آموزشسخت افزار

چگونه خودمان سیم‌کارت میکرو‌‌ را به نانو تبدیل کند؟

سیم کارت

با باریک‌تر شدن اسمارت فون‌ها و فشرده شدن آن‌ها، روز به روز اندازه قطعات قرار گرفته در آنها کوچکتر می شوند تا هم  فضای کمتری را اشغال کنند و هم باعث بوجود آمدن اتصالات محکمتر در گوشی شوند.

یکی از این قطعات سیم کارت است. تمامی شرکت های تولید کننده گوشی، که در این میان کمپانی اپل جلودار همه بود، شروع  به استفاده از سیم کارت های کوچکتر از حالت معمولی کردند و با سرعت چشم گیری اکثرا سایز مورد نیاز بجای سیم کارت معمولی مینی یا میکرو بود و در سال های اخیر نیز در حال تبدیل به قطع کوچکتر یعنی نانو هستیم. در نظر بگیرید قصد تعویض گوشی خود که تنها دو سال از ساخت و خرید آن گذشته را دارید. به طبع اندازه سیم کارت شما میکرو هست ولی اگر در گوشی جدیدی که خریداری می کنید، این سیم کارت جایگاهی نداشت چه خواهید کرد؟

معمول‌ترین  راه حل رفتن به یک فروشگاه و درخواست از فروشنده برای برش سیم کارت شما و تبدیل آن از حالت میکرو به نانو خواهد بود ( که البته یک اداپتور هم دریافت خواهید کرد که در صورت نیاز با قرار دادن نانو سیم‌کارت خود درونش ، دوباره میکرو  اما رفتن به فروشگاه برای چنین کاری و انتظار کشیدن به اندازه ی خود خسته کننده است. پس باید راه حل دومی هم وجود  داشته باشد.

شما می توانید براحتی پوشش پلاستیکی اضافی سیم کارت خود را برش داده و در واقعیت آن را تبدیل به نانوسیم  کارت کنید . برای این کار هم به هیچ ابزاری خاصی نیاز نخواهید داشت به جز یک قیچی خوب قدیمی. تنها قانونی که باید در  برش سیم کارت خود رعایت کنید این است که تنها لبه های آن را قیچی کنید و در واقع به هیچ وجه به قسمت طلایی سیم کارت  وارد نشوید. (چرا که همین قسمت است که گوشی شما از آن برای ارتباط با شبکه استفاده می کند) البته اگر هم تا اندازه ای از  قسمت رنگی برش داده شد زیاد نگران نباشید اما دقت کنید که زیاد وارد آن نشوید. نهایتا نتیجه کار شما و نانو سیم کارت بوجود آمده، شاید به زیبایی سیم کارتی که با دستگاه مخصوص برش داده می شود نباشد اما اگر مجبور به دسترسی سریع به نانو  سیم کارت بودید یا اینکه ابزار مناسب را در اختیار نداشتید، می توانید این روش را امتحان کنید.

سیم کارت

همانگونه که در تصویر بالا می بینید تفاوت های بین سیم کارت معمولی و هم چنین میکرو و نانو به خوبی نمایش داده شده است.

گفتگو ها

    بنظر من که نباید خودمون به این کار دست بزنیم. ممکنه یک جاییش رو خربا کنیم و سیم کارت رو بی استفاده کنیم.

    هرگز این کار رو نکنید، بابام یه بار با قیچی خواست سیم کارتمو کوچیک کنه، نابودش کرد!

    توصیه می کنم هرگز امتحان نکنیدش

    مسعود خنده رو

    به نکته ی ذکر شده در مقاله دقت کنید ، در صورت عدم برش دادن قسمت طلایی هیچ مشکلی بری شما ایجاد نخواهد شد

    محمدرضا

    با کمی دقت هیچ مشکلی پیش نمیاد من قبلا همین کارو انجام دادم و تا حالاهم دارم ازش استفاده میکنم

    ممنون چقدر جالب من بلد نبودم.