLED ساخته‌ی سامسونگ در فبلت نکسوز به وقوع بپیوندد .

با نگاهی کلی به گزارشات منتشر شده در این باره، می توان حدس زد که احتمالا شرکت هوآوی تا زمان رسیدن نسخه های اندروید به M از رونمایی فبلت نکسوس خودداری کند و در نهایت با ادغام نرم افزار جدید و همچنین استفاده از فناوری AMOLED بر روی آن، شانس خود را برای قرار گیری در رده بندی چهار شرکت تولید کننده گوشی برتر دنیا آزمایش کند.

گفتگو ها

    چه عالی، من همیشه طرفدار صفحه نمایش های باکیفیت آمولد سامسونگ بودم، چه خوب که هواوی هم از اینا میخواد استفاده کنه