اخبار

آخرین نسخه بتای ال کاپیتان از یک آی‌مک ۲۱.۵ اینچی ۴K خبر می‌دهد

آی مک

بخشی از سیستم به هم پیوسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اپل به این معنی است که می‌توانید منابع فراوانی از دیوایس‌های تحت پشتیبانی سیستم عامل پیدا کنید. در مورد ال کاپیتان هم چند فرد باهوش که به نسخه بتای آن دسترسی داشتند متوجه شده‌اند که در بین کدهای منبع، علاوه بر آی‌مک ۵Kای که اکتبر سال پیش روانه بازار شد، انگار یک مدل منتشر نشده آی‌مک با صفحه نمایش ۲۱.۵ اینچی ۴K هم وجود دارد. بنابراین جدیدترین نسخه بتای ال کاپیتان شواهد بیشتری ارائه می‌کند در تایید اینکه یک مدل جدید از آی‌مک با این مشخصات به زودی منتشر خواهد شد.

در جدیدترین مورد، این شواهد شامل متادیتایی می‌شود برای آی‌مک ۲۱.۵ اینچی جدید، و چند رزولوشن مختلف هم برای آن لیست کرده، از جمله رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۳۰۴. این اطلاعات همچنین شامل تصاویری رندر شده از این مدل منتشر نشده آی‌مک می‌شود که از نظر ظاهری گویا با مدل‌های حال حاضر تفاوت زیادی ندارد.

بعلاوه در همین اطلاعات شواهدی هم از مدل به روز رسانی شده آی‌مک ۵K وجود دارد که از گسترش اجزای داخلی این All-in-One خبر می‌دهد، هر چند به نظر می‌رسد که چند تغییر فنی هم در صفحه نمایش این آی‌مک ایجاد شود. آخرین نسخه آی‌مک ۵K سال ۲۰۱۴ منتشر شده و حالا زمان مناسبی برای به روز رسانی آن و مجهز کردنش به جدیدترین فناوری‌ها می‌باشد؛ همین‌طور زمان خوبی است برای ارائه یک آی‌مک استانداردتر با صفحه نمایش ۴K.

با توجه به اینکه نسخه جدید سیستم عامل مک یعنی ال کاپیتان در حال حاضر در نسخه بتا به سر می‌برد، به نظر نمی‌رسد که فاصله چندانی هم با نسخه‌های جدید آی‌مک داشته باشیم. خیلی بعید نیست که از اپل انتظار داشته باشیم همزمان با معرفی ال کاپیتان، مجموعه کامپیوترهای خانگی محبوبش را هم به روز رسانی کند. فعلا، اپل تاریخ کلی پاییز ۲۰۱۵ را برای انتشار ال کاپیتان معین کرده. ولی همین که به تاریخ انتشار نزدیک شویم و اپل هم تاریخ دقیق‌تر را اعلام کند ممکن است از آی‌مک‌های جدید نیز خبرهای بیشتری منتشر شود.

گفتگو ها