تجارت الکترونیکمعرفی وب سایت

هشت وبلاگ تکنولوژِی که هر طراح وب باید بخواند

طراحان وب امروزه به این مسئله واقفند طراحی وب مسئله ای فراتر از طراحی و صرفا پیاده سازی یک وب سایت است. کاری که آنها انجام میدهند در شاخه تکنولوژی دسته بندی می شود و تکنولوژی هم دائم در حال تغییر و به روز شدن است، پس باید هر طراح وب خود و سبک طراحی خود را به روز نگه دارد و از مسائل روز تکنولوژی و اخبار آن آگاه باشد، که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با پیشرفت تکنولوژی، وب، اینترنت، و صنعت طراحی وب به طبع مشتریان و مخاطبان هم انتظاردارند طرح خود را به روز و مدرن ببینند. یکی از ملزومات این به روز بودن مطالعه وبلاگ ها و وب سایت هایی است که به این مسئله پرداخته و محتوایی در زمینه اینترنت، طراحی وب و ملزومات آن شامل منابع، ابزارها، تکنیک های جدید و تکنولوژی هایی که در حال تغییر وب هستند، ارائه می دهند. در این نوشته به معرفی ۸ وبلاگ تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات، اخبار، طراحی وب و مشتقات آن می پردازیم که نه تنها طراحان وب بلکه تمام افراد علاقه مند به حوزه تکنولوژی و اینترنت را با محتوای خود جذب می کنند.

Techi

Techi

یک پلت فرم هیجان انگیز با یک طراحی محتوا محورِ بسیار ساده و چشم نواز است که کارش هر روز انتشار اخبار تازه تکنولوژی ، ابزارهای طراحی وب ،معرفی و بررسی سرویس های مختلف ، آموزش ها و مقالات مرتبط است. Techi  توسط جمعی از گیک های حرفه ای از نقاط مختلف دنیا و در زمینه های مختلف اداره می شود و این موضوع باعث به ارمغان آمدن تنوع  و گوناگونی مطالب شده است. Techi در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است.

 

Mashable

Mashable

“مشیبل” را اکثر گیک های حرفه ای میشناسند. مشیبل یک منبع فوق العاده برای خواندن اخبار شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال ، تکنولوژی ، بیزینس و فرهنگ وب . مشیبل که از یک سبک طراحی ساده و بروز استفاده میکند. “مشیبل ” ماهانه ۴۲ میلیون بازدید کننده یونیک دارد و بیش از ۲۰ میلیون نفر در شبکه های اجتماعی این وبلاگ را دنبال میکنند.

 

Engadget

engadget

یک مجله اینترنتی است که فکر و اندیشه قوی آن را اداره میکند.  Engadget در سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرده و به صورت کاملا وسواسی و دقیق هرچیز جدید در حوزه تکنولوژی شامل اخبار ، ابزار ، ویدئو ، بازیهای رایانه ای ، مقالات و … را پوشش میدهد.

 

Ars Technica

arstechia

یکی از با سابقه ترین نشریات در حوزه تکنولوژی است که استارت آن در سال ۱۹۹۸ زده شده و در سال ۲۰۰۱ شکل جدی تر و حرفه ای تری به خود گرفته است .از اخبار دسته اول گرفته ، بررسی تخصصی گجت های مختلف ، تجزیه و تحلیل تازه های تکنولوژی ، مشاوره تخصصی در جنبه های مختلف تکنولوژی تا آموزش ها و مقالات در این زمینه ، در این وبلاگ پیدا می شود. کاربران سوالات خود در زمینه مختلف تکنولوژی و اینترنت را میتوانند در انجمن این سایت مطرح کنند.

 

ReadWrite

readwrite

در بیستم آوریل سال ۲۰۰۳ توسط “ریچارد مک مینوس”  لانچ شد و با ۱۲ سال سابقه در حال حاضر یکی از محبوب ترین وبلاگ های تکنولوژی و وب در دنیاست که روزانه به صورت خردمندانه و کامل مسائل و اخبار صنعت اینترنت را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد. در رتبه بندی الکسا ، این وبسایت دارای رتبه ۷۲۰۰ دنیاست.

 

GigaOM

gigaom

GiggaOM  در سال ۲۰۰۶ راه اندازی شد و به صورت کلی با یک بینش عمیق به بررسی تاثیر تکنولوژی در زندگی انسان می پردازد. اخبار ، تازه ها ، رخدادهای جهانی ، مقالات و پژوهش های مختلف در حیطه تکنولوژی را این وبلاگ پوشش میدهد.

 

TechCrunch

techcrunch

“تک کرانچ ” یک رسانه و راهنمای پیشرو است که به صورت کاملا اختصاصی در زمینه تکنولوژی فعالیت میکند. استارت آپ ها ، موبایل، گجت ها ، شبکه های اجتماعی ، رخدادهای دنیای آی تی ، میتاپس های جهانی ، بررسی شرکت های فعال در حوزه آی تی ، مقالات تخصصی در این زمینه و هکاتون های جهانی ، همه و همه از موضوعاتی هستند که تیم “تک کرانچ” آنها را پوشش میدهند. تک کرانچ در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده وتاکنون توانسته ۱۲ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد و یونیک داشته باشد. بد نیست بدانید این وبلاگ ماهانه ۳۷ میلیون بازدیدکننده دارد. در صفحه درباره ما این وبلاگ نام ۴۰ نویسنده فعال به چشم می خورد. در رتبه بندی الکسا تک کرانچ دارای رتبه ۳۵۹ دنیاست که از این وبلاگ تخصصی یک مرجع بزرگ ساخته است.

 

The Next Web

tnw

“وب بعدی ” عنوان وبلاگی است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و به صورت رسانه وار و با یک چشم انداز بین المللی در زمینه های اینترنت ، تکنولوژی ، کسب و کار و آخرین اخبار این حوزه اقدام به تولید محتوا میکند. ۷ میلیون بازدید ماهانه و ۹/۵ میلیون پیج ویو در ماه و یک تحریریه ۳۷ نفری  این وبلاگ را به یکی از بزرگترین نشریات آنلاین جهان تبدیل کرده است.

 

نکته ای که در تمامی وبلاگ های معرفی شده مشهود است نوع طراحی آنهاست که فارغ از هرگونه زرق و برق اضافی به صورت کاملا محتوا محور طراحی شده اند و ارائه محتوای به روز ، با کیفیت و کامل حرف اول را در مدیریت آنها میزند. این وبلاگ ها میتوانند الگوی بسیار خوبی چه برای طراحان وب و چه برای مدیران سایت ها و وبلاگ های داخلی در حوزه آی تی و تکنولوژی باشند.

اگر شما هم وبلاگ تخصصی در این زمینه میشناسید معرفی کنید !

گفتگو ها

    البته من طراح وب نیستم اما حتما سری به وبلاگ های پیشنهاد شده می زنم. ممنون.